0003_202307G8P45991

Carlos Grangel: «Con Steven Spielberg, se fallas, podes remontar, non che xogas a vida»

Mila Méndez Otero
mila méndez A Coruña / LA VOZ

SOCIEDADE

O creador de personaxes traballa desde Barcelona para DreamWorks e Netflix

08 jul 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

«Un guion non é unha novela, son moi fríos», conta Carlos Grangel. Traballa desde os 17 anos trazando personaxes. Seus son Balto, o príncipe de Exipto ou Alex, o león de Madagascar . O Pinocho de Guillermo del Toro en stop motion é unha das súas últimas criaturas. Á fronte do estudo barcelonés Grangel co seu irmán, todo cambiou o día no que Spielberg e DreamWorks, a produtora fundada polo cineasta xunto a Jeffrey Katzenberg e David Geffen (de aí o de SKG), chamou á súa porta. Grangel, académico de Hollywood , é un dos relatores que reúne na Coruña Mundos Dixitais 2023.

—Por que os chamou Spielberg?

—Traballamos primeiro con el en Londres, en Balto . Diso hai xa 27 anos. Cando crearon DreamWorks, chamounos para os seus dúas primeiras películas, Anzt e O príncipe de Exipto e eu trasladeime a Los Ángeles uns anos.

—Esíxenlles exclusividade, como Marvel a moitos provedores?

—É para quen máis traballamos. Non deixa de ser a primeira compaña que quere competir en serio con Disney, con Pixar. A primeira que lles planta cara. Con eles levamos 16 películas e outros dez proxectos que non se fixeron, porque moitos nunca saen á luz. Pero Pinocho é de Netflix, por exemplo.

—Xa que fala de «Pinocho». Se Guillermo del Toro é quen o idea, cal é o seu papel?

—No guion temos os diálogos dos personaxes, a estrutura da historia. Pero non hai imaxes. Nós temos que pórlles cor, xestos... Buscamos o deseño, o estilo desas películas. Tanto Spielberg como Tim Burton, para quen traballamos na noiva cadáver e Pesadelo antes de Nadal, son dous dos directores que máis nos protexeron nos seus proxectos. Deixáronnos unha marxe de creatividade amplo. Iso hai que agradecelo.

—Arríscase a dicir un favorito?

—Spielberg é moi afable e, se fallas, podes remontar. Non che xogas a vida en cada personaxe que presentas. Tim Burton, que traballou en Disney, é un artista que sabe debuxar. Se che atascas, Tim pódeche botar unha man. A de o Toro tiven a oportunidade de coñecelo en DreamWorks, os dous tiñamos alí despacho: leva as súas ideas ata ao final.

—Preocúpalle a irrupción de novas tecnoloxías, como a intelixencia artificial?

—Non me asusta ningunha nova tecnoloxía que se poida utilizar como unha ferramenta para mellorar o que estamos a facer. Non son un talibán que diga «isto ten que continuar como hai 20 anos». A industria tense que airear, entrar talento novo. A gran sorte dun deseñador é que podes deseñar para calquera técnica. Cando empecei só existía o stop motion e a animación tradicional. Entón, entrou en escena Pixar con Toy Story, e iso cambiou a historia da animación. Agora faise un 80 % en CGI, por computador, un 15 % é 2D, case todo manga, e un 5 % stop motion. Podes emocionar con personaxes planos, en 2D, como Bambi, ou en 3D, vímolo en Toy Story. Tamén creando uns bonecos cos teus dedos. Motívame un guion que conte unha boa historia.

—Traballan con «live action»?

—Aí somos moi realistas e derivamos a outros estudos. A nós gústanos facer un león, pero caricaturizado, como Alex, o real xa o deu a natureza.

—É fan das secuelas?

—Walt Disney dicía que repetirse dúas veces era perder o tempo, que a vida era moi curta. El nunca fixo unha segunda parte, pero agora as empresas necesitan números, superávits, cotizan en bolsa. Entón, programan unha orixinal ao ano e dúas secuelas dunha marca que lles funciona. Veremos Spider-Man 54? Por sorte, nós só traballamos nas películas orixinais.

—Coa súa bagaxe, sabe con ler un guion que personaxe arrasará?

—Cando me chegou o primeiro guion de Shrek dixen, «un ogro que eructa e é sucio, isto non funcionará», e escollín O Dourado. O resultado? Esta fixo cen millóns de dólares e Shrek rompeu o despacho de billetes.

O evento acolle a presentación do «maior» estudio virtual de España, que «estará en funcionamento no 2024»

 

«Os españois traballamos ben con pouco diñeiro, imaxínache cando nos contrata unha das grandes», destacou o lucense Guillermo Arámbulo, iluminador de películas animadas como O monstro mariño, agora en Netflix, e a oscarizada Spider-Man: un novo universo. Desde Vancouver, traballa para Sony Pictures e é un dos expertos que reúne na Coruña o congreso Mundos Dixitais. Un evento ao que asisten desde academias de recente creación, como a coruñesa Amiga, aberta en Carral, ao maior estudo de efectos visuais que existe en España, o madrileño O Ranchito, que emprega a máis de 200 persoas e que traballou para títulos como Stranger Things, Xogo de Tronos e Mandaloriano. «O noso papel consiste moitas veces en pasar desapercibidos», apunta un dos seus directores, Gonzalo Carrión.

Máis de mil asistentes e preto de vinte nacionalidades, entre público e relatores, están presentes ata hoxe na Coruña na cita que vai xa polo seu vixésimo primeira edición.

Un encontro no que a Deputación da Coruña aproveitou para presentar onte o estudo virtual que a institución prevé ter en marcha no 2024 na Cidade dás TIC, converténdose no maior estudio virtual de España. «Situará a Galicia como referencia do audiovisual a nivel nacional», indicou Valentín González Formoso, o presidente provincial, sobre o proxecto que ten un orzamento de oito millóns de euros e que se financia coa axuda do Plan de Recuperación do Goberno, con fondos europeos. «O remoto abriunos moitas portas», destacou Raúl Carbo, o cofundador do estudo canario Atlantis, agora inmersos nun tráiler que protagoniza Lionel Messi. Os responsables da primeira coprodución entre China e España, Dragonkeeper, foron outro dos protagonistas dunha sesión que ten reservados para hoxe aínda varios pratos fortes.