Renfe estuda unha reclamación contra Galicia e Castela e León polos cortes na liña de alta velocidade a causa dos incendios

p.g. REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Óscar Puente, este miércoles en el Congreso
Óscar Puente, este mércores no Congreso Carlos Luján | EUROPAPRESS

Aínda que o corredor ferroviario entre Madrid e Galicia non sufriu danos, a operadora e o ADIF perderon tres millóns de euros nos nove días nos que a circulación estivo interrompida. Óscar Puente acusa a ambas as comunidades de non previr con antelación a evolución do lume

10 sep 2025 . Actualizado á 20:35 h.

O ministro de Transportes, Óscar Puente, asegurou este mércores no Congreso que Renfe está a valorar presentar unha reclamación de responsabilidade patrimonial contra as comunidades autónomas de Galicia e Castela e León, tras perder xunto co ADIF tres millóns de euros polos cortes de circulación que tivo que levar a cabo durante nove días polos incendios de agosto. Nunha segunda comparecencia a pedimento do PP para explicar as incidencias ferroviarias, o ministro saíu ao paso das das críticas do deputado popular José Vicente Marí Bossó por interromper o servizo entre Madrid e Galicia durante os días máis críticos dos incendios, e non dispor un transporte alternativo entre Zamora e Ourense cando empezaron a circular os trens lanzadeira entre Chamartín e a capital zamorana.

«Repróchanme vostedes moitas cousas en relación co servizo ferroviario, pero paréceme un pouco sorprendente que me reprochen que non houbese trens entre Galicia e Madrid durante nove días consecutivos», lamentou Puente. Foi entón cando o ministro acusou á Xunta e ao Goberno de Castela e León, ambas as gobernadas polo PP, de non previr con antelación a evolución dos incendios. «Renfe está a estudar por primeira vez unha reclamación de responsabilidade patrimonial contra Castela e León e Galicia. Porque non é de recibo que Renfe e o ADIF tivesen que perder tres millóns de euros durante eses nove días e que iso sexa a conta de inventario. Hai unhas administracións que teñen que dimensionar un servizo de prevención e de extinción de incendios e non o fixeron e as consecuencias págaas Renfe, e amais temos que escoitarlles dicir que que malas son Renfe e o ADIF, que durante nove días non prestaron servizo», alegou Puente no pleno do Congreso.

Esa reclamación non sería por danos, pois a liña de alta velocidade apenas sufriu danos durante a peor semana dos incendios, pero Renfe non puido operar pola petición dos servizos de emerxencia de cortar a enerxía eléctrica na catenaria para que os medios aéreos puidesen sufocar con auga os incendios na contorna das vías. «E sen enerxía eléctrica os trens de alta velocidade non poden funcionar», explicou o ministro. «Como pomos a seguridade dos viaxeiros por amais de todo o demais, tivemos que cortar o servizo».

Sobre a inexistencia dun servizo alternativo de autobús, Puente explicou que o primeiro día intentouse, pero as estradas tamén estaban afectadas. Ademais, dixo que é «imposible» transportar a todos os viaxeiros desa liña (70.000 persoas nunha semana) en autobuses. «Din que tiñamos que repor un sistema de transporte alternativo no Madrid-Galicia, así, da noite para a mañá. Cada tren ten máis de 500 pasaxeiros, o que supón 10 autobuses. Que cre? Que podemos dimensionar un servizo de autobuses para suplir os nove días que tivemos cortada esa liña? É imposible. Sexan vostedes sensatos», resolveu.