O foguete máis grande abre éraa da conquista da Lúa a baixo custo

Raúl Romar García
r. romar REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

SPACE X

Space X lanzou o primeiro voo de proba do xigantesco Falcon Heavy

07 jun 2019 . Actualizado ás 19:50 h.

Non foi un lanzamento máis. Foi un despegamento para a historia. E fíxoo con todas as honras. O Falcon Heavy, un impoñente foguete de 98 metros de altura e coa maior capacidade de carga dos que existen na actualidade, puxo rumbo á órbita de Marte desde a plataforma de lanzamento 39A de o Centro Especial Kennedy (Florida), a mesma desde a que fai cincuenta anos partiron as misións Apolo con rumbo á Lúa. A xigantesca estrutura deseñada pola empresa Space X, fundada polo visionario Elon Musk, é, de feito, a herdeira do Saturno IV, o mítico foguete que posibilitou na década dos sesenta e setenta que o home puidese pisar o noso satélite.

O de onte foi un voo de proba, pero en realidade é o comezo dunha nova aventura de colonización do espazo co obxectivo de poder chegar de novo á Lúa e talvez a Marte. Nesta odisea, con todo, xa nada será igual. Ao traballo das axencias espaciais como a NASA hai que sumar agora outro importante actor: a industria privada, da que Space X é, por agora, o seu mellor expoñente, aínda que nin moito menos o único. O novo lanzador de Elon Musk é o máis potente, xa que pode pór en órbita baixa, onde se atopa a Estación Espacial Internacional, ata 63,8 toneladas de carga, mentres que en Marte pode situar ata 16,8. Pero se esta circunstancia é xa de seu moi relevante, tanto ou máis o é o feito de que cada lanzamento se pode realizar por 90 millóns de dólares, máis de tres veces menos que cun foguete convencional. Ten menos capacidade de carga que o xigantesco e xa extinto Saturno IV, pero a diferenza substancial é que cada misión desta mole, se se actualizasen os prezos, suporía un gasto de 1.160 millóns de euros.

A clave para abaratar as viaxes é a reutilización dos tres aceleradores da nave, que poden aterrar de novo en terra , ou nunha plataforma mariña, co que se poden aproveitar para novas misións. É unha tecnoloxía que Space X xa probou en numerosas ocasións no seu modelo Falcon 9 e que agora reproduciu no Heavy.

O destino será a órbita de Marte, unha misión na que se utilizará como simulador de masas o coche do propio Elon Musk, un Tesla Roadster, que levará o seu equipo de música acendido para que nos altofalantes soe Space Oddity de David Bowie. «Encántame a idea de que un automóbil se mova aparentemente sen fin a través do espazo e que, quizais, sexa descuberto por unha raza alieníxena millóns de anos despois», chegou a comentar o fundador de Space X.

Que o de onte non foi un simple despegamento puxérono de manifesto as miles de persoas que se achegaron a Cabo Cañaveral para presenciar o lanzamento en directo. Tiveron que agardar máis de hora e media sobre a hora prevista debido aos dous adiamentos que se decidiron a causa do forte vento na zona. Pero a demora deulles igual. «O Falcon Heavy é un lanzamento histórico. Non mo podía perder. Como ser humano presenciar algo así, con estas vistas e oír o ruído, é moi emocionante», declarou a Efe Michael Tapes, unha das 2.000 persoas que compraron o paquete máis exclusivo para seguir o voo nun lugar privilexiado. Moitas outras o presenciaron gratis desde as praias próximas.

O Falcon Heavy non só supón o inicio dunha nova carreira espacial á Lúa e Marte, senón tamén a entrada do turismo espacial ao satélite terrestre. Dúas persoas reservaron xa billete para facerse cunha praza.

HANDOUT | Reuters

Os fitos dun visionario espacial

O lanzamento do foguete máis poderoso do mundo non é o único fito espacial no que estivo involucrado o fundador e presidente de SpaceX, o millonario Elon Musk, responsable tamén da compaña Tesla. Estas son algunhas das súas xestas

Foguetes reutilizables

Para reducir os custos dos voos espaciais, Musk concentrouse en construír foguetes reutilizables como o son os avións comerciais, en lugar de refugar os millonarios compoñentes despois de cada lanzamento. Despois duns primeiros accidentes e desventuras, SpaceX perfeccionou a técnica para acender os motores dos propulsores, manobrar as aletas das rejillas e aterrar coidadosamente a primeira fase (a máis longa) dos foguetes en terra e en plataformas mariñas.

Colonizar Marte

Musk quere que os humanos sexan unha «especie interplanetaria», establecendo unha colonia de persoas en Marte. O seu obxectivo é levar un millón de persoas ao longo deste século.

BFR

É o código do foguete que transportará a persoas a Marte. Musk dixo, de broma ou non, que as siglas significan Big Fucking Rocket (Fodido gran foguete). O obxectivo é ter un único foguete propulsor e nave espacial que substitúa tres proxectos emblemáticos de SpaceX: o Falcon 9 que propulsa á cápsula Dragon para abastecer á Estación Espacial Internacional, a propia cápsula e o Falcon Heavy. O BFR mediría 106 metros de alto.

Foguetes na Terra

Viaxar de Nova York a Shanghái en só 39 minutos? Esa é a visión de Musk das viaxes en foguete na Terra.