
No 2023 aguantara, pero no 2024 viu circular a 15.000 pasaxeiros menos
10 abr 2025 . Actualizado á 18:56 h.O corte da vía que provocaron as obras de modernización da liña férrea Ourense-Monforte-Lugo non se notou para mal nas estatísticas de movemento de viaxeiros do 2023. En cambio, si afectou negativamente ás do 2024. Os datos que acaba de dar a coñecer Renfe apuntan que as dúas principais estacións da provincia de Lugo, a de Monforte e a de Sarria, perderon pasaxeiros no 2024 con respecto ao ano anterior. Entre as tres primeiras, só Lugo aguantou ben. Apenas creceu, pero tampouco caeu.
As estacións de tren da provincia de Lugo moveron no 2024 a un total de 300.483 viaxeiros, nun ano marcado de novo polos cortes causados polas obras na vía. Os cortes empezaron en xaneiro do 2022, co peche total ao tráfico do tramo Monforte-Lugo e intensificáronse en novembro dese ano, con clausúraa temporal tamén da vía Monforte-Ourense. A vía de Lugo reabriu en xuño daquel mesmo ano, pero dun xeito moi limitado, só para mercancías e para dous trens de viaxeiros diario. A circulación normal de trens de viaxeiros entre Lugo, Monforte e Ourense non se recuperou ata finais do 2024.
Probablemente polo impacto da gratuidade dos billetes de tren de media distancia, nun primeiro momento eses cortes non reduciron o tráfico de viaxeiros nas estacións de tren desta liña. Os pasaxeiros facían o percorrido por estrada e non en tren, pero no 2023 nas estacións de Renfe na provincia de Lugo subíronse ou baixaron dun tren un 69% máis de usuarios que no 2018, o último ano con datos dispoñibles.
As cifras do 2024 seguen sendo mellores que os do 2018, pero nas dúas principais estacións da provincia baixou o número de viaxeiros con respecto ao 2023. A máis utilizada de todas é, como sempre, a estación de Monforte. No 2024 pasaron por ela 134.686 viaxeiros, fronte aos 150.032 do 2023. Son 15.346 persoas menos, unha diminución do 10% entre un ano.
A segundo con máis tránsito de viaxeiros volve ser Sarria, non Lugo. A estación sarriá benefíciase da súa condición de punto de partida para moitos peregrinos que fan a ruta francesa do Camino a Santiago e no 2024 foi utilizada por 79.490 persoas. Son 5.271 menos que no 2023, un 6% de baixada.
Lugo é de novo a terceira, con 67.298 pasaxeiros. Iso si, a estación da capital da provincia é tamén a única das tres grandes que non baixa no 2024, senón que suma 695 viaxeiros máis.

Máis pasaxeiros de media que de longa distancia
As estacións de Renfe da provincia de Lugo deben máis da metade do seu tránsito de viaxeiros aos trens de media distancia. Moven máis xente que os que fan itinerarios longos. É significativo que ocorre en todas as estacións lucenses, coa única excepción das de Sarria e San Clodio-Quiroga. No conxunto da provincia, os trens de media distancia moveron no 2024 o 55% de todos os viaxeiros.
Na estación de Sarria ocorreu ao revés, porque o 52% dos seus viaxeiros subíronse ou baixáronse alí desde un tren de longa distancia. Ese dato certifica o peso dos peregrinos no conxunto de usuarios da estación sarriá, porque a maioría deles veñen de fóra de Galicia.
Na estación de San Clodio-Quiroga, a cuarta con máis tráfico de viaxeiros da provincia de Lugo, os que se moveron en trens de longa distancia foron o 60%.
Dous anos de cortes practicamente totais
A vía Monforte-Ourense estivo cortada á circulación de trens durante dous anos e oito días nos últimos anos, debido ás obras de modernización da liña. Este período componse dunha interrupción principal de ao redor de 24 meses, desde novembro do 2022 ata novembro de 2024, e varios cortes de fin de semana en 2021 que sumaron oito días adicionais. E entre Monforte e Lugo o corte total foi entre xaneiro e xuño do 2022. A partir dese momento, ese tramo quedou reaberto, pero dunha forma moi restrinxida. A normalidade non se recupera ata decembro do 2024, co final da recuperación paulatina dos trens cancelados.