O PP critica que 17 meses despois de inaugurar as obras da variante norte da A-56 en Ourense os traballos sigan sen iniciarse

La Voz OURENSE

OURENSE CIDADE

Pardo de Vera supervisó en septiembre del 2022 el inicio de las obras de la variante norte
Pardo de Vera supervisou en setembro do 2022 o inicio das obras da variante norte ALEJANDRO CAMBA

O proxecto, que foi adxudicado por 29,3 millóns de euros, tiña consignado un gasto de 8,9 millóns de euros nos Orzamentos Xerais do Estado do 2023

04 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

O 16 de setembro do 2022, Isabel Pardo de Vera , que naquel momento era secretaria de Estado de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, acudía á cidade das Burgas para descubrir o fito que marcaba o quilómetro cero da variante norte de Ourense da A-56, a autovía proxectada para unir esta cidade con Lugo. Era o pistoletazo oficial de saída á execución dun tramo de 1,7 quilómetros de lonxitude que discorre entre Eirasvedras e Quintela. Con todo, aparentemente nada se adiantou neses traballos e o deputado do Partido Popular ourensán Celso Delgado interpelou ao Goberno de España sobre a situación do proxecto e a execución dos 8,9 millóns de euros que se lle consignaron nos Orzamento Xerais do Estado para pagar a parte dos traballos que deberían realizarse durante o 2023. A resposta non lle convence. O PP preguntou en concreto sobre a cantidade executada dentro dos case nove millóns orzados para o pasado ano. «Limitáronse a contestarnos: 'a execución orzamentaria en 2023, correspondente ao tramo da A-56 (Lugo - Ourense): Eirasvedras-Quintela, variante norte de Ourense, foi acorde ao contrato que ten o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible coa empresa contratista'», apunta Delgado. «O goberno socialista acredita o seu desinterese en impulsar este tramo da obra a pesar de que solucionaría os problemas dá alta intensidade de tráfico que existen e posibilitaría o proxecto municipal de conversión do tramo liberado da N-120 nun bulevard termal, tan ansiado polos ourensáns», engade.

Celso Delgado lembra que pasaron 17 meses desde que Isabel Pardo de Vera dese o pistoletazo de saída aos traballos e que «a ausencia de obras é absoluta; nin un metro cúbico de terra movido, nin unha estrutura iniciada, nin caseta de obras, nin maquinaria. Só herba», di. Apunta como detalle do abandono que mesmo os carteis colocados anunciando o proxecto están vandalizados por grafiteros. «A imaxe é vergoñenta e acredita a desidia gobernamental», opina o deputado do PP que lembra que as obras teñen un orzamento global de 29,3 millóns de euros e foron adxudicadas xa en marzo do 2022 polo Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana cun prazo de execución de 30 meses. «A día de hoxe, tendo en conta que as obras, segundo resposta parlamentaria escrita dada polo ministerio, foron iniciadas o 17 de xuño de 2022, transcorreron xa  máis de 20 meses. É dicir consumiuse o 66 % do prazo contractual», sinala Celso Delgado que acusa o Goberno de responder con evasivas ás súas interpelacións respecto diso.