A orquestra do Teatro Real volve ao Carnegie Hall en presenza da princesa Leonor
XENTE












Asistiu ao recital no que participou a violinista María Dueñas xunto a unha vintena de compañeiros guardiamarinas do buque, vestidos todos co seu uniforme branco
06 jun 2025 . Actualizado á 18:22 h.A orquestra do Teatro Real de Madrid regresou na noite do xoves ao Carnegie Hall de Nova York, nunha colorida velada chea de música española que contou coa excepcional presenza da princesa Leonor de Borbón, quen se atopa na cidade no medio dunha escala do buque escola Juan Sebastián de Elcano.
A princesa acudiu xunto a unha vintena de compañeiros guardiamarinas do buque, vestidos todos co seu uniforme branco, e non se perderon detalle dun concerto onde puideron escoitarse pezas de Manuel de Falla e Joaquín Turina, zarzuelas de Manuel Plenella e José Serrano e ata un valse de Maurice Ravel, todo envolto nun aire moi festivo.
Pero quen máis brillou no concerto foi a mozo prodixio María Dueñas, unha violinista que con só 22 anos xa ten unha sólida carreira detrás, como demostrou ao interpretar con enorme soltura o esixente concerto en violín en re maior, opus 35 de Erich Wolfang Korngold, compositor checo fuxido do nazismo e que fixo en EE.UU. unha brillante carreira como autor de bandas sonoras.
Dueñas puxo ao público en pé durante varios minutos, como tamén o fixo máis tarde a soprano Saioa Hernández, quen cantaba por primeira vez nun escenario dos Estados Unidos, e arrincou abundantes aplausos ao mostrar a súa poderosa voz interpretando as zarzuelas de Plenella e Serrano.
Esta foi a cuarta visita da orquestra do Teatro Real a Nova York, unha cidade onde pretenden instaurar unha especie de programa regular anual —xa teñen previsto outro concerto para outubro do 2026— e exercer así ao seu xeito a «diplomacia branda» que tamén se consegue coa cultura e a música, como puxo de manifesto o seu director xeral, Ignacio García-Belenguer.
Nunha rolda de prensa anterior ao concerto, García-Belenguer concibiu como «case unha obrigación moral exportar a marca España e traer a nosa música a un público de fóra de Madrid e de fóra de España».
«Somos estandartes dun país», proclamou, e lembrou a presenza da orquestra e dos seus grupos de flamenco tamén en escenarios tan afastados como Chinesa e Xapón neste mesmo ano, todo iso nun espírito marcado «pola calidade e a excelencia».
O Teatro Real presentou o ano pasado os «American Fellows», unha especie de sociedade filantrópica e de mecenado coa que pretenden animar ás empresas españolas ou aquelas americanas interesadas na cultura española para que financien esta presenza regular da súa orquestra nos Estados Unidos, así como programas de intercambio e formación. Polo momento, García-Belenguer dixo que contan xa con 700 «fellows» nos Estados Unidos.