O furor da cociña: delantales artesanais e con estrela michelín

VÍCTOR LÓPEZ / M.C. LUGO

LUGO

Lucía, junto a una modelo, luciendo dos de los diseños de su colección
Lucía, xunto a unha modelo, lucindo dúas dos deseños da súa colección cedida

«Bria Concept» é unha firma que viches con estampados personalizados a chefs de toda Galicia

01 ago 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Nunha primeira lectura calquera, incluso o máis perspicaz da escola, podería pensar que «cociña» e «tendencias» son dous mundos opostos, talvez como a auga e o aceite ou o chándal e os tacóns, que cando van cada un polo seu lado, a cousa pinta mellor. Pero é evidente que desde hai non moito tempo os fogóns están de moda, e se hai alguén que sabe de moda son precisamente elas: Julieta, deseñadora gráfica, e Lucía, deseñadora de moda. Dúas irmás arxentinas afincadas desde hai anos en Mondoñedo que souberon espremer ao máximo a fusión de ambos os conceptos. Así xorde «Bria Concept», unha firma de delantales artesanais con raíces lucenses e manequíns polos máis selectos restaurantes de toda Galicia. Ademais, os concursantes de «Come a Comarca», programa da TVG producido por Voz Audiovisual, levan meses lucindo os seus deseños na pequena pantalla, proba de que o seu traballo se ha ir facendo, a lume lento, cun oco entre as elites culinarias.

—Como nace «Bria Concept»?

—Empezamos cos delantales en 2017, fai xa tres anos. Márcaa Artesanía de Galicia, coa que xa traballabamos, organizou unha feira enfocada no mundo da cociña: Artesanía non Prato. Nós levabamos desde pequenas facendo deseño téxtil, que é ao que se dedicaban os nosos pais, e dixemos: por que non? Así foi como armamos este proxecto.

—E, por que delantales?

—Nós sempre nos centramos no téxtil e na estampa. Ata entón faciamos camisetas ou bolsos, pero cando xurdiu o de Artesanía non Prato e vimos o bum que tiña entón o universo da cociña, ocorréusenos facer unha colección de delantales algo orixinais. A idea era ofrecer estampados personalizados e máis divertidos que as vestimentas clásicas. Un cociñeiro necesita estar uniformado no seu traballo e iso canto máis loce, mellor.

—Facédelo todo desde cero, como é o proceso de creación?

—O cliente contacta connosco e adoitamos dedicar unha semana a ver o que queren, o que necesitan, visitamos o seu local para estudar a súa decoración e demais. En base a iso definimos as propostas. É un traballo en equipo, aínda que os chefs adoitan confiar en nós. Daquela o proceso de creación é máis complexo: escoller os tecidos, o patronaje, os materiais para as cintas, serigrafiar,... Adoita durar tres ou catro semanas.

—Usades algún criterio especial para a selección dos tecidos?

—Teñen que ser resistentes, porque se manchan moito, lávanse a altas temperaturas... Ademais, adoitamos apostar, dentro do que hai, polos tecidos máis sostibles. As tintas que usamos son a base de auga, así que tamén son ecolóxicas.

—Póndeslle moito empeño...

—Tratamos de coidar o proxecto todo o que podemos. Levar á práctica a linguaxe e o espírito do local e da súa xente. Facémolo toda á súa medida, reflectindo aquilo co que se senten máis identificados: a súa cidade, os seus pratos estrela... Trátase de darlle un toque diferenciador ao negocio.

—Foi doado facerse un oco no mundo?

—Doado non hai nada. Foi todo unha aventura. Ao empezar nunha feira de profesionais da cociña, había chefs de toda Galicia. Aí fómonos coñecendo e é un mundo no que todos se relacionan, entón falan de ti, recoméndanche... Puxéronnolo bastante sinxelo e aos poucos foron chegando os primeiros encargos.

—É un mercado moi cotizado?

—Cando empezamos eramos as únicas en Galicia que faciamos deseños así, delantales personalizados e a medida.

—Entón teredes clientes en toda a comunidade...

—Estamos contentas. Fixemos cousas para Vigo, Santiago, A Coruña, Ferrol,... E agora para «Come a comarca», que foi sin duda unha fiestra de promoción brutal e unha oportunidade de ouro para darnos a coñecer.

—Cal será o próximo proxecto?

—Na corentena empezamos a facer máscaras hixiénicas de tea, moitos restaurantes pídennolas a xogo cos delantales e tamén as facemos para particulares. De feito, xusto hoxe recibimos un pedido bastante grande dunha asociación de caza e pesca. A firma é «Bria Masc».