O servizo de alta velocidade entre Madrid e Galicia seguirá suspendido todo o día de hoxe

La Voz REDACCIÓN | EUROPA PRESS

GALICIA

Pasajeros esperando ayer en el interior de la estación de Vigo
Pasaxeiros agardando onte o interior da estación de Vigo Aroa Pombo

Galicia xa non ten estradas cortadas polos incendios tras reabrir a N-525 na Gudiña e a A-52

19 ago 2025 . Actualizado á 12:56 h.

Un día máis, o servizo de alta velocidade entre Madrid e Galicia permanece suspendido hoxe, acumulando xa seis días consecutivos sen servizo. Á primeira hora desta mañá, Adif avisaba do corte polo menos ata o mediodía, pero pouco despois das 11.00 xa ampliaba que a rede ferroviaria quedaba cortada todo o día de hoxe.

Debido á situación dos incendios, Renfe confirmou varios trens especiais para este martes entre Madrid e Zamora, con saídas desde a capital ás 7.14 horas e ás 13.20 horas, e desde Zamora ás 8.40 horas e ás 14.36 horas.

Sen estradas cortadas en Galicia

A circulación na N-525 reabriu este martes ao tráfico ao seu paso pola Gudiña, co que Galicia xa non ten neste momento ningunha estrada cortada debido aos incendios forestais. Segundo a última actualización do 112 Galicia, a N-525, que permanecía cortada entre os quilómetros 133 e 137, recuperou a circulación en ambos os sentidos. Á primeira hora da mañá, tamén informara de que a A-52 estaba totalmente aberta á circulación despois de sufrir cortes na zona da Gudiña para facilitar as tarefas de extinción e garantir a seguridade dos condutores.

Os viaxeiros frustrados: «Pero Renfe non pon autobuses?»

pablo gonzález

Os usuarios cun billete pendente para viaxar en AVE seguen con interese case obsesivo as canles de información de Renfe e do ADIF para ver se poden chegar ao seu destino vía ferroviaria. Este luns volveron recibir a mala noticia de que a liña de alta velocidade Madrid-Galicia ía seguir cortada polos incendios en Ourense e a comarca de Sanabria, e as consultas, ás veces airadas, acumulábanse nas contas da rede social X da operadora ferroviaria e do administrador da infraestrutura, aínda que case todas son contestadas.

Cúmprese  unha semana coa conexión ferroviaria en situación degradada, pois a primeira suspensión parcial da circulación produciuse o pasado día 12, cando a liña estivo cortada cinco horas por un incendio en Seixalbo, ás portas de Ourense, probablemente causado polas faíscas de freado dun tren. Foi o día 14 cando se decidiu cambiar de estratexia e non pechar e abrir a liña dependendo da evolución dos lumes. Cortouse a circulación ata novo aviso, ata que os responsables da emerxencia consideren que se pode abrir con garantías de continuidade.

Ningúns aproveitan os trens lanzadeiras entre Madrid e Zamora para achegarse a Galicia, tres por sentido cada día, unha opción que non se tomou desde o primeiro día a pesar de que o tramo ata a capital zamorana nunca estivo afectado polos incendios. Os billetes que inicialmente compraron para estes días sérvenlles para viaxar ata alí —se é que se consegue praza—, pero despois comproban que Renfe non dispón de autobuses para realizar o percorrido máis crítico entre a capital zamorana e Ourense, un transporte alternativo que adoita habilitar cando se corta unha liña. Este luns, cando se confirmou que ía seguir pechada, moitas das consultas ían na mesma dirección. «Pero Renfe non pon autobuses?», preguntábase un usuario. As decenas de consultas neste sentido respóndense sempre coa mesma fórmula por parte da operadora pública: «Non se estableceron medios alternativos entre Zamora e Ourense. Lamentamos a situación».

Alugando autobuses

«Por estrada pódese, non sei por que Renfe non se fai cargo», aseguraba outro, aínda que a A-52 adoita sufrir cortes puntuais dependendo da evolución dos lumes. «Se alguén ten previsto saír o día 19, martes, e ten dúbidas, podemos ver de alugar un bus, como está a facer moita xente», propuña outro. A través da rede social, viaxeiros con voos e vacacións en perigo optan por alugar eles mesmos servizos discrecionais por estrada. É dicir, fan pola súa conta o que a operadora decidiu non facer. «Se non hai trens de Galicia a Zamora o que teñen que facer vostedes é falar co ministro de Transportes e pór autobuses. Escribo desde Zamora porque tiven que baixar ao meu fillo co consecuente risco e custo», explicaba Alfonso Iglesias.

Un portavoz de Renfe explicou a La Voz as razóns polas que non se deseñou un plan de transporte alternativo en pleno mes de agosto, coa mobilidade do país nos rexistros máis altos e cun efecto en cadea sobre a industria turística en forma de cancelación de reservas ou cambios de plans, e cun corredor ferroviario que utilizan máis do dobre de pasaxeiros que hai dous anos. Ou prezos inasumibles en medios de transporte alternativos como o avión. «Por motivos de seguridade e pola complexidade da operativa deixouse de facer. Hai estradas abertas que de súpeto se pechan e iso é incluso máis molesto para o viaxeiro», aducen na operadora.

O certo é que os novos trens da serie 106 case duplican as prazas dos Alvia. Necesitaríanse ata once autobuses para transportar aos 581 pasaxeiros dun Avlo de baixo custo —con 74 prazas máis que a AVE—, polo que o desafío loxístico para organizar o transporte alternativo é relevante, o que non está tan claro é que sexa imposible. Necesitaríanse preto dun centenar de autobuses por sentido para cubrir todas as frecuencias.

O ministro Óscar Puente explicou esas dificultades: «Non se trata de suplir un tren ou catro con autobuses. Trátase de proporcionar ese servizo a miles de persoas. Necesitariamos un operativo importante e complexo do que non dispomos. Non hai tantos buses listos para ser contratados nin temos capacidade», asegurou en X.