O plan piloto de mobilidade da USC, a punto coa sinalización de Raxoi

LA VOZ

SANTIAGO

Sandra Alonso

Está previsto que as bicicletas para testar o servizo empecen a usarse en febreiro

29 ene 2024 . Actualizado ás 16:52 h.

O plan piloto de mobilidade con bicicletas que encabeza a Universidade de Santiago de Compostela (USC) farase realidade este mes de febreiro. Ese é o prazo que manexa a entidade educativa, que para este proxecto contou co asesoramento da asociación Composcleta e coa colaboración do Concello de Santiago, que actualmente se atopa colocando e pintando toda a señalética, tanto vertical como horizontal. Os últimos sinais instaláronse a pasada semana na avenida de Barcelona, viaria polo que transcorre unha das sendas ciclistas deseñadas para conectar os campus norte e sur, así como a estación intermodal, o aulario que se atopa ao lado do Hospital Clínico e as facultades de Odontoloxía e Medicina .

A USC contaba desde hai semanas coas bicicletas, algunhas das cales serán eléctricas. Só faltaba que levasen a cabo os traballos nas estradas, claves para que os usuarios gocen dunha maior seguridade. Nun primeiro momento utilizaranse unhas 20 bicis, que darán servizo a funcionarios, profesores, investigadores e universitarios. Aínda está pendente elixir cales serán os colectivos que probarán o servizo, a través dos cales se pretende coñecer as necesidades reais da comunidade universitaria. Utilizando os datos que se soliciten durante estes primeiros meses, os responsables do proxecto poderán determinar que rutas funcionan mellor e cales hai que modificar. Tamén se poderá estimar o número total de bicicletas que se requirirá, cales serán as estacións que necesitarán máis vehículos debido á demanda, ou mesmo se coñecerá se o plan non goza do apoio necesario por parte dos usuarios.

Para poder utilizar as bicicletas será necesaria un cartón, que entregará a propia universidade. As que sexan eléctricas cargaranse directamente nos puntos de estacionamento, que xa se atopan instalados en zonas como o aulario Roberto Novoa Santos, ao lado do Clínico, ou na Facultade de Odontoloxía.

Máis moldeable

Desde a USC preferiron arrincar con este proxecto dun xeito provisional para facelo máis moldeable. Na capital galega xa se realizaron plans similares, como o do pasado 2008 con Xosé Sánchez Bugallo como alcalde, que non remataron de callar e que finalmente houbo que descartar.

Co obxectivo de mellorar a mobilidade e a calidade de vida nos campus, a USC desenvolveu o Plan de Mobilidade Sostible, que aposta por que os carrís bici non sexan exclusivos, senón que se compartan co resto de vehículos. As dificultades dos estudantes para desprazarse entre facultades foi outro dos desencadenamentos do proxecto, que busca tamén retirar vehículos dos campus, sobre todo do sur, convertido desde hai anos nun aparcadoiro ao aire libre. Desde a universidade destacan que isto é só un punto de partida para potenciar unha mobilidade máis respectuosa co viandante e o medio ambiente.

No plan tamén se inclúe o número de persoas que poderían estar interesadas no uso da bicicleta para moverse pola capital galega. Segundo as estimacións dos expertos, un 30 % dos que usan vehículos a motor poderían estar interesados, mentres que un 7 % dos veciños de Santiago estarían dispostos a usar a bicicleta, a condición de que sexa unha opción sinxela e alcanzable, algo que a USC quere axudar a conseguir.

A comisión entre a universidade e o concello segue sen concretarse

Presentada aos catro ventos a finais de novembro, a comisión entre o Concello de Santiago e a USC continúa nas pavías. Aínda que o obxectivo era que estivese constituída durante xaneiro, todo apunta que terá que agardar, polo menos, un mes máis, xa que aínda non se reuniu.

O organismo ten como fin crear e facer valer un protocolo de colaboración para os próximos catro anos, onde se inclúan e debatan actuacións craves. Entre elas, a posta a piques dos viarios do campus, que levaban case tres décadas nun baleiro legal, e que a alcaldesa, Goretti Sanmartín, recoñeceu que o seu mantemento corresponde ao Concello.