Televisores e electrodomésticos dan o salto á intelixencia artificial

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

STEVE MARCUS | REUTERS

Samsung presenta a Ballie, un robot rodante doméstico do tamaño dun balón

11 ene 2024 . Actualizado ás 09:06 h.

Se o 2023 foi o ano en que a intelixencia artificial (IA) popularizouse, o 2024 arrinca coa expansión desta ferramenta a todos os ámbitos tecnolóxicos. O uso da IA para mellorar a imaxe e o son dos dispositivos está entre os anuncios que protagonizan a Feira de Electrónica de Consumo (CES), que se celebra ata o vindeiro venres en Las Vegas (EE.UU.) e reúne ao sector tecnolóxico internacional.

O xigante surcoreano Samsung Electronics presentou electrodomésticos e televisores dotados de intelixencia artificial, unha prestación que permite que unha neveira avise aos usuarios cando van caducar os alimentos almacenados ou que a calidade do seu televisor Neo QLED poida chegar a 8K e sexa equiparable a ter «un cine en casa».

A tecnoloxía deste televisor, dotado dun procesador avanzado, ten a capacidade de analizar a voz e o ruído de fondo mediante a IA «para optimizar a experiencia de escoita do televisor», así como crear subtítulos.

Samsung busca que as súas televisións teñan maior protagonismo nos fogares, xa non só para ofrecer entretemento, senón para que os usuarios xestionen as súas casas intelixentes desde a pantalla, como o fan na actualidade altofalantes intelixentes de Amazon, Boto, Google e Nest, segundo informa Efe.

Outro protagonista da presentación de Samsung foi Ballie, un robot rodante doméstico de cor amarela do tamaño dun balón, que a compaña anunciou na CES 2020 e que, segundo a prensa especializada, podería saír ao público leste mesmo ano.

Ballie, ademais de ser unha aspiradora, ten micrófonos e cámaras para poder comunicar aos usuarios que está a pasar nos seus fogares mediante os seus teléfonos intelixentes. Tamén conta cun proxector que pode usar para comunicarse cos seus donos, por exemplo, mostrando unha mensaxe no chan de «benvido», cando alguén entra ao fogar.

O seu rival LG tamén presentou un robot doméstico intelixente que promete a utopía de crear un «fogar sen traballo», chamado «axente de IA». O aparello conta con dúas patas con rodas e pode «moverse, aprender, comprender e participar en tarefas complexas».

Neste caso, o robot ten unha «cara», que é unha pantalla, desde a cal pode transmitir as súas «emocións». Podería chegar aos usuarios no 2025.

A multinacional surcoreana LG tamén centrou os seus esforzos de innovación nos televisores, ao mostrar o primeiro modelo que é totalmente transparente e inalámbrico. A televisión é «practicamente invisible» cando está apagada, polo que se se coloca fronte a unha fiestra non bloquea a vista.

Este novo modelo combina unha pantalla OLED 4K transparente de 77 polgadas e a tecnoloxía de transmisión inalámbrica de vídeo e audio de LG.

Detrás do panel transparente do OLED T hai unha película de contraste que, con só presionar un botón do control remoto, pódese elevar para que o televisor se transforme e teña o aspecto de calquera OLED normal ou se pode baixar se o usuario desexa liberar a espazo e ver o que hai detrás.

A compaña describiu este modelo como un «lenzo dixital transparente» que se pode usar para exhibir obras de arte, vídeos ou fotografías.

Coches que incorporan asistentes baseados en ChatGPT.

Este ano o sector automóbil non terá o protagonismo doutras edicións da feira CES, porque Ford, General Motors, Stellantis non participarán. Pero outras das marcas presentes demostran que a súa innovación máis inmediata pasa pola integración a bordo de sistemas de intelixencia artificial generativa.

Hyundai revelou onte que integrará o seu propio modelo de linguaxe de gran tamaño (LLM, polas súas siglas en inglés), similar a ChatGPT, no sistema de navegación e intelixencia artificial dos seus vehículos. O fabricante surcoreano exhibe en Las Vegas os seus plans de desenvolvemento de software, así como as súas tecnoloxías de produción de hidróxeno.

Hyundai ten plans para desenvolver un novo sistema de infotenimiento para os seus vehículos que contará cun mercado de aplicacións para que os desenvolvedores de software poidan crear aplicacións e programas para os seus vehículos.

A empresa sinala que está a realizar unha ampla transformación impulsada por programas informáticos e avanza o seu obxectivo de «transformar todos os dispositivos móbiles, flotas de vehículos e ecosistemas en activos valiosos utilizando software avanzado e IA».

«Como provedor de solucións intelixentes de mobilidade, Hyundai recoñece a importancia do software e a IA para crear un ecosistema de mobilidade centrado no usuario», sostén a compaña.

Pola súa banda, o grupo Volkswagen avanzou que empezará a integrar ChatGPT nos seus vehículos a partir do segundo trimestre deste ano, o que o converterá no primeiro gran fabricante de automóbiles do mundo que incorpora de fábrica un sistema de intelixencia artificial (IA) generativa.

ChatGPT estará incluído nos sistemas de infotenimiento de varios modelos de vehículos eléctricos e de gasolina. Estes contan cun asistente, chamado IDA, que permite aos condutores realizar determinadas operacións con ordes de voz, entre elas controlar a navegación e o aire acondicionado «ou responder a preguntas xerais».