Manuel Sanabria, realizador: «Unha ficción sonora é máis sinxela e rebuldeira que unha serie ou unha película»

PONTEVEDRA

Manuel Sanabria, a la derecha de la imagen
Manuel Sanabria, á dereita da imaxe

Recoñece que este medio posibilita ser máis fiel á novela «porque che permite deixar moi pouco fose»

02 nov 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Acaba de estrear A coleccionista en Prime Vídeo, serie que se estreou este verán como película en cines. Manuel Sanabria é tamén o director da ficción sonora Apocalipse Z: O principio do fin, que adapta a primeira novela do pontevedrés Manel Loureiro.

—Como é cambiar o chip de dirixir unha película ou unha serie a unha ficción sonora?

—Ten unha parte moi distinta e outra no fondo que é moi similar. É bastante máis sinxela e rebuldeira que unha película ou unha serie, onde obviamente tes que estar moi pendente, primeiro, dun equipo de setenta persoas que está atento a todo o que vas dicindo e a todas as preguntas que vas respondendo e, logo, tes que estar moi pendente de todo o visual. Nunha ficción sonora tes a sorte de estar como moito catro persoas nun estudo de gravación e iso permíteche que te poidas centrar infinitamente máis no acting e xogar e traballar co actor, coa actriz. Nese sentido, a verdade é que é un luxo porque che permite centrarte exclusivamente niso, no acting e no traballo cos actores.

—Ademais, imaxino que se pode ser máis fiel ao libro, non?

—Si, claro. Ao final, a ficción sonora de Apocalipse Z son case seis horas, mentres que na adaptación a película que se fixo, como é lóxico, tes que deixar fóra moitísimas cousas. A ficción sonora é moito máis fiel porque che permite deixar moi pouquiño fose. Está case todo o que ocorre na novela, que é unha novela que a min encantábame e que coñecía desde que se publicou, na ficción sonora e iso é unha sorte, incluso, para Manel Loureiro, que ha visto que o que escribiu hai anos está nunha ficción sonora.

—En todo caso, non debemos confundila cun audiolibro.

—Non, que vai. É moi distinto. Un audiolibro é exclusivamente un actor ou un lector que le un libro e, neste caso, non só é unha ficción sonora, senón que, ademais, foi unha aposta moi forte de Amazon. É o que eles consideran unha superprodución. Son moitas semanas de efectos de son, niveis sonoros, Dolby Atmos... pasaron máis de vinte actores, a maioría deles galegos porque se quería respectar toda a esencia que ten a novela e, ao final, é o máis parecido a unha superprodución de cine levada a unha ficción sonora onde non só se recrean os diálogos, senón que se recrean todos os efectos de son, os ruídos dos zombis, as explosións, absolutamente todo e con calidade Dolby Atmos, que é a última tecnoloxía que hai agora.

Manuel Sanabria, en el centro de la imagen
Manuel Sanabria, no centro da imaxe

—E introduciu algo da súa colleita no guion?

—Si, hai ningunha hai algunha novidade que se incluíron respecto á novela, pero sempre conversándoo con Loureiro. Como pasaron tantos anos, hai algunhas chiscadelas, incluso, mencións ao covid, que, naquel momento, aínda non é estaba. E hai algúns personaxes novos, algunha trama nova, pero poquita cousa porque por iso que comentei. Xa que había a oportunidade de ser moi fiel á novela, queríase respectar.

—Unha das diferenzas que eu apreciei con respecto ao libro é que se na novel se informaban exclusivamente por medios tradicionais, na ficción sonora tamén o fan por X.

—Ao final, todo pasa moi rápido e o mundo cambiou moito desde que se publicou a novela ata o de agora. Lina no seu día e agora volvina a reler para dirixir a ficción sonora e efectivamente como cambiou o que son as redes sociais. Aínda que a min o que máis me impresionou ao ler agora a novela é como se ía contando como estalaba unha epidemia vírica e é tal cal como ocorreu anos despois co covid. Eu dicíame: «Hostia, é que parece que é completamente adiantada». Ía paso por paso como foi, como empezou nun país, saltou a outro, aquí seguro que non chega... Primeiro caso, de súpeto, tal sitio, tal cidade, vaise estendendo... Tal cal como o contou Loureiro hai case dúas décadas.

—Previamente a «Apocalipse Z: O principio do fin» xa dirixira outra ficción sonora, ten previsto volver a este medio nun futuro?

—A min encántame. Se teño a sorte, por suposto, repetirei. Esta é a segunda ficción sonora porque xa dirixín unha ficción sonora de terror de Historias para non durmir. A verdade é que quedamos todos moi contentos e oxalá en breve estea a repetir. Agora mesmo estou a dirixir unha serie de ficción convencional, pero creo que si, que volverei á ficción sonora porque, como che digo, paréceme que é moi gratificante e todos quedamos moi contentos.