O aparcadoiro da estación do AVE de Santiago atáscase na fase de anteproxecto

s. lorenzo SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

XOAN A. ADOITAR

O ADIF leva desde o verán pasado traballando na definición da infraestrutura

25 ene 2024 . Actualizado ás 14:29 h.

O futuro aparcadoiro que debe dimensionar a oferta de prazas de aparcadoiro na estación do de Santiago para atender o incremento de tráfico derivado da implantación dos servizos de alta velocidade segue pendente de superar a fase de traballos previos nos despachos. O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (ADIF) asegura que está a traballar no anteproxecto coa definición do novo aparcadoiro, como paso previo á tramitación ambiental e urbanística. É o discurso que manexa, polo menos, desde o verán pasado, polo que eses traballos continúan ancorados na mesma fase e aínda sen previsión á vista de cando comezará esa tramitación do anteproxecto.

XOAN A. ADOITAR

O que si confirmou hai meses a empresa pública adscrita ao Ministerio de Transportes é que o deseño do futuro aparcadoiro correspóndese cunha instalación que contará con dúas alturas que se levantarán sobre a planta do aparcadoiro actual, ao que desde o inicio das obras na estación accédese pola avenida de Lugo. Pero o ADIF nin sequera concreta aínda o número de prazas que terá esa nova infraestrutura. Só indica que estarán «dimensionadas conforme ao plan municipal».

Así as cousas, a única referencia nese punto é a que xa se avanzou durante o mandato de Xosé Sánchez Bugallo, na idea de que se traballa nun aparcadoiro con capacidade para aloxar ao redor de 900 vehículos, o que suporía algo menos do triplo das 369 —máis 89 reservadas para uso exclusivo por parte das empresas de alugueiro de vehículos que operan na estación— que inicialmente o ADIF consideraba suficientes para dar resposta á demanda da terminal compostelá. Era a tese que a empresa pública esgrimía para soster que un novo aparcadoiro non era necesario, reticencia que quedou resolta en setembro do 2022 entre Bugallo e a entón presidenta do ADIF, Isabel Pardo de Vera . Por mor daquelas xestións foron transcendendo as únicas pinceladas que se coñecen sobre como será a estrutura do novo aparcadoiro, que irá sobre a parte da chaira máis próxima ás plataformas da estación, de modo que quedará unha vía de paso entre o aparcadoiro e o muro situado baixo as vivendas da avenida de Lugo, é dicir, na marxe dereita segundo accédese ao recinto. A súa construción completará o quebracabezas da intermodal compostelá que, tras a posta en servizo da estación de autobuses e da pasarela peonil, avanza agora polo edificio de viaxeiros e a praza semicircular de conexión coa rúa do Hórreo que encaixa todo o proxecto no armazón urbano.

XOAN A. ADOITAR

Completan o peche da planta do edificio de viaxeiros

Mentres o anteproxecto do aparcadoiro segue a súa xestación nos despachos do ADIF, avanzan as obras do novo edificio de viaxeiros que dará acceso ás vías desde a pasarela peonil. A evolución destes traballos é perfectamente visible desde o exterior. Xa se levantou a última aliñación de pilas na plataforma 2 e tamén se completou o forxado, polo que la planta do edificio da estación xa está pechada. E tamén está en execución a estrutura metálica pola parte do finger número 3. De todas estas obras se ocupa unha UTE que integran as construtoras galegas Copasa e Taboada e Ramos, adxudicatarias dun contrato cun orzamento de 30,07 millóns e un prazo de execución de 30 meses que sitúa a conclusión dos traballos no horizonte de principios do 2025.

Á marxe do edificio de viaxeiros cuxa estrutura xa cobre o oco que quedaba inicialmente entre a pasarela e o inmoble da estación, dentro deste proxecto xa completar hai meses a construción da plataforma que sobrevoa o espazo de aparcadoiro dos taxis para integrar o conxunto da intermodal ao mesmo nivel da rúa do Hórreo. Ademais, dentro do mesmo proxecto tamén se instalaron nas paredes interiores da pasarela peonil as placas de metacrilato que deben acabar coas filtracións de auga de choiva e coa vergoñosa imaxe de usuarios protexéndose con paraugas para transitar dentro dese paso cuberto. Tamén resolverán as avarías que provocou nos ascensores da instalación esa entrada de auga a través do material metálico —deployé— elixido para recubrir exteriormente a pasarela.