
Vivimos na era da posverdade, nunha época na que podemos fiarnos de moi pouco do que vemos e oímos nas redes, tanto sociais como privadas. Coa IA xenerativa, capaz de crear unha peza audiovisual de aparencia real a partir dunha descrición de texto, aumenta a capacidade de que nos topemos con contido falso. E de que acabemos compartindo contos.
Temos que cambiar de hábitos de navegación na internet. Visitar sitios de confianza de forma activa e consciente. Aparcar o scroll infinito e reflexionar: se non me cobran en diñeiro por usar plataformas como TikTok, Instagram ou Youtube, con que moeda estou a pagar? Cos nosos datos, os nosos hábitos e os nosos gustos.
Sorprendémonos de que o móbil escoite cando falamos e sírvanos contidos a medida, pero aceptamos darlles ás aplicacións todos os permisos que solicitan, sexan necesarios ou non. Pódenos a inquedanza. Dicimos que si ás cookies e ás condicións de uso sen mirar, para logo navegar baixando a garda e volvernos vulnerables. O mellor exemplo é o das persoas que foron estafadas tras establecer relacións por WhatsApp con falsos Brad Pitt ou Enrique Iglesias. Ou os que creron coñecer en TikTok a varias princesas Leonor que pedían, amablemente, axuda para liberar un tesouro.