A compaña de Pablo Méndez estreará o seu novo espectáculo o 15 de novembro en Afundación Pontevedra
03 nov 2025 . Actualizado á 19:08 h.O 15 de novembro levantarase o pano do auditorio Afundación de Pontevedra para a estrea do novo espectáculo codirigido por Pablo Méndez e Laura Chica, Nymeria. «Queremos que a xente se pregunte que é Nymeria. E para descubrilo é obrigatorio practicamente ver o espectáculo en directo, vivir a experiencia, estar sentado nesa butaca que te levará a ese lugar máxico... Que é Nymeria? Que acabará sendo?», pregúntase o propio Méndez sen desvelar nada máis aló do necesario.
Deste xeito, limítase a sinalar que o público se vai a atopar «unha viaxe» no que «o primeiro que imos intentar é que sexa unha experiencia desde o minuto un. Desde que entras no teatro xa estás a vivir unha experiencia porque te vas a atopar con personaxes, vas entrar dentro dun espazo decorado ou tematizado... Sentarte na butaca vai ser unha experiencia. A partir de aí comezará unha viaxe no que hai acróbatas, bailaríns, unha posta en escena do que nós adoitamos facer, pero levada a un seguinte nivel, cousas que voan, cousas que andan soas...», engade o pontevedrés.
Recoñece que un dos retos aos que tiveron que facer fronte á hora de pór en escena Nymeria é adecualo a uns espazos, por dicilo dalgún xeito, pequenos. Tras precisar que a residencia técnica fana en Vilagarcía e a estrea é en Pontevedra, os teatros polos que virará este espectáculo son «ao que podemos optar agora mesmo antes de dar un salto a un seguinte nivel. O reto máis grande que temos agora mesmo é todo o que queremos facer e como o queremos facer, conseguir metelo dentro desa caixa escénica que é relativamente pequena», incide precisando que, aínda que son once artistas os que compoñen o elenco, son unhas corenta as persoas traballando no proxecto, desde a que está a deseñar todo o vestiario e fabricando todo o atrezo ata un operador de drons ou os creadores de contido en 3D.
Máis técnicos que artistas
A complexidade e espectacularidade desta proposta escénica explica que no espectáculo haxa case máis técnicos que artistas. Neste punto, remarca que, a diferenza doutros shows nos que a súa compaña traballa e nos que o presuposto vén asignado por un organismo público, onde «o concello nos limita a un presuposto e de aí non te podes pasar porque se te pasas de produción, non gañas nada. Neste caso, é como quero facer isto, dáme igual o que custe e ímolo a montar. E xa veremos como o rendibilizamos».
Incide en que, «ao final, temos moitos días, moitas xiras para rendibilizalo. Non imos cun obxectivo de negocio, imos co obxectivo de que a xente se dea conta de que é o que podemos facer, se nos dan a oportunidade de facelo, e convencer o espectador de que cando vexa nun cartel a Compaña Pablo Méndez nun teatro, non dubide en comprar as entradas para ir vernos».
O artista e empresario pontevedrés ten claro que «para nós é o momento agora mesmo» de dar este salto, «dado o punto no que estamos a nivel económico como empresa para poder permitirnos tirarnos á piscina deste xeito. Isto é un xogo de risco. Ou sexa, estamos a falar de moitos miles de euros que se poden ir ao lixo se isto non funciona ou se o espectador non nos dá a oportunidade e non compra as entradas. Evidentemente, é un risco. Nós facémolo porque cremos que este é o momento», sostén asumindo que «estamos nunha época, en xeral, boa economicamente falando. Non estamos en crise. Creo que ao haber unha economía bastante boa, o cliente non está tan remiso a gastar diñeiro en lecer».
De feito, son moitas as empresas do ramo as que están a aproveitar a actual conxuntura económica para estrear toda clase de espectáculos, que no caso de Nymeria está dirixido especificamente a un público familiar: «Este é un espectáculo co que queremos que o neno de 4 ou 5 anos quede coa boca aberta durante sesenta ou setenta minutos e non se mova da cadeira de brazos e ao avó caia a bágoa», apunta deixando claro que, en base á súa experiencia, «todos os públicos son complicados».
Nenos e adultos
Neste sentido, explica que «ao neno tes que mantelo quieto e calado, que non se aburra. Non aburrir a un neno é contido e impacto emocional todo o tempo. E o papá ou o avó son persoas que xa viron moitas cousas. Vemos moita televisión, vemos moitas redes sociais, vemos moitos vídeos, estamos moi impactados de cousas especiais e sorprender a un adulto, hoxe en día, xa non é tan doado como antes», recoñece o artista.
A final de contas, tal e como asume Pablo Méndez, «estamos nunha era na que o entretemento ten que estar a un nivel moi alto e iso implica moito investimento económico para acabar sorprendendo. Ao final, o que queres é que leste o espectador sorpréndase e saia de aí dicindo: ‘Guau, isto non o vira antes'. O conseguir ‘isto non o vira antes' é un reto de tres pares de pelotas».