O Concello quere converter no 2020 a Mosquera nunha gran praza peonil

Marta de Dios Crespo
MARTA DE DIOS LUGO / LA VOZ

LUGO CIDADE

ÓSCAR CELA

Arroxo avanzou que estudan un plan de mobilidade específico con alternativas ambiciosas

30 ago 2019 . Actualizado ás 22:57 h.

A peonalización da Mosquera xa ten data. Polo menos, no capítulo de vontades. O BNG agarda eliminar o tráfico e transformar a zona nunha gran praza no 2020. Díxoo este mércores Rubén Arroxo tras a xunta de goberno. O nacionalista é o responsable da área de mobilidade e infraestruturas e, estes días, alcalde en funcións.

«Estamos traballando no da Mosqueira», argumentaba ao fío da peonalización da Ronda , un dos proxectos crave no programa electoral do Bloque para as municipais. Por primeira vez desde a toma de posesión, Arroxo atrevíase a esbozar o proxecto e aventurar un prazo ante os medios: «Pensamos que pode ser unha praza emblemática para Lugo e a nosa idea é dar os grandes pasos durante o ano 2020, se é posible queremos rematalo durante ese ano».

Os primeiros pasos pasan pola planificación. Desde a súa concellaría están a estudar xa un sistema de mobilidade específico para a modificación do tráfico nesa zona. «Pode ser que vaia máis aló do que puidéramos pensar en principio», comentaba. En lugar de desviar todo o tráfico por Cidade de Vigo, «buscamos alternativas máis ambiciosas que se están estudando agora mesmo», dixo sen entrar en detalles.

«Queremos que ese espacio, máis aló de ser unha rúa na que simplemente se retiren os vehículos, que sexa unha praza emblemática para Lugo. Estamos traballando nesa liña», insistía.

A peonalización da Mosquera, o espazo entre murallas e o tramo de Camiño Real entre a Ronda e Concepción Arenal é un obxectivo a curto prazo dos nacionalistas. A oito anos vista, agardan ter peonalizado a Ronda por completo.

A glorieta en San Fernando

Instalar unha rotonda ante a porta San Fernando que de servizo ao tráfico da Avenida dá a Coruña e a Ronda é outra das súas promesas a realizar no curto prazo. Respecto diso, Rubén Arroxo conta que as probas necesarias poidan levar a cabo nun curto espazo de tempo. «Non imos a dar prazos porque se está estudando, pero si que contamos con que se podan facer probas en pouco tempo» e confirmaba que no servizo de enxeñería estiveron a estudar, a proba consistiría en probar como funcionaría o tráfico cunha glorieta provisional.

Non cre Arroxo que a rotonda contradiga a vontade de peonalizar o centro, máis ben ao contrario. «Se pensamos globalmente no que é a Ronda da Muralla, temos que ter en conta que na praza de Ferrol hai un aparcadoiro soterrado. Se no futuro queremos retirar a práctica totalidade dos vehículos do casco histórico é cuestión necesaria retirar tamén o tráfico da propia rúa Montevideo e para facelo temos que poder facer un acceso dende a Porta de San Fernando para que se poda seguir utilizando o aparcamento subterráneo. Nese caso a rotonda si sería a ferramenta máis útil para poder facer circular o tráfico por alí», explicaba.

O fotorrojo, sen data

Sobre a reactivación do único semáforo fotorrojo de Lugo, o situado na Ronda , á altura de Bispo Odoario, Rubén Arroxo non daba data. «Nos preocupa a seguridade na Ronda, máis logo dos accidentes que vimos nos últimos días. Nos interesa poñer todos os mecanismos de seguridade e temos aos técnicos traballando para que se poda facer con todas as garantías despois dos problemas que tivo».

O nacionalista agarda tamén pechar ao tráfico a rúa Montevideo nun futuro próximo