A autovía A-52 e a N-525 son as vías máis perigosas para os condutores da provincia de Ourense
OURENSE

Un terzo dos accidentes de tráfico máis graves teñen como escenario esas dúas calzadas
15 dic 2024 . Actualizado á 05:00 h.As estradas da provincia rexistran cada día unha media de oito accidentes de tráfico. Aínda que por fortuna a maior parte deles sáldase con danos materiais, o certo é que unha colisión na que se ven implicados un ou varios vehículos sempre entraña un risco e hai vías que acumulan un maior número de colisións que outras. En Ourense as máis perigosas para os condutores son a autovía A-52 e a estrada N-525. Ambas as teñen un trazado que percorre moitos quilómetros de territorio provincial e son, por tanto, vías con moito tránsito de turismos, camións e motos. Esta circunstancia non é allea a que estean a ser no que vai de ano as que máis incidencias de circulación con resultados graves rexistraron.
Así, tres dos sinistros que causaron vítimas mortais desde xaneiro tiveron como escenario a N-525, coa particularidade de que todos os incidentes producíronse no tramo situado nas inmediacións da capital, desde San Cibrao das Viñas ata Coles. En canto á autovía Rías Baixas, que percorre a provincia desde a localidade da Mezquita ata o termo municipal de Melón, xa no límite con Pontevedra, ao longo do 2024 foi escenario de dous accidentes con resultado de morte, un deles en Toén e o outro en Cenlle.
A terceira estrada na que se debe circular con máis atención e precaución por parte dos automobilistas é a N-120. Foi desde hai anos unha calzada cun índice de sinistralidade elevado, e aínda que as obras realizadas no seu trazado nos últimos anos facilitaron un descenso das incidencias —sobre todo a implantación da liña continua en moitos tramos—, segue rexistrando accidentes preocupantes. Este ano, en agosto, rexistrou unha colisión entre un coche unha motocicleta que se saldou cunha vítima mortal. O sinistro tivo lugar na Rúa.
A estrada N-532, que comunica Verín coa fronteira portuguesa, e a N-541, que serve de ligazón entre Ourense e Pontevedra, pasando polos municipios de Punxín, Maside, O Carballiño, Boborás e Beariz, son outras dúas das calzadas nas que se contabilizaron vítimas mortais este ano, formando así parte dunha listaxe no que tamén se integran vías secundarias, algunhas delas con trazados pequenos. Calquera desprazamento pode supor un perigo e proba diso é que ningúns dos incidentes fatais do ano rexistráronse tamén na OU-301, que comunica Xinzo con Bande, e a OU-533, que transcorre entre A Gudiña e A Rúa.
De día e en tramos rectos
Un recente estudo de Informes Mecánicos, unha empresa do sector da automoción que dá servizo en toda España, sinala que cada accidente xera na provincia de Ourense unha media de 1,3 vítimas, incluíndo ao feridos non hospitalizados. Con datos extraídos do balance anual da Dirección Xeral de Tráfico, ese informe pon de manifesto que a maioría das colisións, dúas de cada tres, ten como escenario unha vía urbana, aínda que este tipo de incidentes non adoitan ser os que teñen consecuencias máis graves.
O estudo destaca tamén que a maior parte dos incidentes con perigo para a vida teñen lugar en condicións óptimas para a condución. De feito, calcúlase que o 90% rexístranse sobre vías secas e limpas, con en contornas de boa visibilidade e durante días despexados. A maiores, tres de cada catro teñen lugar en calzadas nas que a circulación é fluída e non hai retencións. Outro dos datos rechamantes do estudo é o que menciona que dous de cada tres sucesos ocorren en trazados en liña recta.
O balance de vítimas retrocede este ano, tras un 2023 que se pechou con 24 mortos
Se se mantén a tendencia actual, todo apunta a que este 2024 pecharase na provincia cun dato de vítimas mortais na estrada moito menos grave que o do exercicio anterior. No 2023 houbo 24 falecidos, o peor dato en dez anos, pero á falta de 16 días para que acabe decembro, a cifra de vítimas sitúase en catorce.
Desde o 1 de xaneiro, co primeiro accidente de tráfico do ano rexistrado apenas quince minutos despois de que soasen as badaladas, as calzadas da provincia foron escenario de 2.802 colisións de circulación que ademais de vítimas mortais provocou tamén feridos graves e leves. Foron, ata o momento, un total de 72 os usuarios de vehículos que tiveron consecuencias severas a causa dunha incidencia na estrada, mentres que os implicados que sufriron contusións leves sitúanse ata o momento en 412 persoas.
Para as festas de Nadal, agarda un incremento de tráfico nas vías urbanas e interurbanas, polo que as autoridades con competencias na materia recomendan aos condutores circular con precaución e respectar as normas de tráfico. Lémbrase que non se debe coller o coche despois de comidas ou ceas nas que se bebeu alcol e avísase do incremento de controis preventivos.