«Vente ti a Lugo!», Abraham Cupeiro funda o novo slogan turístico da provincia ao explicar en «A revolta» a súa colaboración na BSO de «Gladiator II»

SARRIA

Abraham Cupeiro en «La revuelta» tocando una fula de origen africano.
Abraham Cupeiro en «A revolta» tocando unha fula de orixe africana. A REVOLTA | RTVE

«Pómosche unhas racións de polbo», dixo o multiinstrumentista de Sarria ao prestixioso compositor Harry-Gregson Williams, que finalmente acompañou ao músico de Sarria en Abrigueiro, un recóndito estudo en Friol afastado da civilización que supón toda unha inspiración creativa

15 abr 2025 . Actualizado á 11:56 h.

Abraham Cupeiro (Sarria, 1980) é un apaixonado non só da música, senón da histora de cada instrumento que toca. É especialmente coñecido por recuperar e incluso reconstruír utensilios capaces de emitir sons miles de anos despois de ser creados. Todo empezou despois de estudar trompeta no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid para despois realizar un máster en interpretación de música antiga en Barcelona. O seu primeiro disco, de 2017, xa apuntaba xeitos co título Os sons esquecidos, gravado coa Real Filharmonía de Galicia. Con Pangea (2020) e Mythos (2024), estes realizados coa Royal Philarmonic Orchestra, continuou esa senda musical de facer soar de novo o pasado. Os seus concertos, con datas que poden consultarse na súa páxina web, mesturan a propia articulación dos sons cun labor didáctico na que Cupeiro conta a historia de cada aparello que pasa polas súas mans. E onte á noite, nA revolta, o programa nocturno de La1, converteuse outra vez en profesor de historia musical.

Durante a súa entrevista co cómico David Broncano, nacido en Santiago e criado en Orcera, o lucense tocou unha frauta de pluma e unha frauta-tubo da Idade de Pedra. Tamén sorprendeu ao público asistente ao Teatro Príncipe Gran Vía onde se grava o espazo televisivo cunha buguina que executou na súa obradoiro a imaxe e semellanza doutra de hai 14.000 anos. Viaxou a África da man dunha fula, frauta de orixe africana. E colocou na súa boca o Aulós, instrumento que segundo a mitoloxía grega está intimamente relacionado con Atenea.

O seu dominio da técnica coa frauta tubo espertou unha infinidade de aplausos, porque aínda que ten só un buraco, el fixo que o instrumento emitise unha gran variedade de sons diferentes, algo que de inicio parecía complicado pola súa simplicidade. A súa capacidade de improvisación quedou tamén acreditada ao unirse a Grison nunha actuación que mesturou o beatbox coa fula africana.

El cómico Juan Dávila (al fondo, de blanco), invitado también anoche al programa, besa a Ricardo Castella mientras Cupeiro toca unas románticas notas en una flauta de pluma como las que sonaban en las cuevas hace miles de años.
O cómico Juan Dávila (ao fondo, de branco), invitado tamén onte á noite ao programa, bica a Ricardo Castella mentres Cupeiro toca unhas románticas notas nunha frauta de pluma como as que soaban nas covas fai miles de anos. A REVOLTA | RTVE

Pero sen dúbida, foi co ney persa, cando contou unha anécdota ao alcance de moi poucos. E é que Cupeiro, que participou na banda sonora de Gladiator II achegando sonoridade épica grazas a este dispositivo, detallou ante as cámaras como se xestou a súa colaboración con Harry-Gregson Williams, compositor inglés moi cotizado en Hollywood. «Cando me chamou o tipo, díxome se podía ir gravar a movida esta a Los Ángeles. O que pasa é que estaba bastante ocupado porque eu tiña que gravar o meu disco e díxenlle: "oe, vente ti a Lugo, que che pomos unhas racións de polbo"», contou a Broncano en directo, quen captou ao momento o que promete ser o novo slogan turístico na provincia en substitución do clásico «e para comer, Lugo». «É unha cousa que está ben dicir á xente das capitais, porque a distancia é a mesma», incidía o presentador. «Imos ver, e a comida é mellor!», apostilaba o sarrián. O momento foi compartido en redes incluso pola exalcaldesa de Lugo, Lara Méndez, que remarcaba que cun plan así «ninguén se pode resistir».   

Cupeiro seguiu defendendo a súa postura. «Que ía facer eu en Los Ángeles? Non entendía que non quixese ir. É que non podo ir colega! Que teño cousas de facer. E bo, ao final veu a Lugo e gravamos nun estudo no medio do monte», narrou sobre a colaboración que tivo cun taquillazo dirixido polo mesmísimo Ridley Scott. O lugar de gravación ao que se refire é Abrigueiro, en Friol, un sitio que hai máis de dúas décadas impulsou o técnico de son e produtor Arturo Vaquero.  

«O tío pensou que o iamos a secuestrar», dixo o lucense ao lembrar a visita do compositor británico a este peculiar estudo, inmerso de cheo na natureza, afastado varios quilómetros do núcleo habitado máis próximo e por este motivo excelente localización para a inspiración e a creatividade. Abraham Cupeiro empeza a súa próxima xira o 3 de maio no Auditorio Municipal de Ourense, facendo parada despois noutras capitais galegas e cidades de toda España presentando o seu último álbum, Loira.