O Goberno admite que é consciente «da sensación de agravio» que ten Galicia cos seus transportes

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO

GALICIA

Un pasajero graba ayer un video cuando el tren de Lugo a Monforte pasa por el nuevo túnel de Oural
Un pasaxeiro grava onte un vídeo cando o tren de Lugo a Monforte pasa polo novo túnel de Oural LAURA LEIRAS

A secretaria xeral de Movilidad Sostenible anuncia a próxima finalización do estudo para implantar o servizo ferroviario de proximidade e un novo marco das comunicacións para a cohesión da comunidade

28 oct 2025 . Actualizado á 13:58 h.

O Ministerio de Transportes anunciou hoxe que está a piques de concluír o estudo que está a levar a cabo para implantar en Galicia un servizo ferroviario de proximidade que como apuntou recentemente o ministro Óscar Puente, activaríanse na  Coruña, o eixo atlántico, Vigo e outra cuarta rama como liña de interior. A secretaria xeral de Movilidad Sostenible, Sara Hernández del Olmo, sinalou esta mañá no Congreso dos Deputados que «desde o Ministerio somos plenamente conscientes da sensación de agravio que ten Galicia por carecer do servizo de proximidade». Baixo esa premisa, dixo Hernández durante a reunión da comisión de Transportes da Cámara Baixa e en resposta a unha pregunta do deputado do BNG, Néstor Rego, que o ministerio está a traballar para o 2026 para reverter o devandito agravio mediante, dixo, a creación de «un novo marco de mobilidade e transporte publico. Un marco que garanta o dereito á mobilidade de todos os cidadáns no que temos moi presente a realidade territorial para que responda as necesidades da cidadanía galega», apuntou a secretaria xeral antes de advertir que o estudo e proxecto das proximidades ferroviarias «terao moi presente e estámolo xa finalizando».

«O BNG ten claro que o transporte ferroviario é a modalidade de futuro, pero en Galicia temos que facer un esforzo extraordinario para compensar o déficit histórico  en investimentos e servizos, e o máis rechamante é non contar con servizo de tren de cercanías pese a ter áreas urbanas de 650.000 habitantes, caso único no Estado español», sinaloulle previamente na súa intervención Rego. O nacionalista lembrou que a creación do devandito servizo de proximidade forma parte do pacto de investidura asinado entre BNG e PSOE. Pero engadiu Rego que o agravio se ve ademais incrementado non só pola falta de servizos, senón tamén pola imposición de tarifas ferroviarias maiores que no resto de España. «É unha situacion extraña, que en Galiza se paga por traxectos similares ós das cercanías hata dez veces máis do que ocorre en Madrid, por exemplo, é claramente inxusto», indicou o deputado nacionalista para preguntar ao Goberno se ten vontade de prorrogar as bonificacións no prezo dos billetes de tren.

A secretaria xeral de Movilidad reiterou ante a pregunta do BNG que o ministerio traballa con «sensibilidade territorial con Galicia», postura que dixo levou a abordar a materia do transporte desde distintas alternativas e todos os tráficos posibles con todos os trens e non só o futuro servizo de proximidade. Así, dixo Hernández del Olmo están a terse en conta para o devandito proxecto de comunicacións ferroviarias de Galicia tanto criterios de demanda, aspectos sociais e territoriais. «Distintas realidades sociais para fomentar a cohesión en todo o ámbito territorial de Galicia baixo principios de dispoñibilidade dun transporte público competitivo, redución de tempos, custo asumible, fiable e de calidade». Por iso, engadiu o alto cargo de Transportes, que ademais de impulsar un servizo de proximidade e proximidade, «está a facerse un esforzo para atender as particularidades de Galicia», afirmou, pondo como exemplo xa posto en marcha as axudas ao transporte do corredor A Coruña-Ourense desde o 2022 para os bonos dos trens Avant cos de media distancia despregados na comunidade, o que cualificou de «trato vantaxoso», o que incidiu permitiu aumentar nun 55% a súa demanda en tres anos. «Todas as axudas reflicten que o compromiso é firme por cohesionar o territorio de Galicia», concluíu.

Néstor Rego expresou a súa confianza en que dita vontade que se concrete en medidas practicas o ano que vén e con tarifas asumibles, e non como as que indicou sófrense na actualidade con prezos de ata dez veces maiores para o próximo Nadal entre A Coruña e Madrid sobre outros eixos como o Madrid-Sevilla. «O ministerio terá que explicar e rectificar este tipo de políticas», concluíu o nacionalista.