Nacho Monge: «Hai moito consumidor de televisores de 98 polgadas»

MERCADOS

SAMSUNG

O apagamento analóxico e eventos deportivos como os Xogos Olímpicos van propiciar que no 2024 cómprense máis televisores. En España véndense uns tres millóns de aparellos ao ano e Samsung lidera o mercado desde hai 17 anos, cunha cota de preto do 40 %. Falamos co director de Consumer Electronics sobre as diferentes tecnoloxías de imaxe e a chegada da intelixencia artificial.

25 feb 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Nacho Monge (Madrid, 1977) é optimista respecto ao futuro do televisor, que defende como o centro do entretemento familiar.

Sempre que se fala de tecnoloxía de consumo pénsase no smartphone e con todo o sector dos televisores é probablemente un dos que máis evolucionou nos últimos anos. Non é así?

Sen dúbida. O televisor sufriu unha gran metamorfose. Ata o 2005 estaba o de tubo CRT. Ese ano empezamos a ver os primeiros televisores planos e o apagamento analóxico supuxo un cambio de paradigma. Logo, en torno ao 2009-2010 pasamos de alcumalo a «caixa boba» ao Smart TV, e o televisor converteuse nesa fiestra a través da cal nos chegaban contidos de todo tipo; non soamente podiamos ver o que puñan os broadcasters, as canles tradicionais, senón aquilo que queriamos elixir. A partir de aí empezaron a chegar Netflix, Prime Vídeo, HBO... Despois, cara ao 2015, pasamos dunha definición HD á ultra alta definición UHD. E fai máis ou menos tres anos, no 2021, sacamos os primeiros televisores 8K ao mercado: é 16 veces máis resolución do que ten un consumidor agora mesmo no seu fogar. E isto é moi importante en televisores de gran tamaño, que tamén experimentaron un grandísimo crecemento. Eu vendín os últimos CRT en España e a maioría eran de 24 polgadas, e agora o que máis se vende son 65 ou 75 polgadas, é dicir, tres veces máis.

O consumidor español segue pensando que unha pantalla de televisión, canto máis grande, mellor?

Si, porque a sensación que percibe é maior, o que nós chamamos cinemática envolvente. O aumento de pantalla vén acompañado por unha mellor resolución e mellor tecnoloxía. Non se vende un televisor de 75 polgadas que non sexa como mínimo UHD (4K). Mesmo vimos, durante o 2023, un crecemento moi importante en 85 e 98 polgadas dentro do fogar.

A que distancia hai que estar?

A óptima para un televisor de 85 polgadas son tres metros, e moitos de nós temos esa distancia desde o noso sofá á pantalla. En 98 polgadas non chega a catro metros, son tres e medio. E hai moito consumidor de televisores de 98 polgadas, porque dan unha sensación de súper ¡guau! cando os ves, pero teñen que ir acompañados da tecnoloxía UHD.

Samsung ten varias gamas diferentes: QLED, MicroLED, OLED, Lifestyle... A quen se dirixe cada unha?

Samsung lidera o mercado de televisores en España desde hai 17 anos, cunha cota de practicamente o 40 %. Isto fainos ter que desenvolver produtos para todo tipo de consumidor, desde menos de 300 euros ata máis de 15.000. A tecnoloxía máis top é a MicroLED, pero aínda é moi de nicho. Desde o meu punto de vista é a que produce a mellor calidade de imaxe, porque é capaz de traballar a luminosidade, seleccionar cada punto de luz de xeito independente, e é inorgánica, polo que che dá todas as vantaxes. Ademais permítenos xogar cos tamaños sen importar a resolución, mesmo coa forma. Podemos desarollar un MicroLED triangular ou circular, pero bo, iso é máis para o sector comercial. Pero cóntanse cos dedos das dúas mans os produtos MicroLED que se venderon en España no 2023. Logo temos a tecnoloxía NeoQLED, capaz de reproducir a mellor calidade de imaxe independentemente da luminosidade que haxa na sala. E somos capaces de fabricala nun espectro moi grande, desde 43 a 98 polgadas, de 4K ata 8K. É xa unha tecnoloxía de produción masiva.

A mellor calidade de imaxe non é a dos televisores OLED?

Sen ningunha dúbida, é a tecnoloxía que proporciona a mellor calidade de imaxe independentemente da sala, e ademais é moi potente no tema da cor. Reproduce unha calidade de imaxe soberbia, para aqueles consumidores que queren unha experiencia cinematográfica, onde o negro cobra especialmente importancia e onde cada punto de luz apágase e acéndese de xeito independente; é como o MicroLED pero con tecnoloxía orgánica. O hándicap é o tamaño, aínda que a gama OLED de Samsung no 2024 irá desde 48 polgadas ata 83.

Que tecnoloxía é a que máis se vende ?

O QLED, coa nosa tecnoloxía de puntos cuánticos, que consegue un nivel de cor moi potente. A diferenza co NeoQLED é que esta última ademais vai con retroiluminación MiniLED, que fai que o dispositivo sexa máis delgado e a pantalla máis precisa en canto á luminosidade. E tamén me gustaría determe na nosa tecnoloxía Lifestyle, moi diferenciadora e exclusivamente de Samsung. Son produtos como The Frame, destinado a aqueles consumidores que queren que o televisor teña un rol non só en canto a reproducir contido, senón que se converta nun elemento de deseño e decoración dentro do fogar; ou The Serif, unha gama menos coñecida en España, pero que xa de seu é un moble co que encher a estancia.

E tamén están os proxectores.

Os proxectores son uns elementos de reprodución dixital que van dar moito que falar e que teñen grandes posibilidades de crecemento nos próximos anos. Samsung ten dúas gamas, Premiere, que ofrece unha calidade soberbia, e Freestyle, que son dispositivos portátiles. Para rematar, dentro de imaxe e son temos os nosos televisores Terrace, deseñados para o exterior. Somos a única marca que fai equipos deste tipo, capaces de absorber todos os raios do sol, de tal xeito que cando estás na piscina ou nunha terraza dun bar podes ver a imaxe perfectamente, e ademais son resistentes á auga e ao po.

Respecto dos proxectores, por que non son tan habituais nos fogares?

Os proxectores tradicionais tiñan dificultades para reproducir unha calidade de imaxe aceptable en contornas de gran luminosidade, como un salón normal. Logo estaba o quecemento da lámpada e o caro que era substituíla. Grazas á tecnoloxía láser minimizamos estes problemas. Por outra banda, os proxectores normalmente púñanse no teito, o que obrigaba a facer unha instalación. Agora desenvolvemos unha gama de proxectores de tiro curto e pódelos pór nun moble pegado á parede, a menos de 60 centímetros de distancia.

Un dos puntos fracos dos televisores actuais é o son.

Todos os fabricantes somos conscientes de que cando o deseño do televisor faise cada vez máis delgado comprometemos o son. Por iso recomendamos, para ter unha experiencia completa, engadir unha barra de son. No 2024 imos mellorar isto, os nosos televisores e barras de son tope de gama van incluír intelixencia artificial. Tanto o televisor como a barra van poder facer unha análise da estancia e adecuar o son ao espazo no que están. E tamén aos contidos que reproduces. É dicir, non é o mesmo o son que necesitas cando ves un partido de fútbol que cando ves as noticias ou unha película de acción. E outra cousa que facemos é mellorar os diálogos. Os televisores e barras de Samsung, grazas á intelixencia artificial, van identificar a voz do diálogo e illala do ruído de fondo, de maneira que sexa máis clara.

En que outros aspectos do televisor vai intervir a intelixencia artificial?

Ímola aplicar de tres xeitos. Un, na calidade de imaxe, o televisor vai identificar que fonte vénlle a esa imaxe e vai escalala para facela o máis realista posible. O punto dous é o son, que xa comentamos. E o terceiro é que, grazas á Internet das Cousas, o televisor vai poder aforrar enerxía. Non só o propio televisor, ao baixar o brillo cando non haxa ninguén diante da pantalla, senón tamén nos diferentes dispositivos que hai no fogar, que poderemos controlalos, apagalos ou acendelos desde o televisor.

A sustentabilidade é unha das claves de calquera tecnoloxía actual, non é así?

Si, en calquera actividade de produción ou industrial, pero no tema da electrónica de consumo aínda máis. Practicamente o 80 % dos elementos que utiliza Samsung na fabricación dos materiais son reciclables, e estamos xa sendo certificados polo noso empeño na redución da pegada de carbono, en poucos anos acadaremos unha emisión neta cero. Outro aspecto é o packaging dos produtos, que facemos moito máis sinxelo e sostible. E outro exemplo: desde fai tres anos o mando a distancia de Samsung non leva pilas. Vendemos ao redor dun millón de televisores ao ano en España, así que aforramos xa seis millóns de pilas neste tempo. Isto ten un gran impacto, se o pomos a nivel global podémonos facer unha idea da cantidade de toneladas de CO2 que está a aforrar Samsung no mercado. Esta patente do mando a distancia sen pilas Samsung abriuna a todos os fabricantes, para que poidan póla nos seus produtos coa marca que queiran. É dicir, estamos comprometidos coa sustentabilidade.

Por que fracasou o 3D nos televisores?

É difícil atopar unha única razón, pero o que sempre dita sentenza é o consumidor, que non rematou de aceptalo. A experiencia non era a mellor e os contidos non foron maioritarios. Pero está aí e agora temos unha tecnoloxía capaz de reproducir case un 3D sen lentes. Cada obxecto que aparece na imaxe somos capaces de darlle un contraste diferente, de tal xeito que parece que a imaxe che dá esa sensación de profundidade.

Cada vez visualízanse máis películas, series e outros contidos noutro tipo de pantallas, como o móbil, a tablet, o computador, lentes inmersivas... Isto supón unha ameaza para o televisor?

Desde o meu punto de vista, non. No seu momento vímolo como unha ameaza, pero eu creo que son oportunidades. O consumidor é democrático e en diferentes momentos verá contidos dun xeito ou outra. E o importante é ter dispositivos que falen entre eles, por iso nós sempre pensamos en tecnoloxías abertas para que ti poidas mover o contido: estás a ver, por exemplo, unha serie na túa en casa, tesche que ir e séguela vendo no avión, no teu teléfono plegable, que se fai bastante grande. Hai anos fixen un estudo con Movistar e foi moi interesante: cando o consumidor ve un contido ata cinco minutos, prefire o móbil; cando vai velo ata 15 minutos, o comprimido xoga un papel moi importante, e a partir de 20-25 minutos o rei é o televisor. Os xeradores de contidos moitas veces deciden o formato e isto pasa co streaming: YouTube se focaliza no contido móbil, non nos televisores, e talvez menos en computadores ou comprimidos. Evidentemente, cando vas estar máis de media hora nun dispositivo vendo un contido queres unha imaxe soberbia, un tamaño de polgada importante, e aí o televisor é o rei. E ademais permítenos velo en familia, porque o televisor eu sempre o defendín como o centro de entretemento familiar. É unha experiencia que hoxe segue sendo global.

Que posición ocupa Samsung no mercado español?

A nivel de España está preto dun 40 %. E estes datos son maiores nos mercados de máis valor. Nos produtos máis premium, de máis de 1.300 euros, Samsung vende case un de cada dous televisores. En 75 polgadas, a gran polgada, Samsung vende seis ou sete de cada dez. Pero tamén temos unha cota de mercado importante en 50 polgadas ou en televisores de 500 euros.

As cifras son ascendentes ou ocorreu como, por exemplo, no mercado dos portátiles, que despois da pandemia houbo un descenso de vendas, ou o dos comprimidos, que algúns din que están en crise?

O mercado español sempre vende tres millóns de dispositivos ao ano. Durante a pandemia, no 2020 vendeu 3,6 millóns e no 2021 foron 3,1 millóns. A partir de aí vimos un descenso nas vendas de dispositivos. En España, a media é de 1,3 televisores en cada fogar, o 99,9 % dos fogares ten un televisor. En Alemaña a media é de1,8 e en Inglaterra son 1,9. Temos aínda marxe de crecemento. O mercado descendeu durante o 2022 e o 2023, pero creemos que xa tocou o seu chan. Durante o primeiro trimestre deste ano o apagamento analóxico vai ter un impacto ao substituírse aqueles televisores máis antigos. Son televisores de menos valor, moi pequenos, de 24 ou 32 polgadas, pero vemos que hai unha demanda latente. E logo, no segundo trimestre están os Xogos Olímpicos, e os meses que hai acontecementos deportivos son moi importantes para a venda de televisores.