Dous activistas guindan sopa sobre «A Gioconda» no Louvre

A voz

SOCIEDADE

«Que é o máis importante? A arte ou o dereito a unha alimentación sa e duradeira?», berraron as mulleres durante o acto de vandalismo

28 ene 2024 . Actualizado ás 17:07 h.

Este domingo dúas activistas climáticas botaron botes de sopa sobre A Gioconda (século XVI), a obra mestra de Leonardo da Vinci exposta no Louvre, cuxo lenzo orixinal está protexido por unha capa de cristal.

As dúas mulleres, que foron gravadas durante a súa acción que durou case dous minutos, guindaron a sopa de cor laranxa e rapidamente pasaron por baixo das barreiras que rodean o cadro.

«Que é o máis importante? A arte ou o dereito a unha alimentación sa e duradeira? O noso sistema agrícola está enfermo», berrou unha das activistas.

Tras o acto vandálico, os servizos de seguridade do Museo do Louvre procederon a evacuar aos turistas e a cubrir a pintura con lonas negras. 

As mulleres, de 24 e 64 anos de idade, pertencen ao grupo Resposta Alimentaria que se atribuíu a lamentable acción na súa conta de X para esixir «o establecemento dunha Seguridade Social Alimentaria Sostible» e denunciar que en Francia «un de cada tres presentas sáltase as comidas por falta de medios» mentres que se refuga o 20 % dos alimentos producidos».

«O noso modelo estigmatiza aos máis precarios e non respecta o noso dereito fundamental á alimentación», lamenta o grupo que insiste en que fai falta unha transformación do modelo de produción de alimentos «para evitar as fames negras masivas que nos ameazan».

Os activistas avogan por «a integración dos alimentos ao sistema xeral de seguridade social», nunha demanda que «permitirá a cada persoa beneficiarse dun cartón alimentario vital cun importe de 150 € cada mes, para adquirir produtos homologados e seleccionados democraticamente».

Outros ataques á Mona Lisa

A Gioconda, tamén coñecido como a Mona Lisa, é considerado o lenzo máis famoso do mundo e foi recentemente obxecto doutro acto vandálico cando en maio de 2022 guindáronlle unha torta. Nesa ocasión, o autor do ataque chegou en cadeira de rodas e coa cabeza cuberta por unha perruca.

A cadeira de rodas permitiulle situarse na zona reservada para persoas de mobilidade reducida, que son as máis próximas ao cordón que delimita o emprazamento da obra. Unha vez alí, púxose de pé e guindou un pastel contra óbraa fetiche de Leonardo da Vinci, unha das máis recoñecidas e estudadas, senón a que máis, da historia da arte universal.

No 2009 tivo lugar outro incidente co popular cadro cando unha turista rusa lanzou á pintura unha cunca de té que levaba escondida no seu bolso de man.