Catro Illas: o soño que xurdiu nun paseo pola praia e uniu a catro mulleres de dúas xeracións nun proxecto común en Compostela

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

Marilí, Lola, María y Susana son las cuatro mujeres que forman Cuatro Islas, que abrió su primera tienda en Compostela hace justo ocho meses y planea «seguir creciendo». En la boutique emplazada en la República de El Salvador 13, venden las colecciones de su marca, junto con algunos complementos de otras firmas alineadas con su misma filosofía de la moda.
Marilí, Lola, María e Susana son as catro mulleres que forman Catro Illas, que abriu a súa primeira tenda en Compostela fai xusto oito meses e planea «seguir crecendo». Na boutique emprazada na República dO Salvador 13, venden as coleccións da súa marca, xunto con algúns complementos doutras firmas aliñadas coa súa mesma filosofía da moda. XOAN A. SOLER

Dúas irmás e as súas fillas están detrás desta tenda de moda que ofrece desde o verán pasado os seus propios deseños na rúa República do Salvador

07 may 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Marilí e Susana Blanco sempre lembrarán a Semana Santa do 2024 con especial cariño, porque nela comezouse a xestar un soño compartido coas súas fillas, María Lete e Lola Chaparro, que ningunha cría que puidese chegar a facerse realidade tan rápido e con tan boa acollida. «Estabamos a pasear pola praia e empezamos a soñar no alto», lembran. Xurdiu así a idea de montar unha tenda de moda coa súa propia marca e deseños. «Eu estudei Dereito e estaba a facer un máster en Madrid de Xestión de Empresas de Moda. A miña tía Susana, que ten 25 anos de experiencia no sector, estaba nun momento de impás laboral, vendo que opcións tiña. Apetecíalle emprender, pero non soa. E a miña nai, que levaba máis de 20 anos como funcionaria en Santiago, quería tamén un cambio», relata María, de 24 anos, que onda a súa prima de 14 anos representa á segunda xeración de mulleres nun negocio familiar bautizado como Catro Illas.

Aínda que todas elas son de orixe coruñesa, decidiron que a capital galega era a mellor opción para compatibilizar este proxecto coas súas responsabilidades laborais e acordaron que, se atopaban un bo local, lanzábanse á piscina. «Cando regresei a Madrid para acabar o máster empezaron a mandarme fotos de locais e deime conta do en serio que ían», comenta a veinteañera. «A principios de xuño atopamos o local perfecto na rúa República do Salvador. Foi un flechazo, as condicións eran xeniais e encaixábanos ao cento por cento. Ese verán María e eu encerrámonos para pensar un nome, crear un logo, buscar provedores, facer as etiquetas e o packaging... e todas as estrelas aliñáronse, incluso para facer a reforma do local en pleno agosto», contan. O 7 de setembro xa estaban a atender ao público e tanta ilusión facíalles abrir que nin tiñan o primeiro día un computador para cobrar nin chegaron a organizar unha grande inauguración.

XOAN A. SOLER

«A acollida foi fenomenal, sen facer nada de publicidade. Sorprendeunos moito que o boca a boca en Santiago funcionase tan ben. Viñan e dicíannos que lle falara de nós a súa irmá, a súa prima, a súa sobriña... Aínda que o noso plan era dirixirnos a un público bastante mozo cun estilo urbano e californiano, que non surfista, vimos ao abrir que tiñamos un rango moito máis amplo e a nosa roupa gustaba tanto ás mozas de 20 anos como a mulleres de cincuenta e tantos», engade Susana, quen explica —que máis aló do acerto empresarial— Catro Illas serviu para unilas ás catro moito máis «e estanos enriquecendo moitísimo a nivel persoal».

As pezas de punto e os suadoiros son xa as estrelas dunha marca que aspira a seguir crecendo coa súa tenda en liña, coa ampliación da súa colección unisex e masculina, incluso conquistando novas cidades, seguindo a brisa que acariña os soños e saíndo á boia cos aforros de dúas irmás dispostas a embarcarse en novas aventuras pasados os 50 anos. Non son as únicas que se arriscaron. María tamén renunciou a un contrato tras acabar as súas prácticas nEl Corte Inglés e saíronlle entrevistas en empresas como Bimba e Lola, entre outras, pero «non quería perderme isto», asegura ela. Lembra Susana, quen é ademais a súa madriña, que «cando ela era pequena eu traballaba en Inditex e ao preguntarlle que quería ser de maior dixo: "Vou traballar coa miña tía"». Tería por aquel entón uns 6 anos, era a maior dos curmáns, da segunda xeración nada de sete irmáns, e aínda que estudou Dereito e seguiu o seu propio camiño, acabou cumprindo aquela profecía infantil. 

«Traballar xuntas foi todo un descubrimento», engaden as fundadoras de Catro Illas, á vez que explican que as adultas achegan a experiencia (unha na parte de contabilidade e administrativa; e a outra, coa súa extensa traxectoria no sector da moda) mentres que os máis mozos imprimen un punto de frescura e inspiración. Incluso Lola, «a mini illa», estando en terceiro de ESO tamén achega a súa visión sobre o que pode funcionar mellor en redes sociais. «Estamos a agardar a que creza para implicala máis, pero en xeral enriquecémonos as unhas ás outras á hora de deseñar, de comprar e de mostrarnos de cara ao público, chegando a un rango de idade moito máis amplo», sosteñen. E, aínda que agardaban ter un maior calado entre turistas, resultou que a súa clientela é eminentemente local e galega. Aínda non se cumpriu o seu primeiro aniversario e xa pensan en novas metas. O límite, como elas xa puideron comprobar, está no alto que soñes.