O Racing, a apertarse o cinto e reter á maior masa social: así será o impacto tras o descenso

José Antonio Cachaza

OPA RACING

JOSE PARDO

Xa só en dereitos de retransmisión televisiva pasarase de máis de 5 millóns de euros a menos de 200.000 coa perda de categoría

20 may 2025 . Actualizado á 22:14 h.

A caída dos ingresos polos dereitos televisivos do Racing Club Ferrol é incontestable tras o descenso de categoría. Cando baixas a Primeira Federación, na tempada 2023-2024 —a última da que temos datos oficiais— o Deportivo ingresa 208.000 euros e hai variacións entre clubs. É dicir, o Racing pasará duns 5,5 millóns a entre 150.000 e 200.000 euros.

Se nos detemos na evolución orzamentaria do Racing vemos que na 2021-2022 era de 3.441.00 euros, na 2022-2023 3.641.000, a pasada tempada foi de 8.560.00 e o aprobado para esta subía a 10.100.000 euros.

a diminución

De patrocinios a despachos de billetes

Seguramente tras o descenso tamén se reducirán os ingresos por patrocinios, orzados en 2,3 millóns para a tempada que remata, aínda que é difícil cuantificalo con exactitude. Perderase sen dúbida o que achega a liga, aínda que esta é unha cantidade modesta (177.000 euros na tempada 23-24, última con auditoría publicada), quizais se perda algún patrocinador local, aínda que estou convencido de que o club manterá á maioría; e é de agardar que se manteña o respaldo de empresas próximas á propiedade como Estrella de Galicia e Altia.

Tamén é de agardar que se reduzan os ingresos por socios e despachos de billetes, o chamado match-day ou día de partido, orzados en 1.150.000 euros para a presente tempada. Por unha banda é de agardar que os prezos dos abonos se reduzan lixeiramente ou mantéñanse. Podemos afirmar que a dirección do club sempre foi consciente da realidade socioeconómica de Ferrol o que se expresa en que tradicionalmente fixou uns prezos normalmente máis baixos que outros clubs da categoría.

Pero a pregunta do millón é cantos dos 9.360 abonados van reter a próxima tempada. Por unha banda é perceptible a enorme desilusión da afección, pero por outro non vexo que o cabreo derivase en chea, que é o que leva a dar as costas ao club e non renovar o abono. Aínda así é de agardar que non todos o renovemos e, ao meu xuízo, conseguir manter unha masa social de entre cinco e seis mil abonados sería un éxito. Aínda así, considerou que o club debería coidar desde xa a comunicación cun afeccionado desexoso de seguir enganchado pero tamén de empezar a recibir noticias ilusionantes cara á próxima tempada.

a axuda

Soporte por descenso

Na parte positiva da balanza hai que ter en conta que cando o club estaba a orzar eses 3.441.000 e 3.641.000, a propiedade estaba a perder de media ao redor de 1.400.000 euros, precisamente a cantidade aproximada que o Racing recibirá da liga a próxima tempada en concepto de axuda ao descenso. Seguramente os ingresos por día de partido e patrocinios estarán notablemente por amais das últimas tempadas en Primeira RFEF así como de que a propiedade volverá investir en manter un proxecto ilusionante e gañador. Poderiamos estar a falar dun presuposto de entre 4 e 5 millóns de euros para o próximo ano, o cal afectará decisivamente á confirmación do persoal. Só temos que fixarnos que para a presente tempada o orzara 6 millóns para este concepto, e a liga na súa actualización de febreiro, outorgoulle un límite salarial de 8,6 millóns, o que evidencia, sexamos claros, unha boa xestión económica do club.

o impacto

A nivel de cidade

É indubidable que a presenza no fútbol profesional impacta positivamente a economía da cidade. Hai un impacto directo que se deriva do que gasta o club, o seu presuposto, que baixará á metade, e o que gastan os afeccionados, que serán menos. Pero ademais hai un impacto indirecto derivado da maior presenza dixital, en medios e en televisión, que redunda nunha mellora da imaxe da cidade e nun impacto económico na cidade que, á falta de estudos de detalle, podemos multiplicar en 2,5 o presuposto anual, é dicir nuns 25 millóns de euros.  Impacto que se reducirá ao baixar dunha liga de proxección nacional a outra de alcance rexional.

a transición

A prudencia, un grao

O Racing mantivo un modelo de xestión moi prudente no seu regreso ao fútbol profesional, desatendendo cantos de sirena que lle pedían investir máis nunha profesionalización baseada máis na teoría que na obtención de resultados. Este principio de prudencia fará que o impacto do descenso poida ser asumido de forma menos traumática.

o horizonte

Todos ao barco

É lóxico que esteamos todos cun cabreo que nin Pachara; e estou convencido de quen máis o está é a dirección do club, a ninguén lle gusta que as cousas non lle saian como agardaba, pero agora é o momento de volver todos a bordo e confiar que coa unión de club, xogadores e afección nun ano volveremos. Si, pódese.

A cidade deportiva, necesaria unidade de gasto

Ao Racing correspondíanlle 4 millóns do Plan Impulso da liga, aínda que parte dese préstamo gastouse na adecuación do estadio ao fútbol profesional, outra parte seguro servirá para arrincar cos traballos. O publicado pola liga indica que este préstamo déixase de pagar co descenso, cunha cadencia de dez anos para volver ao fútbol profesional, e vólvese a pagar a través dunha retirada do 8% dos ingresos polos dereitos televisivos ao recuperar a categoría. Haberá, por tanto, vías para dotarse dese campo de adestramento e vestiarios. Sen perder de vista que unha cidade deportiva é unha unidade de gasto máis que de ingresos, é tamén un investimento de futuro. O desenvolvemento de xogadores da canteira pode ser unha importante fonte de ingresos pola vía de traspasos e pagos por dereitos de formación, ademais de crear talento que axude a construír equipos gañadores, como o recentemente ascendido Xuvenil A, que nutran ao primeiro equipo.

 

Ficha do analista:

 José Antonio Cachaza (Ferrol, 1966) é Consultor en Mercadotecnia Deportiva. Foi Director Xeral de LALIGA no Subcontinente Indio; Director de Desenvolvemento de Negocio do Málaga CF; Country Xestor de PokerStars España e Director de Marketing e Dereitos Audiovisuais de Santa Monica Sports / RFEF.