A Comisión Europea bendí a repartición das autoestradas de Galicia entre fondos de investimento de Suíza e Países Baixos

GALICIA

Lorenzo

Bruxelas non advirte problemas de concentración ou vulneración da competencia coa alianza empresarial que tamén domina a maior concesionaria viaria de Portugal

05 sep 2025 . Actualizado á 16:46 h.

APG Asset Management, fondo de pensións de boa parte dos funcionarios dos Países Baixos, e Swiss Life Holding A.G., compaña helvética especializada en seguros de vida e pensións, son desde hoxe donos lexítimos da concesión da autoestrada galega AP-9, dos dous viais de pago autonómicos (A Coruña-Carballo e Vigo Baiona), de parte da AP-53 (Santiago-Dozón), ademais do resto de Itínere, empresa matriz que engloba ás citadas xestoras e ás que explotan a autoestrada astur-leonesa AP-66 (León-Campomanes) e senllas infraestruturas en Navarra e País Vasco.

A Comisión Europea non atopou motivación algunha para impedir o cambio de propiedade na empresa matriz de Audasa, que ao longo da súa historia pasou de ser creada por unha alianza de bancos nos anos setenta do século pasado a cambiar a mans do Estado coa súa compra pola Empresa Nacional de Autoestradas, ser vendida despois á construtora Sacyr, formar parte da carteira das desaparecidas caixas de aforro galegas posteriormente, e entrar de cheo no mercado dos fondos de investimento con Citi Infrastructure Partners primeiro, Corsair Capital despois, e agora coa holandesa APG que acabou dando entrada a Swiss Life, para repartirse case o cento por cento das accións.

Contrastada co regulamento de concentracións da UE a adquisición de Itínere por parte dos dous fondos centroeuropeos, Bruxelas chegou á conclusión de que a operación «non expón problemas de competencia, dado que as empresas non operan nos mesmos mercados ou en mercados relacionados verticalmente».

A operación, que viu a luz en decembro pasado, foi notificada como «proxecto de concentración» empresarial o pasado 12 de agosto, indicándose que dita alianza daría paso «ao control conxunto da totalidade de Itínere» e con iso das autoestradas galegas. A Comisión Europea abriu a outras empresas e institucións un período de alegacións para denunciar calquera posible situación de concentración de poder e vulneración da competitividade, período de dez días que culminou sen ningún tipo de consideración en contra a ter en conta.

APG fixérase co dominio case absoluto da sociedade matriz da AP-9 e o resto de viais de pago galegos (un 96%), tras comprar a participación do 40% que na sociedade tiña Globalvia en outubro de 2024, firma española dominada á súa vez por fondos de investimento estranxeiros que levaba anos litigando polo control da compaña. A operación serviu para pór prezo a Itínere: 1.900 millóns de euros. 

Tras facerse co poder interno, a holandesa APG incorporou a Swiss Life como socio minoritario para afrontar o refinanciamento de débeda do conglomerado de concesións de autoestradas, que vence en outubro de 2025. A compaña helvética ostenta unha participación minoritaria no capital de Itínere, controlada por APG, dominadoras á súa vez do mercado das concesións de autoestradas en Portugal tras adquirir Brisa, nun 75% por parte holandesa e un 25% pola suíza