
Solucións como Sharesub permiten a titulares compartir a súa subscrición e optimizar custos de forma completamente legal
14 may 2025 . Actualizado á 18:38 h.No ano 2015, Jean-Brice de Cazenove e o seu irmán utilizaban o mp3 para escoitar música. Eran os albores das plataformas de streaming e o seu irmán decidiu pagar unha subscrición familiar de Spotify durante un ano. «Tres anos despois, seguía pagando a subscrición. Calculei que eran 20 euros ao mes durante tres anos. Centos de euros. Nunca lle pagara a miña parte. Era un agasallo de Nadal bastante caro».
Jean-Brice de Cazenove, que por aquel entón traballaba en modelos de pago para un marketplace, empezou a pensar nunha solución para que ter varias subscricións a plataformas de pago deixase de ser tan caro. Cinco anos despois, nacía Sharesub, un sistema que permite aforrar ata 400 euros ao ano neste tipo de subscricións de xeito completamente legal.
A primeira cuestión que xorde é se é posible aforrar custos nas subscricións se cada vez máis plataformas teñen mecanismos que impiden compartir claves para, precisamente, aumentar o número de subscritores aos seus servizos. «Hai unha diferenza entre compartir unha clave e compartir unha subscrición», explica o CEO de Sharesub, presente xa en toda Europa e que conta cuns cen mil usuarios, aproximadamente, aínda que a cifra non é estable, porque hai persoas que se dan de baixa e de alta todos os meses dos seus servizos.
E é que o sistema de Sharesub fundaméntase nas subscricións compartidas, é dicir, nos plans deseñados polas propias plataformas de streaming que permite que varias persoas compartan unha conta. É dicir, non é posible compartir unha conta individual de Spotify, porque está pensada só para unha persoa, pero Sharesub si que rexistra contas múltiples, como o plan familiar.
«A idea inicial era poder compartilo coa túa familia de xeito privado pero logo tivemos moitas peticións de usuarios que querían atopar a persoas coas que compartir a subscrición e que non tiñan unha gran familia ou grupo de amigos», aclara o CEO de Sharesub. Así que puxeron en marcha a solución para que persoas que non se coñecen entre si poidan compartir unha subscrición a un servizo, xa sexa de consumo cultural ou doutro tipo de aplicacións. Ademais, por aquel entón empezaron a proliferar os plans de subscrición con varios usuarios.
«Ese foi o gran cambio que vimos durante os últimos cinco anos. Empezamos con quizá 20 plans de Spotify a Netflix ou Disney+ e agora temos uns 600, porque as subscricións agora están en todas partes. E a idea de compartilas cun grupo é algo que funciona ben en termos de mercadotecnia para as plataformas dixitais, co que actualmente a adoitan ofrecer», explica o fundador e CEO de Sharesub.
Así que en Sharesub hai dispoñibles subscricións compartidas de moitos ámbitos. O máis coñecido é o da música e o das series, pero na actualidade incluso teñen subscricións para ferramentas profesionais e unha das cousas que máis se demanda actualmente son as ferramentas de intelixencia artificial.
O sistema é sinxelo. Se unha persoa é a titular dunha subscrición para varios usuarios, pode anunciarse en Sharesub buscando persoas coas que compartir a conta. «Como temos unha base de datos con todos os prezos dos distintos plans, dicímosche canto podes conseguir de reembolso». De Cazenove pon como exemplo unha subscrición a un xornal cunha subscrición mensual de 20 euros e catro usuarios. Se esa subscrición ten dous usuarios dispoñibles, o titular pode obter un reembolso de dez euros ao mes.
«Non podes sacar beneficios», remarca o CEO de Sharesub. Non se trata de vender a subscrición, senón obter un reembolso. A plataforma permite enviar unha ligazón privada se só se quere compartir con familiares e amigos ou tamén se encarga de pór en contacto aos titulares das subscricións con usuarios interesados en compartir.
Cada mes, Sharesub encárgase de colleitar a parte de cada subscrición e o diñeiro almacénase nun moedeiro dixital a través dun banco que funciona como partner da empresa e cumprindo coas regulacións que teña cada un dos países nos que opera.
No caso de ser un cosuscriptor, a principios de cada mes terá que pagar a parte da subscrición compartida á que se subscribiu. No caso de que haxa algún problema, como perder acceso á conta, devólveselle o diñeiro. «Somos como un terceiro que asegura a transacción e que o comportamento na plataforma sexa o adecuado», explica o CEO.
Iso si, hai unha diferenza entre titulares de subscricións e cosuscriptores: para os primeiros o servizo é gratuíto. Os segundos abonan unha pequena taxa mensual que queda Sharesub.
Os usuarios poden reducir os seus custos ata nun 75%, cun aforro anual medio de 400 euros, sen recorrer a versións modificadas ou ilegais destas aplicacións. Este enfoque non só supón unha alternativa alcanzable para os consumidores, senón que tamén contribúe á sustentabilidade das plataformas dixitais ao fomentar o acceso legal aos seus servizos.
«É só un usuario dentro da subscrición, non unha subscrición completa, así que non compite coas plataformas», afirma De Cazenove. De feito, moitos usuarios, de non ter a capacidade de compartir estas subscricións, simplemente dar de alta nunha plataforma cando estea dispoñible a nova tempada da súa serie favorita e dar de baixa despois.
«Poñamos que son dez euros ao mes durante tres meses, o que supón 30 euros para a plataforma. En cambio, se comparten a subscrición, pagarían cinco euros mensuais, pero durante o ano completo. Son 60 euros para a plataforma, é dicir, o dobre de diñeiro».
En España, Sharesub permite acceder a subscricións compartidas de plataformas de música como Spotify e Apple Music, servizos de streaming como Netflix, HBO, Disney+ e Amazon Prime Vídeo, así como apps como Strava ou Duolingo.
Ademais, matiza De Cazenove, hai un efecto viral deste modelo que as plataformas de subscrición están a aproveitar e por iso deséñanse plans que permiten varios usuarios ao mesmo tempo. Iso, e que «hai un límite financeiro do que cada persoa pode pagar por subscricións ao mes, porque na actualidade o modelo utilízase en televisión, música, antivirus, paquetes office, inteligecia artificial... É demasiado». Hai persoas que incluso se expoñen volver ao modelo da compra de DVD, confesa o CEO de Sharesub, ante a imposibilidade de abarcar todo o abano de subscricións que está dispoñible na actualidade.
Este límite financeiro, sumado á inestabilidade económica e política dos últimos tempos, ademais pode levar á poboación para regresar a modelos que nos últimos anos, coa irrupción de catálogos a prezos alcanzables, parecía que quedaran superados, como por exemplo a descarga ilegal de películas. Sistemas como o de Sharesub «fan máis alcanzable o acceso ao entretemento, a cultura e a información de calidade», defende De Cazenove.
Na actualidade, Sharesub opera en 33 países e onde máis usuarios concentra é en Francia, España e Italia. «Supoño que algo ten que ver coa cultura latina de compartir», di Jean-Brice de Cazenove. E tamén co feito de que o nivel económico en países nórdicos, como Noruega, é moito maior, co que non contemplan tanto compartir subscricións a pesar de que poidan ter prezos elevados.
«Nos países con menores ingresos, a xente está máis motivada para optimizar custos, por iso vemos máis interese en Francia, España e Italia e tamén en países do este de Europa, como Polonia», explica o CEO.