A UE veta os anuncios baseados nos datos dos usuarios, a clave do negocio de Facebook

La Voz MADRID / EUROPA PRESS

SOCIEDADE

El presidente de asuntos globales de Meta, Nick Clegg.
O presidente de asuntos globais de Meta, Nick Clegg. CHRIS J. RATCLIFFE / POOL | EFE

A compaña ten dúas semanas de prazo para cumprir coas esixencias comunitarias

03 novs 2023 . Actualizado ás 08:51 h.

Meta, empresa propietaria de Facebook , Instagram e WhatsApp, entre outras aplicacións, deberá eliminar a publicidade baseada no comportamento dos usuarios nas súas plataformas por orde europea, unha medida que deberá cumprir nun prazo de dúas semanas, segundo o estipulado polo Comité Europeo de Protección de Datos (CEPD).

A compaña leva meses tratando de aliñarse cos requirimentos do Regulamento Xeral de Protección de Datos (GDPR, polas súas siglas en inglés), así como coa Lei de Mercados Dixitais (DMA), que entrará en vigor o próximo mes de marzo.

Así mesmo, Meta adaptou a súa estratexia á Lei de Servizos Dixitais (DSA), que entrou en vigor o pasado mes de agosto e que prohibe ás plataformas presentar anuncios baseados no uso de datos persoais, especialmente aos menores.

Para iso, anunciou recentemente os plans de subscrición sen publicidade en Instagram e Facebook, que chegarán este mes e que custarán 9,99 euros ao mes na web e 12,99 euros mensuais para iOS e Android. A opción gratuíta, xa que logo si que inclúe publicidade nos «feeds» destas plataformas, onde seguirá mostrando anuncios «que sexan relevantes» para os usuarios, empregando para iso a súa información persoal, segundo comentou fai uns días no seu blogue.

A pesar dos seus intentos, o Comité Europeo de Protección de Datos, que garante que os países da UE apliquen sistematicamente as normas da UE en materia de protección de datos, ordenou á Comisión de Protección de Datos (DPA) —que se encarga de supervisar a actividade de Meta— a adopción de novas medidas neste ámbito.

En concreto, sinalou que se debe impor unha prohibición do tratamento de datos persoais para publicidade segundo o comportamento dos usuarios, unha decisión que terá efecto en todo o Espazo Económico Europeo (EEE).

Meta terá un prazo de dúas semanas para implementar esta medida, tendo en conta que a autoridade irlandesa de Protección de Datos notificou á compaña esta decisión do CEPD o 31 de outubro deste ano, segundo un comunicado do propio Comité.

Neste tamén se detalla que o CEPD tomou esta decisión tras unha solicitude emitida pola Autoridade Noruega de Protección de Datos (NON DPA), país que prohibiu a recompilación de datos por parte de Meta para devanditos fins este verán.

En concreto, este organismo impuxo unha multa dun millón de coroas norueguesas (uns 88.900 euros ao cambio de entón) cada día a partir do 14 de agosto ata que deixase de recompiar datos dos usuarios das súas plataformas con fins publicitarios.

Deste xeito, a prohibición de Noruega replicouse en toda a Unión Europea, tras ser aprobada polo Comité Europeo de Protección de datos e «despois dunha coidadosa consideración», segundo explicou a presidenta do CEPD, Anu Talus.

Esta autoridade tamén lembrou que este veto á compaña estadounidense exponse desde decembro de 2022, cando o EDPB declarou ilegal o modo en que Meta forzaba aos usuarios a consentir a exposición da súa información persoal no seu apartado de condicións de uso.