Patrocinado por:

Nuroe, a aplicación para adestrar o cerebro dos nenos

Olga Suárez Chamorro
Olga Suárez REDACCIÓN

OCIO@

Interfaz de la aplicación Nuroe
Interface da aplicación Nuroe

Este programa para dispositivos móbiles está baseado nun ensaio científico realizado con escolares alemáns durante tres anos, que demostrou melloras na capacidade matemática, de  comprensión e de adquisición de coñecementos

22 ago 2025 . Actualizado á 09:20 h.

Chega setembro e moitas persoas ponse o obxectivo de volver ao ximnasio. Pero os músculos abdominais, de brazos e de pernas non son as únicas partes do corpo que se deben exercitar. Tamén se pode -e débese- adestrar o cerebro: a maioría das persoas poden reter entre cinco e sete fragmentos de información antes de ter que escribilos, pero esta métrica pódese mellorar. Facelo favorece á concentración, á planificación e á resolución de problemas; o que no ámbito da neurociencia coñécese como memoria de traballo ou memoria operativa. É o equivalente humano á memoria RAM dos computadores e pode ser determinante tanto en estudantes, á hora de obter mellores resultados académicos; como en adultos, para ser máis eficientes nas súas tarefas profesionais e persoais. Máis aínda nun momento como o actual no que varios estudos internacionais coinciden en que a capacidade de atención caeu en máis dun 70% en só dúas décadas, e España segue rexistrando taxas de abandono escolar temperán. Todas estas variables apuntan a un mesmo fenómeno: a desconexión mental.

Os beneficios de acudir a un ximnasio mental demostrouno The Impact of Working-Memory Training on Children's Cognitive and  Noncognitive Skills, un estudo independente liderado pola Universidade de Zúric que seguiu  durante tres anos a máis de 500 escolares en Alemaña. Os nenos que completaron o programa, de só 12 horas de duración, mostraron avances significativos en aspectos como a xeometría, a lectura, o autocontrol e o cociente intelectual, cun impacto comparable ao desenvolvemento cognitivo obtido tras un ano adicional de escolarización. Tres anos despois do adestramento, un 46% destes alumnos puido acceder ao  Gymnasium (a vía académica superior en Alemaña), fronte ao 30 % do grupo que non o fixo. «O relevante deste estudo non é só que os beneficios duren, senón que incluso se acumulan co tempo; vimos melloras que seguiron crecendo anos despois», destaca Torkel Klingberg, profesor do Karolinska Institutet de Suecia que, coa base científica do devandito estudo, creou un protocolo e fundou Cogmed, spin-off que está detrás da aplicación para dispositivos móbiles Nuroe. Con ela propón aproveitar pequenos momentos diarios diante da pantalla para manter en forma a memoria de traballo, unha habilidade cerebral clave para concentrarse, resolver problemas ou seguir instrucións. «Abondan sesións breves, ben estruturadas, e, sobre todo, expostas de forma atractiva para eles».

O auxe da intelixencia artificial, a sobrecarga dixital e a diminución da capacidade de atención están a transformar as esixencias que se impoñen á próxima xeración. Xa non abonda con ensinar contidos, tamén se deben fortalecer os sistemas mentais que fan posible a aprendizaxe. «Ao levar o control da atención ao límite varias veces por semana durante varias semanas consecutivas esta función aumentará e fortalecerase como un músculo», explica Álvaro  Fernández Ibáñez. Divulgador especializado en neurotecnología, é o investidor español desta empresa tecnolóxica que xa lanzou o seu produto por todo o planeta; «España é o quinto país por número de usuarios», detalla, por detrás de Alemaña, Suecia, o Reino Unido e Estados Unidos.  

Dispoñible en Android e iOS, o programa Nuroe consta de 40 sesións de adestramento curtas, duns uns 15 minutos cada unha, nos que o usuario debe pasar unha serie de probas baseadas en repeticións; aparentemente son sinxelas, pero vanse complicando aos poucos. Como recompensa, tras cada sesión, o usuario pode ir construíndo unha cidade imaxinaria a partir das moedas que logra co adestramento. O programa complétase nun período de entre oito e trece semanas; «Trátase dunha intervención única, sen necesidade de subscrición continua», destaca Fernández Ibáñez, e insiste en que está baseado en máis de 25 anos de investigación neurocientífica e que foi validado en máis de 120 estudos revisados por pares. Está deseñado para nenos de entre 6 e 18 anos e adáptase aos períodos de maior plasticidade cerebral. 

«Pero tamén é interesante para os adultos», explica o experto. Por iso, cada subscrición permite que realicen o programa dous usuarios diferentes, coa intención de que o fagan de xeito paralelo, por unha banda un adulto e, por outra un neno. Ademais, aínda que de momento se lanzou enfocado no público infantil, os expertos valoran o seu potencial para outros colectivos. «A neurociencia avanzou moito nos últimos anos para reducir a demencia e este é un proxecto que se atopa entre o medicamento e a educación», di. Explica que decenas de psicólogos xa o utilizan en España para os seus tratamentos e que en Estados Unidos hase utilizado para terapias con persoas con déficit de atención; no entanto, Fernández Ibáñez está convencido de que «moita xente non ten déficit de atención senón déficit na memoria de traballo», o que se adestra no ximnasio virtual de Nuroe. 

Os seus creadores aseguran que fortalece a concentración e o control dos impulsos; aumenta o coeficiente intelectual fluído; mellora o rendemento académico e desenvolve a resiliencia cognitiva nun mundo cheo de distraccións. «Ademais créase unha experiencia tecnolóxica positiva, un tempo de pantalla efectivo», destaca.