Patrocinado por:

Por que quere Apple entrar na torta do streaming

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN

LECER\

Nos próximos cinco anos, o número de fogares subscritos ás novas plataformas de televisión crecerá un 47,2 % só en España, o quinto mercado máis grande de Europa occidental neste nicho de negocio

07 jun 2019 . Actualizado ás 13:15 h.

Apple prepárase para presentar a súa nova plataforma de streaming (o evento será o vindeiro luns, a partir das seis da tarde hora española, no Steve Jobs Theatre da sede Cupertino) e ten bos motivos para iso. Non é só que non queira quedar atrás fronte a competidores como Netflix, HBO ou Amazon, senón que considera que, a pesar de chegar tarde, hai aínda un gran pedazo da torta agardándolle.

Un informe presentado pola consultora PWC, titulado Entertainment and Media Outlook España 2018-2022, revela o espectacular crecemento que aínda ten por diante este nicho de negocio. Unha vez asentada a filosofía de que é necesario pagar se queremos contidos de calidade (algo ao que a compaña da mazá contribuíu decisivamente coa súa iTunes Store, que foi o principio do fin dos Napster e outros servizos de pirateo de música), a cifra de ingresos derivados dos novos servizos de TV e vídeo en streaming non fará máis que crecer.

Só en España, agárdase que nos próximos cinco anos aumente en 900.000 o número de fogares subscritos á televisión de pagamento (un 47,2 % máis que agora). Unha circunstancia que provocará un aumento dos ingresos do 4,1 %, ata os 2.000 millóns de euros, e converterá ao noso país no quinto mercado de subscrición máis grande de Europa occidental.

O informe de PwC conclúe que nos atopamos nunha terceira onda de converxencia na que a distinción entre o dixital e o tradicional hase esvaecido. Un bo exemplo pódese ver no ámbito da televisión de pagamento e de vídeo á carta, onde as empresas tecnolóxicas e de telecomunicacións convertéronse en xogadores permanentes e protagonistas do ecosistema do entretemento e os medios.

A diversificación das fontes de ingresos é outra das características desta nova etapa. «Están quedando atrás os días nos que as cadeas de televisión, os estudos de cine ou as compañas de medios podían crecer só a partir dunha ou dúas fontes de ingresos -explica o estudo-. O crecemento hoxe pasa por ter cinco, mesmo, seis fontes distintas e cunha oferta de produtos e servizos que vaia máis aló dos servizos tradicionais».

Esta sería precisamente a estratexia seguida por Apple, que pasou de ser unha empresa centrada case exclusivamente no hardware a unha compaña de servizos. Os ingresos pola venda do iPhone, o iPad, computadores (MacBook, iMac) e outros produtos cada vez supoñen unha porcentaxe máis pequena no balance de resultados, fronte aos derivados de plataformas como iTunes ou a App Store. A entrada no mercado do streaming pode supor unha zumenta inxección de beneficios e en Cupertino non só puxeron o seu punto de mira no negocio da produción e distribución de series e películas: no evento do luns poderían anunciar tamén o redeseño da súa aplicación Apple News, que daría acceso mediante unha especie de tarifa plana aos contidos de medios de comunicación que teñen actualmente un paywall ou muro de pagamento.

Esta converxencia 3.0 vai propiciar a aparición de grandes supercompetidores no futuro, con modelos de negocios similares, centrados nos contidos, o comercio, a publicidade, a comunicación e o financiamento, ao estilo de Amazon ou o holding chinés Tencent. Un novo contexto no que haberá que preguntarse polo papel das compañas máis pequenas e se serán capaces de competir nun mercado dominado polos xigantes do sector.