As vítimas de Angrois reclaman ao Estado que asuma a súa culpa no accidente do Alvia e reprochan a Óscar Puente que non os reciba

SANTIAGO CIUDAD

«A corrupción mata?», pregúntanse, e lembran os recortes orzamentarios no tramo de Santiago, que estivo ao mando da agora imputada Pardo de Beira
24 jul 2025 . Actualizado á 12:22 h.Doce anos despois daquel fatídico 24 de xullo do 2013 no que 80 persoas morreron e 144 resultaron feridas no accidente de tren de Angrois, en Santiago, e tras a sentenza que condenou non só ao maquinista, senón tamén a un exalto cargo do ADIF, Andrés Cortabitarte, as vítimas da traxedia seguen reclamando ao Estado que asuma as súas responsabilidades políticas e pida perdón. «É moi triste que non o fagan e di moi pouco das nosas institucións», reprocha Jesús Domínguez, portavoz da Plataforma Alvia 04155. «Os políticos chegan ao momento do actual ministro [de Transportes], Óscar Puente, que vai pasar á historia como o único que non nos recibe, nunha actitude totalmente pusilánime e covarde», engade.
Na lista de agravios do actual Goberno coas vítimas de Angrois, a Plataforma suma ao propio presidente, Pedro Sánchez, que tampouco lles quixo recibir, e aos seus socios de Sumar e Podemos «que nos apoiaban cando non estaban no poder e cando chegaron ao poder tamén esqueceron de nós, é curioso, non?», ironiza Domínguez, que cre que esta actitude é froito de que son «incómodos» e de que se lles quere silenciar. «Aquí [por Santiago] inaugurouse a nova estación de Renfe e nin sequera hai nin unha placa nin un recordo ás vítimas porque do que se trata é de esquecer para ocultar as responsabilidades, que son claras», laméntase.
A Plataforma do Alvia lembran tamén que os actuais escándalos de corrupción que afectan ao PSOE e a sentenza do xuízo demostran o que eles denunciaron desde o primeiro momento: «que foi unha traxedia evitable, consecuencia de présas, cobiza, neglixencias e decisións políticas erróneas». E van máis aló. «A corrupción mata?», pregúntanse, e lembran que do tramo de entrada da vía de alta velocidade a Santiago, no que se produciu o descarrilamento, «estaba ao mando Isabel Pardo de Beira [expresidenta do ADIF], que agora está imputada [na trama Santos Cerdán-Koldo-Abalos], e o sistema de seguridade que evitase o accidente [o ERTMS] recortouse con Blanco [José, exministro de Fomento con Zapatero] á cabeza e recortáronse 19 millóns de euros. Non sabemos en que gastáronllos, se nunha festa ou en..., non sabemos. As vítimas preguntámonos se a corrupción, á parte de levarse o diñeiro, tamén mata», afirma Jesús Domínguez.
Este será o primeiro ano desde a traxedia no que as vítimas non acudirán a Angrois para celebrar unha homenaxe polos seus seres queridos. Admiten que hai certo desánimo e «cansazo» e que, ademais, supón un grande esforzo para moitos dos afectados, que son de toda España e tamén do estranxeiro. «Tamén a sentenza foi como pasar unha pouco páxina», admite Domínguez, que engade que, ademais, «é que é unha loita moi dura contra todo o aparello do Estado, contra a Fiscalía, a Policía, o ministerio e decidimos que xa resultaba moi doloroso, por iso decidimos non volver facer ese acto».
Por todo iso, e ante a actitude do Estado, tanto dos gobernos do PSOE como dos do PP, recalcan, «seguimos agardando resposta e unha investigación técnica independente, como esixe desde fai a Unión Europea (UE)», porque, lembran, «a realizada no seu día polo Goberno culpaba unicamente ao maquinista e non analizaba cáusalas raíz que afectan o ministerio, a Renfe e ao ADIF. Tras a sentenza, é máis obvio que a investigación resulta infame e é necesario repetila. De feito, o Tribunal Europeo de Dereitos Humanos estuda xa se España vulnerou dereitos fundamentais ao negarse a cumprir a normativa comunitaria sobre seguridade ferroviaria», recolle o manifesto redactado pola Plataforma no duodécimo aniversario do accidente.