Os maquinistas cuestionan a política de Renfe na liña de alta velocidade galega: «A demanda desbordou a oferta, pero a infraestrutura ten máis capacidade»

Pablo González
Pablo González REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Viajeros esperando al AVE en la estación de Vilagarcía
Viaxeiros agardando ao AVE na estación de Vilagarcía MARTINA MISER

O sindicato Semaf avisa de que convocará novas mobilizacións e reprocha á operadora pública a falta de previsión na compra de trens ou na súa repartición, tamén en media distancia

18 jun 2025 . Actualizado á 17:04 h.

O sindicato Semaf, maioritario entre os maquinistas das tres operadoras ferroviarias, avisa nun comunicado de que o contexto actual no ferrocarril español, con obras e cambios na operativa en todo o territorio, desembocará nunhas semanas nun conflito laboral e en mobilizacións, que poderían coincidir coa época estival. A central sindical cuestiona a política comercial e de servizo público que está a levar a cabo Renfe nos novos corredores de alta velocidade, especialmente o que conecta Galicia con Madrid, onde a pesar da posta en marcha dos novos trens da serie 106 (Talgo Avril), con case o dobre de prazas que os Alvia, as frecuencias non variaron demasiado: 11 por sentido fronte ás 10 que había antes (quedaría por implantar unha quinta frecuencia en Vigo). «A situación actual de obras en todo o territorio español e a falta de vehículos están a impedir a recuperación de circulacións nos diferentes territorios. Igualmente, están a impedir incrementar os trens en corredores como Madrid-Asturias, o corredor mediterráneo ou Madrid-Galicia, onde a demanda desbordou a oferta e, con todo, a infraestrutura admite maior capacidade», explican nun comunicado de prensa.

Ante esta situación, os maquinistas reclaman a Renfe e ao ADIF unha mellor previsión e coordinación «para minimizar o impacto e redistribución da operación áxil». Entre as súas propostas para liquidar o problema da demanda non atendida destaca a de «dotar aos corredores con capacidade e demanda dos trens que non van ser utilizados, e incrementar así circulacións e servizos». O Semaf tamén reclama unha maior previsión de Renfe nas licitacións dos trens, «de todo tipo, que son necesarios para poder prestar un servizo con normalidade» en proximidades, ancho métrico, media distancia e alta velocidade. «Fan falta en todo o territorio», constatan os maquinistas respecto á escaseza de material rodante, na que tamén inflúe as pautas de mantemento.

Esixen tamén á operadora pública que teña «unha maior esixencia cos fabricantes nas entregas pendentes de vehículos», xa que creen que os atrasos na renovación do parque de vehículos -como xa ocorreu cos Avril- «están a condicionar e empeorando a oferta de servizos e a vertebración do territorio».

Ademais de denunciar a parálise na negociación do novo convenio colectivo, o sindicato asegura que este panorama de obras para aumentar a capacidade da rede a dez anos vista «está a levar á compaña pública a introducir continuamente cambios nas cargas de traballo en numerosas residencias de maquinistas», o que, en opinión de Semaf, fai obrigatoria a reformulación do marco laboral e retributivo «para que o peso destas decisións non recaia sobre o persoal operativo». Ademais, destacan que o Grupo Renfe aínda debe a todos os traballadores, desde hai ano e medio, parte da subida salarial contemplada no anterior convenio. Tamén existe inquietude no sindicato respecto ao cumprimento do acordo de Rodalies (as proximidades catalás), «conforme avanzan os diferentes documentos constitutivos da nova empresa [Rodalies Catalunya]». «Calquera incumprimento sobre os puntos do acordo provocará a ruptura da paz social», avisan, sobre todo no que respecta á integridade dos persoais.