O Goberno promoverá un grupo de traballo para facer a selectividade máis equitativa

SELECTIVIDADE

Pintada contra la selectividad en la entrada de un aula donde se estaba celebrando el examen
Pintada contra a selectividade na entrada dunha aula onde se estaba celebrando o exame David Aguilar

Descarta unha proba única, pero está a favor de que teña o mesmo grao de dificultade

06 jun 2019 . Actualizado ás 08:23 h.

Haberá un grupo de traballo de técnicos do Ministerio de Educación, comunidades autónomas e universidades que traballará para que a selectividade sexa equitativa en toda España. Anunciouno a ministra de Educación en funcións, Isabel Celaá, tras a tormenta política e mediática que estalou con respecto á proba de acceso á universidade. Iso si, Celaá non é partidaria dun exame único en España, porque iría contra a liberdade de cada comunidade educativa de adaptar en parte o currículo escolar, pero si deberá garantir unha coordinación na dificultade da proba e o sistema de corrección.

Este grupo técnico terá que detectar e corrixir as «incidencias» na dificultade da Selectividade dos diferentes territorios: «Observei -explicaba onte a ministra tras a firma do acordo con Defensa para unha FP adaptada- que había algunhas incidencias que sinalaban a certas dificultades diferentes e iso é o que imos tratar». Evidentemente, calquera cambio necesita dun traballo técnico previo e que inclúa os diferentes grupos afectados: responsables de Educación das comunidades autónomas e portavoces da universidade (a Conferencia de Reitores Universidades Españolas, CRUE, representa a todas as universidades públicas e 20 privadas); por suposto, tamén estaría o ministerio, entre outras cousas porque hoxe marca o 70% do contido da proba.

O que parece descartado é facer unha selectividade única para todo o país: «Se por única entendemos exacta -puntualizou a ministra- non, non é necesario, sería un empobrecemento do currículo». E aclarou: Non significa facer unha EvAU [Avaliación de Acceso á Universidade] exacta en todas as comunidades autónomas senón que se comparta o mesmo grao de dificultade».

O grupo máis remiso a cambiar as cousas, polo menos de fondo, son as universidades. A CRUE defende o actual sistema, porque considera que é un modelo que «funciona ben» e resulta igualitario en canto a dificultade en todas as comunidades autónomas: «Consideramos que a EvAU é unha proba de acceso á universidade que funciona ben e por iso calquera intento de cambiala debería facerse desde o máis amplo consenso educativo e tras unha rigorosa análise da realidade», sinala nun comunicado.

Din os reitores que «non hai ningún informe académico que sosteña con datos contrastados que hai probas máis doados que outras», e que as diferenzas de notas débense a outros compoñentes, por exemplo de tipo socioeconómico.