Os danos nos viadutos da A-6 en Pedrafita que teñen en xaque a miles de condutores

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Los tecnicos analizan cómo pueden resolver los problemas que han detectado en los dos viaductos de O Castro en la A-6
Os tecnicos analizan como poden resolver os problemas que detectaron nos dous viadutos do Castro na A-6 ALBERTO LÓPEZ

Os técnicos analizan o método para resolver os problemas nas pontes do Castro, que obrigan a desviar o tráfico

24 oct 2021 . Actualizado ás 11:12 h.

En xullo do 2001 inaugurábase o subtramo da A-6 entre Pedrafita e O Castro, xusto no límite entre Lugo e León. Eran apenas uns poucos quilómetros pero tratábanse sin duda dos máis complexos a nivel técnico de todos os que se construíron na Autovía do Noroeste (ademais da famosa ladeira da Escrita, en Trabadelo) xa que supuña o trazado onde se dividían Galicia e Castela e León, xa que logo, onde había que salvar a montaña, a 1.200 metros de altitude.

En menos de dous quilómetros sucédense os dous túneles de Pedrafita, de 865 metros cada un, os máis longos de toda a A-6, e os dous viadutos do Castro, un de 599 metros e outro de 585, tamén os máis longos da Autovía do Noroeste.

Vinte anos despois, parte da circulación de vehículos, os que van en sentido A Coruña, tiveron que regresar á N-VI , mentres que en dirección Madrid só se pode usar un carril e limitado a 60 por hora. O motivo son as obras de reparación dos dous viadutos citados.

O Ministerio de Transportes traballa na procura da mellor solución xa que é consciente dos prexuízos económicos e de seguridade viaria que está xerando o corte da autovía, que comezou a inicios de xullo, e que segundo fontes do ministerio «trabállase coa máxima intensidade para restablecer canto antes o tráfico na A-6, pero aínda non é posible concretar prazos ao non estar completamente definido o alcance das actuacións de reparación».

E é que os técnicos, unha vez que se montou o dispositivo de corte da vía -reutilizando a infraestrutura que tamén se instalou nos últimos anos para rehabilitar outros viadutos do Bierzo- queren aproveitar esta situación para resolver os problemas que xurdiron nestes pasos sobre o río Lamas.

Aconsellan actuar rápido

As dúas pontes do Castro son de tipoloxía prefabricada con pretensado exterior e presentan unha serie de patoloxías no sistema do pretensado do interior do caixón, que aconsellaban a rápida e pronta actuación, explican desde o ministerio.

As filtracións de auga (nunha das zonas con maior volume de precipitacións do noroeste) e as alteracións nos terreos, por culpa de escorrentías, onde asintan as pilas obrigaron a que se tomen medidas de urxencia.

«Dada a complexidade para avaliar o estado realmente efectivo do pretensado nalgunhas zonas da estrutura, expuxéronse unha serie de medidas preventivas e de reforzo iniciais, que se atopan en execución, mentres en paralelo continúan os estudos e inspeccións para rematar de definir as actuacións de reparación necesarias», explican desde o ministerio, dando a entender que os traballos irán para longo debido á súa complexidade.

Diferentes casuísticas

Os enxeñeiros que están a traballar na rehabilitación dos viadutos da A-6 na montaña lucense sinalan que os traballos non son o áxiles que lles puidese gustar aos condutores debido á complexidade do terreo, as alturas dalgúns pasos, as diferentes tipoloxías de construción que tiveron as pontes (algúns, como o de Ruitelán fíxose a finais dos anos setenta) e as inclemencias meteorolóxicas, que tanto afectan as obras como, sobre todo, aos problemas estruturais dos viadutos.

Na contorna de Piedrafita do Cebreiro, desde a Dirección Xeral de Estradas están a impulsarse desde o 2016 numerosas actuacións de conservación para reparar estruturas no porto de montaña que separa ambas as comunidades, tanto na vertente lucense, como foron os viadutos de Noceda e Silvela; como na berciana, con arranxos de envergadura nos pasos de Ruitelán, As Lamas e agora no Castro.

Túneles da A-6

Ademais, o pasado agosto, o Ministerio de Transportes licitou as obras necesarias para adecuar os túneles da A-6 aos requisitos de seguridade esixidos pola normativa europea, entre eles, os pasos subterráneos de Doncos, O Cereixal, Piedrafita e Villafranca. Son máis de vinte millóns de euros de investimento en dous contratos. Estes traballos que tamén obrigarán a realizar cortes na Autovía do Noroeste, que antes da pandemia, con cifras do 2019, tiña unha intensidade media de tráfico ao seu paso polo túnel de San Pedro (en Pedrafita) de 8.500 vehículos, dos que 2.462 eran pesados. Desde o 2016 non se puido circular sen cortes de tráfico pola A-6 na montaña lucense e berciana.