A Garda Civil e as policías locais farán probas de control en todo tipo de estradas e a calquera hora do día durante as festas do Nadal
15 dic 2025 . Actualizado á 19:47 h.A Dirección Xeral de Tráfico programou a realización de 35.000 probas diarias de alcol e de drogas durante os próximos días dentro da campaña especial de vixilancia de Nadal. O obxectivo é evitar a inxesta de alcol se se vai a conducir, polo que as patrullas da Garda Civil de Tráfico trasladarán os controis á contorna dos restaurantes e lugares de lecer nos que estes días celébranse comidas e ceas do Nadal entre amigos e compañeiros de traballo. A vixilancia estenderase aos centros urbanos onde os controis levarán a cabo as policías locais.
A condución baixo a influencia do alcol mantense como a segunda causa máis frecuente de accidentes mortais nas estradas, como advertiu este luns o xefe provincial de Tráfico de Madrid, Cristóbal Cremades. Así o indican os datos da última memoria do Instituto Nacional de Toxicoloxía procedentes das autopsias a condutores mortos en accidentes de tráfico e nas que se revelou que o case a metade dos falecidos superaron as taxas de alcol permitidas.
Para evitar a condución baixo os efectos do alcol e as drogas, a Garda Civil de Tráfico e as policías municipais farán controis en todo tipo de estradas e centros urbanos e a calquera hora do día.
Tráfico lembra que o Congreso dos Deputados está a tramitar a proposición de lei sobre a redución da taxa máxima de alcol ao volante para todos os condutores a 0,10 miligramos por litro de aire expirado (agora é 0,25), aliñándose así coas recomendacións da Organización Mundial da Saúde, a Unión Europea e o Consello Europeo de Seguridade no Transporte. Esta taxa xa está implementada desde hai anos en países como Suecia e Noruega, dous dos países europeos que teñen os mellores datos do mundo en seguridade viaria e sinistralidade, tal e como o demostran as cifras, segundo informou a DXT.
A baixada da taxa de alcol realizada en Noruega e Suecia en 1990 e acompañada doutras medidas complementarias, supuxo unha redución do 12% dos sinistros con vítimas, unha diminución dun 8% dos sinistros mortais e unha rebaixa dun 16% dos casos de persoas que conducían baixo os efectos do alcol.