Youtube bótase en mans da IA e xa retoca vídeos de usuarios con ela

César Rodríguez Pérez
C. Rodríguez REDACCIÓN

REDE

Presentación de las herramientas de IA de YouTube en Nueva York, en septiembre del 2025
Presentación das ferramentas de IA de Youtube en Nova York, en setembro do 2025 Sarah Yáñez-Richards | EFE

Google dota aos creadores de ferramentas e asistentes de intelixencia artificial. Os próximos grandes influencers serán sintéticos?

26 sep 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A intelixencia artificial non é o futuro. Xa é o presente. Forma parte da vida cotiá. Preguntámoslle como facer unha tortilla a un asistente. Buscamos en Google e xa non picamos en ligazóns, crémonos o que pon un resumo de IA (sexa certo ou non). Moitos adolescentes cóntanlle os seus problemas a un chatbot e non aos seus amigos.

A pesar de os erros e os incidentes, que os hai diariamente e ningúns son tan graves como o suicidio dun elegantes ou de 16 anos. Hai volta atrás? Parece que non. Unha lexión de usuarios se amotinaron contra OpenAI en agosto por facer a ChatGPT máis frío e menos falador. E obrigaron á compaña de Sam Altman a dar marcha atrás (ten 700 millóns de usuarios que fan 2.500 millóns de consultas ao día).

Google sorprendeu positivamente polas capacidades de edición de imaxes de Gemini 2.5, coñecida como Nano Banana. Tamén integrou o mesmo Gemini no navegador Chrome, o máis usado do planeta. E agora a compaña que dominou as procuras na internet -e a publicidade- nos últimos 25 anos quere que a intelixencia artificial alague Youtube. Como? Dotando aos creadores de vídeos de ferramentas para editar, para crear voces a partir de texto e para converter conversacións en cancións.

Onde antes reinaba o autotune, agora farano cancións e artistas virtuais. Probablemente os yutuberos máis seguidos sexan criaturas dixitais e sintéticas. Teñen que tremer os influencers que dominan a escena en España? Por agora, non, pero deberían vixiar as súas costas. A mellor proba é o éxito viral dunha recreación en acción real dAs  guerreiras k-pop de Netflix. Moitos usuarios pensaron que se estaba preparando unha nova versión con actores de carne e óso. E era un clip elaborado con intelixencia artificial, feito por un creador de contido coreano. 

Haberá moitos máis casos similares. E algúns incidentes ou escándalos. Segundo publica a BBC, varios usuarios queixáronse de que Youtube modificara de oficio e con intelixencia artificial, sen eles sabelo, vídeos subidos á plataforma. A compaña admitiu hai apenas un mes que realizaran « un experimento» en Youtube Shorts que incluía «retoques» con «tecnoloxía tradicional de aprendizaxe automática para desenfocar, eliminar o ruído e mellorar a claridade dos vídeos durante o procesamiento». Non pediron permiso. Farano no futuro? Aposten polo non. As condicións de servizo dos xigantes da internet son como as lentellas. Ou as tomas ou déixalos. 

Entre as ferramentas de IA para creadores lanzadas por Youtube destaca Ask Studio. É un chatbot, un asistente ao que lle podes pedir información e pistas para axudar a comprender as estatísticas ou os informes de audiencia, para tratar coas  comunidades do portal ou para suxerir ideas ou novos temas para as publicacións.

Segundo Youtube, este paquete de ferramentas quere converterse nun  «verdadeiro socio creativo» para os usuarios que soben vídeos, en «un compañeiro de confianza». Na pestana de inspiración está a opción de que a IA achega ideas en resposta ás preguntas do creador de contido. Se se acepta a suxestión, pode axudarlle a desenvolvela.

Test A/B para títulos

Outra das novidades é a ferramenta de Probas de título A/B, coa que os creadores poidan probar e comparar ata tres títulos e miniaturas (xa funcionaba) por vídeo. Youtube mostrarallos alternativamente a diferentes usuarios. A opción que obteña mellores datos de audiencia será a recomendada para converterse en definitiva.

Google traballa tamén para implementar unha tecnoloxía de dobraxe automática na que a sincronización labial sexa moi precisa. O obxectivo é que nos vídeos traducidos obsérvese unha maior coincidencia visual cos beizos da falante no idioma dobrado.

Youtube apuntou que ofrecerá ata 20 idiomas diferentes, e comezará a probar esta nova función de sincronización labial nos próximos meses.

Máis aló da IA, outra novidade é a posibilidade de agregar ata cinco colaboradores a un vídeo (unha función similar á que triunfa en Instagram). A peza será distribuída aos seguidores de todos os participantes, aínda que os ingresos por publicidade quedaraos a canle que publique o vídeo en orixe. 

Entre outras novidades, a plataforma de Google tamén está a traballar na dobraxe automática con IA, para que a tecnoloxía de sincronización labial sexa máis precisa e nos vídeos traducidos obsérvese unha maior coincidencia visual cos beizos da falante no idioma dobrado. Ofrecerá este servizo en 20 idiomas. Se nada se torce, chegará nos próximos meses. Dilucidaríase para entón quen é o verdadeiro rei da IA? OpenAI ou Google? Fagan as súas apostas.