Tráfico prefire os radares de tramo

MOTOR ON

Aviso de radar de tramo en la autopista AG-55 entre Carballo y A Coruña.
Aviso de radar de tramo na autoestrada AG-55 entre Carballo e A Coruña. VÍTOR MEJUTO

A DXT ten previsto instalar este ano 88 novos radares nas estradas españolas. A maioría dos dispositivos estarán situados en vías convencionais e o 60 % deles serán de tramo, que controlan a velocidade entre dous puntos durante varios quilómetros.

22 abr 2024 . Actualizado ás 14:55 h.

Son máis xustos de cara ao condutor e, ao mesmo tempo, tamén son máis efectivos no obxectivo de reducir a velocidade media nas estradas. É o que pensan os responsables da Dirección Xeral de Tráfico sobre os radares de tramo, uns sistemas que xa son coñecidos desde hai anos polos condutores e que controlan a velocidade media rexistrada durante varios quilómetros entre dous puntos. Cando un vehículo pasa polo primeiro actívase unha cámara de visión artificial que le a matrícula e que grava a hora exacta de entrada no tramo. Unha segunda cámara recolle a hora á que o coche sae do espazo controlado. O sistema calcula entón o tempo que o vehículo empregou en percorrer o tramo e a velocidade media. Se se superou o límite establecido, o radar procesa unha denuncia e transmite os datos por vía telemática ao Centro Estrada, un complexo no que se tramitan todas as denuncias de velocidade captadas por radares e que está situado en León.

 88 RADARES NOVOS EN ESPAÑA

O director xeral de Tráfico anunciou a semana pasada que está prevista a colocación de 88 novos radares no conxunto da rede viaria española durante este ano. A maioría estarán colocados nas estradas convencionais e o 60 % dos que se instalen serán de tramo. Os avances tecnolóxicos permiten que agora a vixilancia da velocidade nun tramo concreto póidase realizar en calquera tipo de estrada. Iso era máis complicado cando, fai máis de dez anos, empezaron a instalarse os primeiros radares dese tipo, pois só podían situarse en redes de alta capacidade, como autovías e autoestradas que contaban coas conexións necesarias. O que non transcendeu ata o momento é a localización final dos novos radares. Segundo fontes de Tráfico, os técnicos da Subdirección de Mobilidade e Tecnoloxía da DXT aínda están concretando as zonas exactas para colocar os novos controis, como sucede, por exemplo, no caso de Galicia, onde aínda non están definidas as localizacións nin cantos se instalarán.

Os radares de tramo son máis efectivos porque axudan a reducir a velocidade media de circulación

MELLOR DE TRAMO

O que si se sabe, como xa anunciou Pere Navarro, é que a maioría dos radares serán de tramo. Considérase que son máis xustos porque a denuncia non poderá atribuírse a un descoido xa que para que un condutor sexa sancionado ten que circular con exceso de velocidade durante varios quilómetros. Tamén se apostará por situalos en estradas convencionais, que son as dun só carril por cada sentido e sen mediana de separación. Nese tipo de vías prodúcense tres de cada catro accidentes mortais.

A INFRACCIÓN CON MÁIS MULTAS

Esta semana desenvolveuse unha campaña especial de vixilancia da velocidade, principal causa de accidentes graves, segundo os datos da DXT. Ademais, as infraccións por excesos de velocidade son as que máis puntos retiran aos condutores españois. O ano pasado foron máis de 48.000 condutores os que foron denunciados por superar os límites de velocidade e perderon case 120.000 puntos do seu carné. Ademais, foron sancionados con multas de entre 100 e 600 euros.