Familiarización coa flora, a fauna e a xeoloxía no colexio de Cervantes

Francisco Albo
francisco albelo LUGO / LA VOZ

LUGO

Os alumnos do centro aprenden a coidar diversos tipos de plantas e animais nas actividades de educación ambiental do programa Voz Natura

01 jun 2024 . Actualizado á 05:00 h.

A flora, a fauna e a xeoloxía foron ningúns dos eixos das actividades de educación ambiental desenvolvidas durante este ano lectivo no colexio público do municipio de Cervantes co apoio do programa Voz Natura. O centro conta desde hai dous anos cun horto ecolóxico e dispón ademais dun galiñeiro onde o curso pasado empezáronse a criar galiñas da raza autóctona piñeira e que agora acolle tamén patos e ocas. «Co alumnado de infantil e de primaria traballouse na crianza e no coñecemento das plantas e no coidado dos animais», explica a profesora Sara Pereira, encargada de coordinar estas actividades. Con estas iniciativas —continúa— «aprenden o traballo que comporta a crianza e asimilan a importancia dos coidados».

Os alumnos máis pequenos estudaron moitas das diferentes plantas que poden atopar na súa contorna e realizaron debuxos. O horto escolar do colexio, doutra banda, ampliouse durante o curso pasado con tres bancales e coa plantación de varias árbores froiteiras. Durante este ano lectivo, ademais de realizar novas plantacións, engadíuselle un pequeno estanque para ocas ou patos. Para este ano, ademais, estaba previsto plantar unha morera para alimentar aos vermes de seda que tamén se crían no centro, pero de momento non foi posible. «Saíanos demasiado caro, porque traer certas cousas aos Ancares segue sendo moi custoso», di a profesora.

Doutra banda, os alumnos do colexio de Cervantes participaron a semana pasada en Pedrafita do Cebreiro no último Congreso Científico dá Montaña, no que toman parte varios centros educativos. A súa achega a este encontro consistiu en dous estudos, un sobre rocas e outro sobre música. Por unha banda, os escolares estiveron a recoller información sobre os distintos tipos de roca que se atopan en Galicia e sobre o aproveitamento que se lles dá, así como sobre os problemas ambientais que pode causar a actividade extractiva. En varias saídas ao exterior, fotografaron e identificaron diferentes tipos de minerais na súa contorna natural e manipulados pola acción humana. O estudo sobre a música realizouse mediante entrevistas a todos os membros da comunidade educativa. «A investigación fíxose por considerar que se está perdendo a nosa tradición musical e unha das conclusións foi que neste terreo as mulleres actúan sobre todo a través do canto e do baile, pero non tanto na interpretación de instrumentos», explica a docente.

As actividades de educación ambiental do colexio de Cervantes encádranse na iniciativa Naturacción, englobada en Voz Natura, un programa de La Voz de Galicia desenvolvido pola Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre co patrocinio da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, a Deputación da Coruña, a Fundación Alcoa, El Corte Inglés, a Fundación Ramón Areces e Inditex.