As reviravoltas da construción da cidade deportiva do Racing Club Ferrol en Mandiá

Elba de la Barrera Agulló
Elba da Barreira FERROL / LA VOZ

OPA RACING

Trabajos en Mandiá, el pasado octubre, cuando se comunicó el inicio de los sondeos arqueológicos previos a las obras de la Ciudad Deportiva del Racing.
Traballos en Mandiá, o pasado outubro, cando se comunicou o inicio das sondaxes arqueolóxicas previas ás obras da Cidade Deportiva do Racing. ÁNGEL MANSO

A concesión da licenza de obra, que ten un prazo máximo de execución de doce meses, tardou cinco meses desde que foi solicitada

04 dic 2025 . Actualizado á 17:44 h.

«Falar pouco e traballar moito». Unha cita que acuñou o exentrenador do Racing Cristóbal Parralo o pasado curso e que a propiedade do club fixo súa para materializar o seu proxecto de Ciudad Deportiva en Mandiá. Despois de adquirir —en abril e a través da Fundación Racing Club Ferrol— ao Concello de Ferrol a denominada parcela de Muíño do Vento, transcorreu máis de medio ano de silencio ata que, o pasado 18 de novembro, a escuadra verde deu por iniciados os traballos da futura casa do racinguismo e detallou, ademais, que o proxecto se desenvolverá en catro fases. Segundo o acordo de compravenda acadado co Concello, o club dispón dun prazo máximo de oito anos para completar a obra.

os prazos

Licenza en cinco meses

Pero que ocorreu entre bastidores ata o inicio oficial dos traballos? O club solicitou a licenza de obra, acompañando a petición cos correspondentes proxectos técnico e de electrificación, para a execución dos dous campos de adestramento da fase inicial (que se atopa en marcha, con Prace e Calfensa como adxudicatarias) o 23 de xuño. Case cinco meses transcorreron ata que, con data 13 de novembro, o Concello de Ferrol deu luz verde á licenza de obra dun proxecto con múltiples arestas.

Ademais, o Racing conta agora cun plazo de execución máximo dun ano para culminar a primeira fase dos traballos. O tempo estimado no proxecto é de seis meses, o que lles outorga unha marxe de medio ano. Esta marxe é, ademais, o tempo máximo que pode estar interrompida a obra desde o seu inicio, segundo recóllese na licenza.

as autorizacións

Axentes implicados

A obtención da licenza implicou tamén un inxente número de autorizacións sectoriais, imprescindibles para iniciar os traballos. A Dirección Xeral de Estratexia Industrial e Só Empresarial tivo que eliminar a parcela de Muíño do Vento do denominado plan sectorial da plataforma loxística empresarial e portuaria de Ferrol-Fase I. Dito trámite culminouse o 4 de novembro, coa publicación da resolución no Diario Oficial de Galicia.

A Axencia Estatal de Seguridade Aérea, despois de asegurarse que a infraestrutura non afectaba a seguridade das operacións aéreas, tamén tivo que emitir un ditame favorable. Augas de Galicia súmase á listaxe de organismos aos que tivo que acudir o Racing, neste caso para obter vía libre para desenvolver unha rede de drenaxe de pluviais cara a un depósito de aproveitamento para a rega dos campos.

Xa en materia de estradas, a actuación necesitaba a supervisión da Axencia Galega de Infraestruturas, que autorizou a pavimentación de viais interiores e zonas de aparcadoiro, a conservación do peche existente e a execución de canalizacións no interior da parcela.

control da obra

Seguimento arqueolóxico

Outro dos actores con maior peso na concesión da licenza de obra foi, e segue sendo, a Dirección Xeral de Patrimonio da Xunta de Galicia. Antes do inicio dos traballos, o Racing tivo que presentar (fíxoo o 9 de setembro) un proxecto de control e seguimento arqueolóxico. Neste sentido, o 3 de outubro comunicouse o inicio das sondaxes arqueolóxicas previas. Esta tarefa consistía na realización de pequenas escavacións para comprobar se existía algún resto de valor no terreo. As datas de inicio destas sondaxes coinciden, ademais, cos primeros movementos de maquinaria sobre a parcela, que levantaron grande expectación entre os habitantes da cidade.

Por iso, a obtención da licenza quedou supeditada a comunicar aos servizos arqueolóxicos municipais e autonómicos a aparición de calquera tipo de resto arqueolóxico durante o desenvolvemento dos traballos, tomando as medidas pertinentes.

Ademais, conforme a normativa vixente e para poder facer uso das instalacións ao concluír as obras, o Racing deberá presentar ao Concello a comunicación previa de inicio de actividade, unha vez obtido o título de primeira ocupación.

Eficiencia enerxética e centro de transformación

Outro dos aspectos prioritarios para o correcto desenvolvemento da práctica deportiva é o sistema de iluminación co que se dotará á cidade deportiva. Neste sentido, a proposta consta dun proxecto específico de electrificación que foi elaborado por un enxeñeiro técnico industrial.

Neste sentido, a iluminación cumprirá coa normativa vixente e respectará os principios de eficiencia enerxética. En paralelo á tramitación licenza de obra, levaron a cabo os trámites necesarios para a instalación dun centro de transformación enerxética. E é que, segundo indicou o propio Racing cando se iniciaron as obras, a actuación busca ser un «referente de sustentabilidade ambiental e de compromiso co territorio». Unha vontade que, segundo avanzou o club, materializarase co uso de enerxías renovables e o aproveitamento dos recursos existentes na contorna.