O negocio do té de burbullas

María Puerto PEQUÍN

MERCADOS

Arquivo

É a bebida de moda desde hai uns anos no xigante asiático, especialmente entre as xeracións mozos, e creou un negocio millonario que se expande polo mundo

16 jun 2024 . Actualizado á 05:00 h.

 No país do té, unha nova forma de consumilo en forma de refresco disparou as súas vendas. A fórmula do éxito consiste nunha mestura de té, leite, azucre e bolitas de tapioca cunha combinación case infinita de sabores. Coñécese como té de burbullas ou perlas pola forma redondeada da tapioca que son unhas bolitas comestibles e de textura gomosa que se van absorbendo coa bebida a través das típicas pajitas. A tapioca pódese substituír por bolitas de xelatina con sabores e tamén se pode facer unha versión con iogur ou zume de froitas.

O té de burbullas naceu orixinalmente en Taiwan nos anos oitenta, pero expandiuse rapidamente polos países asiáticos. En Chinesa, converteuse nunha moda e un gran negocio no último decenio. Calcúlase que no 2023 o tamaño do sector superaba os 20.000 millóns de dólares. Xurdiron numerosas empresas que creceron e expandíronse por todo o país a través do sistema de franquías ningunhas, con maior ou menor éxito, cotizan na bolsa de Hong Kong.

Segundo a Asociación de Cadeas de Tendas e Franquías da China o ano pasado había unhas 486.000 tendas de té de burbullas en todo o país. O éxito do negocio propiciou que polo menos media ducia de empresarios entren no selecto club dos mil millonarios, en dólares.

O principal fabricante de té burbullas en Chinesa é Mixue Bingcheng, un nome que se pode traducir por «doce palacio de neve». A empresa ten uns 32.000 establecementos en Chinesa e outros 4.000 en once países asiáticos. A principios do 2024, o seu volume de negocio era duns 2.900 millóns de dólares, segundo Forbes.

Unha cifra nada desdeñable especialmente se se ten en conta que o éxito de Mixue son os seus baixos prezos, vende o produto a uns 6 yuans, menos dun euro.

A épica acompaña a esta empresa que presume dunha historia de éxito protagonizada por un emprendedor. En 1997 un mozo de 21 anos, Zhang Hongchao, pediu diñeiro prestado á súa avoa para montar un posto de xeados na cidade de Zhengzhou, capital da provincia de Henan, o negocio foi un fracaso e pechou. Volveu intentalo varias veces e finalmente, no 2003, creou Mixue, primeiro vendendo xeados de xeo raspado para, co tempo, pasar ao té de burbullas e ao café. O éxito débese aos seus baixos prezos e a empresa asegura que os pode manter porque controla toda a cadea de fabricación desde a compra e produción de ingredientes ata a loxística e o control de calidade.

O seu irmán sumouse ao negocio e agora os dous dirixen a compaña e cada un controla o 42,8% da empresa. Entraron na lista Forbes cun patrimonio neto de 1.200 millóns de dólares cada un.

Precisamente, un informe da afamada lista destaca que os beneficios da empresa se xeran na actualidade a través dos servizos e produtos que ofrece aos franquiados como aparellos de cociña ou ingredientes alimentarios.

A segunda cadea que lidera o mercado é Guming (té antigo). Naceu no 2010 e ten 9.000 tendas distribuídas en 200 cidades da China de segundo nivel para evitar a competencia nas grandes urbes.

O terceiro xigante do sector é ChaBaiDao (cen variedades de té). Debutou o pasado abril na bolsa de Hong Kong e aínda que segundo os analistas non cubriu as expectativas, recadou 330 millóns de dólares.

Nayuki, que se posiciona no mercado como un produto de calidade de prezos altos, é un exemplo de éxito que agora vive horas baixas. Foi a primeira cadea en cotizar en bolsa no 2021, pero perdeu un 80% do seu valor debido a escándalos de seguridade alimentaria.

O té de burbullas hai tempo que deu o salto de Asia ao continente americano e Europa. En España xa apareceron as primeiras tendas onde se serve este curioso refresco.