Confírmase o fenómeno «OT 2023»: suma máis asistentes ás firmas de discos que a edición do 2017

LA VOZ REDACCIÓN

SOCIEDADE

Lucas, Chiara y Paul durante la firma de discos en Barcelona
Lucas, Chiara e Paul durante a firma de discos en Barcelona Kike Recuncho | EUROPAPRESS

Os datos volven avalar unha vez máis a «Operación Triunfo»: máis de 10.200 fans achegáronse a ver en persoa aos concursantes e as cifras en redes sociais apoian a vitalidade do formato

29 ene 2024 . Actualizado ás 17:02 h.

Operación Triunfo volveuno a conseguir. A súa nova edición, OT 2023, confirmouse, unha vez máis, como un gran fenómeno de masas que supera as expectativas iniciais cara ao programa. A pesar da opacidade dos seus datos de audiencia , froito da súa emisión en Amazon Prime Vídeo, cuxo consumo non se mide cos habituais audímetros televisivos, moitos indicios xa apuntaban á vitalidade do formato un ano máis. Visualizaciones marca do directo 24 horas en Youtube; case monopolización das tendencias en X —antigo Twitter— varios días á semana; fortísima presencia en TikTok ; marca de descargas da app,... Pero a proba definitiva, a que realmente disipa as dúbidas de se o fenómeno virtual se corresponde cun real, chegou o pasado sábado, nas firmas de discos celebradas en tres cidades: Barcelona, Madrid e Zaragoza. E vaia se a superaron: a asistencia de fans para ver de preto aos concursantes sumou máis que a dese fenómeno cultural que foi OT 2017.

Segundo confirmou Prime Vídeo, as firmas do sábado do primeiro disco desta edición, titulado Operación Triunfo 2023, O Mellor - Parte 1. congregaron a un total de 10.200 fans nas tres cidades, fronte ás 6.800 persoas que acudiron á firma do OT 2017, onde participaban concursantes da talla de Amaia, Aitana, Roi, Cepeda, Ana Guerra ou Miriam Rodríguez.

Por cidades, á firma da Fira de Barcelona, na que estaban Chiara, Lucas e Paul, acudiron máis de 4.000 persoas; en Zaragoza, máis de 2.000 asistiron ao Palacio de Congresos a atoparse con Juanjo , Naiara e Álvaro Maio; mentres que ás Vendas de Madrid, onde estaban Ruslana, Bea e Martin, achegáronse máis de 4.200 fans.

Naiara, Álvaro Mayo y Juanjo, durante las firmas de discos en Zaragoza
Naiara, Álvaro Maio e Juanjo, durante as firmas de discos en Zaragoza Ramón Comet | EUROPAPRESS

Por suposto, moita xente seguiu estas emocionantes firmas de discos desde a súa casa. Na canle de YouTube conectáronse máis de 80.000 fans para seguir o evento desde as redes sociais de Operación Triunfo.

A asistencia en persoa a este evento, con todo, non conseguiu superar á segunda das edicións modernas de OT, a do 2018, que sumou máis de 12.500 asistentes en total, pero certifica, en todo caso, a boa saúde do renovado formato, a pesar da súa emisión nunha plataforma de pagamento.

Cifras humillantes en redes sociais

Datos que ven redondeados por outras cifras que non deixan tampouco lugar á dúbida. 

Un dos máis determinantes é o número de descargas da aplicación oficial para móbil, desde onde os espectadores salvan a un dos nomeados e deciden o favorito semanal. Na sexta gala desta edición, bateuse a marca absoluta de votacións a través da app desde a súa implementación no 2017: máis de 6,2 millóns de votos durante a semana. Só unha semana despois, na gala 7, a plataforma superaba, por primeira vez, o millón de usuarios rexistrados, fronte aos ao redor de 800.000 que se lograron de máximo nas edicións do 2017 e o 2018.

Bea, Martin y Ruslana, durante la firma de discos en Madrid
Bea, Martin e Ruslana, durante a firma de discos en Madrid Ricardo Rubio | EUROPAPRESS

O éxito tamén queda patente nos datos de visualizaciones en YouTube, onde suma xa 1,33 millóns de usuarios,  e iso que, ata esta mesma semana, non se colgaron aínda ningunha das actuacións completas. Onde se romperon todos os rexistros na plataforma de vídeos, que nas súas primeiras xornadas foi obxecto de moitas polémicas, é, en todo caso, no directo 24 horas da academia, que bateu a marca de persoas conectadas á vez: 179.000 usuarios para seguir a repartición de temas da Gala 6, concretamente.

E en TikTok , os seus números son humillantes. O pasado 24 de xaneiro, a propia plataforma chinesa confirmou, a través dun comunicado, que o hashtag #OT2023 superara os 3.000 millóns de visualizaciones con máis de 60 miles publicacións e situouse, deste xeito, como a fonte principal de entretemento na rede social. Ademais, os concursantes e algunhas das súas cancións, usadas como fondos noutros posts, sitúanse, semana a semana, entre o top 20.

Algo semellante ocorre en X —antigo Twitter—, onde o hashtag que segue o directo 24 horas de OT en YouTube sitúase entre as dez tendencias diarias —o que antes chamabamos trending topics— xornada a xornada, con decenas de miles de chíos sobre a vida dos triunfitos dentro da academia. Tamén o fan os nomes dos seus concursantes en momentos puntuais, como durante os pases de micros ou as galas.

Catro galas para o final

Amazon Prime Vídeo emite este luns, 29 de xaneiro, a gala 9 do programa, a só catro emisións da gran final que se celebrará o próximo 19 de febreiro.

A gala desta semana será a primeira na que o concursante favorito non terá a inmunidade, e poderá ser nomeado do mesmo xeito que os seus compañeiros. Ademais, tras a expulsión dun dos nomeados —Álvaro Maio ou Paul—, por primeira vez haberá o mesmo número de concursantes nomeados e salvados polo xurado.

Contrariamente a outras semanas, e para sorpresa dos seguidores do formato, Operación Triunfo aínda non desvelou quen será o artista invitado para actuar durante a gala 9, nin tampouco quen formará parte do xurado, aínda que desde as súas contas oficiais dixeron, como pista, que será unha «bomba».