
A A-54 suma tres vítimas en tres meses á espera da súa apertura total
16 sep 2025 . Actualizado á 10:10 h.Noticias como a do accidente de tráfico na que este domingo perderon a vida unha parella de 23 e de 24 anos, tras saír da vía e impactar coa mediana o turismo no que circulaban pola autovía Lugo-Santiago ao seu paso polo municipio metropolitano do Pino sempre embazan a actualidade das localidades de onde son as vítimas. Abraiados quedaron polo falecemento de Elías Rodríguez e de Paula Aller os veciños de Arzúa e do Pino, de onde eran el e ela, falecidos nun accidente que tampouco deixou de impactar, aínda cando o concello arzuán, xunto co de Melide, acumulan un tráxico historial nas súas estradas.
O tramo da A-54 que desde Arzúa discorre ata Lavacolla —onde se rexistrou o accidente do domingo, e outro, meses atrás, no que faleceu unha persoa— abre unha nova páxina na necrología viaria da zona, ata a data con expedientes vinculados á N-547, a estrada nacional que pasará á reserva cando, previsiblemente a final de ano, ábrase o conxunto do trazado da autovía. Ata entón, o vial nacional, ao que nos informes da RACE sobre a rede viaria nacional atribúeselle unha sinistralidade alta, seguirá sendo o de referencia para circular entre Melide e Arzúa.
O incremento de vehículos pesados tras a apertura da A-54 obrigou ao Ministerio de Transportes a adoptar medidas, tanto para paliar a deterioración do firme, como para mellorar a seguridade viaria. A última, consistente na conversión en vías de servizo dos carrís antes reservados para vehículos lentos, xerou rexeitamento entre os usuarios, que consideran que a medida provoca o efecto contrario ao pretendido. Ao non ser carrís de uso obrigatorio, apenas se utilizan, obstaculizando o tráfico rodado e os adiantamentos nun tramo de estrada que, segundo o último informe da RACE, rexistrou 4 accidentes de tráfico, cun balance de 4 persoas falecidas e 9 feridas, en tres anos: desde o 2021 ao 2023.