Nacho Monge: «En España hai moito consumidor de televisores de 98 polgadas»

MERCADOS

SAMSUNG

Para o director de negocio de Consumer Electronics en Samsung Iberia, o apagamento analóxico e eventos deportivos como os Xogos Olímpicos van propiciar que no 2024 cómprense máis televisores. En España véndense uns tres millóns ao ano e Samsung lidera o mercado desde hai 17 anos, cunha cota de preto do 40 %. Falamos co responsable da división sobre as diferentes tecnoloxías de imaxe e a chegada da intelixencia artificial.

25 feb 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Nacho Monge (Madrid, 1977) é optimista respecto ao futuro do televisor, que defende como o centro do entretemento familiar.

—Sempre que se fala de tecnoloxía de consumo pénsase no móbil e, con todo, o sector dos televisores é un dos que máis evolucionou nos últimos anos. Non é así?

—Sen dúbida. O televisor sufriu unha gran metamorfose. Ata o 2005 estaba o de tubo CRT e fai máis ou menos tres anos, no 2021, sacamos os primeiros televisores 8K ao mercado: é 16 veces máis resolución do que ten un consumidor agora mesmo no seu fogar. Eu vendín os últimos CRT en España e a maioría eran de 24 polgadas, e agora o que máis se vende son 65 ou 75 polgadas.

—O consumidor español segue pensando que unha pantalla, canto máis grande, mellor?

—Si, porque a sensación que percibe é maior, o que nós chamamos cinemática envolvente. O aumento de pantalla vén acompañado por unha mellor resolución e mellor tecnoloxía. Non se vende un televisor de 75 polgadas que non sexa como mínimo UHD [4K].

—A que distancia hai que estar?

—A óptima para un televisor de 85 polgadas son tres metros e moitos de nós temos esa distancia desde o noso sofá á pantalla. En 98 polgadas son tres e medio. E hai moito consumidor de televisores de 98 polgadas, pero teñen que ir acompañados da tecnoloxía UHD.

Samsung ten varias gamas: QLED, MicroLED, OLED, Lifestyle... A quen se dirixe cada unha?

—Samsung lidera o mercado de televisores en España desde hai 17 anos. Isto fainos ter que desenvolver produtos para todo tipo de consumidor, desde menos de 300 euros ata máis de 15.000. A tecnoloxía máis top é a MicroLED, pero aínda é moi de nicho. É capaz de traballar a luminosidade, seleccionar cada punto de luz de xeito independente, e é inorgánica, polo que che dá todas as vantaxes. Ademais permítenos xogar cos tamaños sen importar a resolución, mesmo coa forma. Logo temos a tecnoloxía NeoQLED, capaz de reproducir a mellor calidade de imaxe independentemente da luminosidade que hai na sala. E somos capaces de fabricala nun espectro moi grande, desde 43 a 98 polgadas, de 4K ata 8K.

—A mellor calidade de imaxe non é a dos televisores OLED?

—Sen ningunha dúbida, é a tecnoloxía que proporciona a mellor calidade de imaxe independentemente da sala, e ademais é moi potente no tema da cor. É para aqueles consumidores que queren unha experiencia cinematográfica, onde o negro cobra especialmente importancia. O hándicap é o tamaño, aínda que a gama OLED de Samsung no 2024 irá desde 48 polgadas ata 83.

—Que tecnoloxía é a que máis se vende ?

—O QLED, coa nosa tecnoloxía de puntos cuánticos, que consegue un nivel de cor moi potente. A diferenza co NeoQLED é que esta última ademais vai con retroiluminación MiniLED, que fai que o dispositivo sexa máis delgado e a pantalla máis precisa en canto á luminosidade.

—Tamén están os proxectores.

—Os proxectores son uns elementos de reprodución dixital que teñen grandes posibilidades de crecemento nos próximos anos. Samsung ten dúas gamas, Premiere, que ofrece unha calidade soberbia, e Freestyle, que son dispositivos portátiles. Para rematar temos os nosos televisores Terrace, deseñados para o exterior; son capaces de absorber os raios do sol, de maneira que cando estás na piscina ou nunha terraza dun bar podes ver a imaxe perfectamente, e ademais son resistentes á auga e ao po.

—Por que os proxectores non son tan habituais nos fogares?

—Os proxectores tradicionais tiñan dificultades para reproducir unha calidade de imaxe aceptable en contornas de gran luminosidade, como un salón normal. Logo estaba o quecemento da lámpada e o caro que era substituíla. Grazas á tecnoloxía láser minimizamos estes problemas. Por outra banda, os proxectores normalmente púñanse no teito, o que obrigaba a facer unha instalación. Agora desenvolvemos unha gama de proxectores de tiro curto e pódelos pór nun moble pegado á parede, a menos de 60 centímetros de distancia.

—Un dos puntos fracos dos televisores actuais é o son.

—No 2024 imos mellorar isto, os nosos televisores e barras de son tope de gama van incluír intelixencia artificial. Tanto o televisor como a barra van poder facer unha análise da estancia e adecuar o son ao espazo no que están. E tamén aos contidos que reproduces. Non é o mesmo o son que necesitas cando ves un partido de fútbol que cando ves as noticias ou unha película de acción.

—En que outros aspectos do televisor vai intervir a IA?

—Ímola aplicar de tres xeitos. Un, na calidade de imaxe, o televisor vai identificar que fonte vénlle a esa imaxe e vai escalala para facela o máis realista posible. O punto dous é o son. E o terceiro é que, grazas á Internet das Cousas, o televisor vai poder aforrar enerxía. Non só o propio televisor, ao baixar o brillo cando non haxa ninguén diante da pantalla, senón tamén noutros dispositivos que hai no fogar, poderemos controlalos, apagalos ou acendelos desde o televisor.

—Por que fracasou o 3D nos televisores?

—A experiencia non era a mellor e os contidos non foron maioritarios. Pero agora temos unha tecnoloxía capaz de reproducir case un 3D sen lentes. Cada obxecto que aparece na imaxe ten un contraste diferente, de maneira que a imaxe che dá esa sensación de profundidade.

—Cada vez visualízanse máis películas, series e outros contidos noutro tipo de pantallas, como o móbil, o comprimido, o computador, lentes inmersivas... Isto supón unha ameaza para o televisor?

—Desde o meu punto de vista, non, eu creo que son oportunidades. O importante é ter dispositivos que falen entre eles, nós sempre pensamos en tecnoloxías abertas para que ti poidas mover o contido: estás vendo unha serie na túa casa, tesche que ir e séguela vendo no avión, no teu teléfono plegable. Hai anos fixen un estudo con Movistar: cando o consumidor ve un contido ata cinco minutos, prefire o móbil; cando vai velo ata 15 minutos, o comprimido xoga un papel moi importante, e a partir de 20-25 minutos o rei é o televisor. Os xeradores de contidos moitas veces deciden o formato e isto pasa co streaming. Por exemplo, YouTube se focaliza no contido móbil, non nos televisores, e talvez menos en computadores ou comprimidos. Pero cando vas estar máis de media hora vendo un contido queres unha imaxe soberbia, un tamaño de polgada importante, e aí o televisor é o rei. E ademais permítenos velo en familia, porque o televisor eu sempre o defendín como o centro de entretemento familiar.

—Que posición ocupa Samsung no mercado español?

—Ten unha cota de preto do 40 %. E este dato é maior nos mercados de máis valor. Nos produtos máis premium, de máis de 1.300 euros, Samsung vende case un de cada dous televisores. En 75 polgadas vende seis ou sete de cada dez.

—As vendas de televisores son ascendentes ou ocorreu como no mercado dos portátiles, que despois da pandemia houbo un descenso, ou o dos comprimidos, que algúns din que están en crise?

—O mercado español vende tres millóns de dispositivos ao ano. No 2020 vendéronse 3,6 millóns e no 2021 foron 3,1 millóns. A partir de aí vimos un descenso. En España, o 99,9 % dos fogares ten un televisor e a media é de 1,3 televisores en cada fogar. En Alemaña é de 1,8 e en Inglaterra son 1,9. Temos aínda marxe de crecemento. O mercado descendeu durante o 2022 e o 2023, pero creemos que xa tocou chan. Durante o primeiro trimestre deste ano o apagamento analóxico vai ter un impacto, ao substituírse aqueles televisores máis antigos. E logo, no segundo trimestre están os Xogos Olímpicos, e os meses que hai acontecementos deportivos son moi importantes para a venda de televisores.