Os pacientes poderán chatear co seu médico en tempo real se este habilita a aplicación

E. Á. SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

Proyecto de inteligencia artificial para informar sobre estudios radiológicos simples
Proxecto de intelixencia artificial para informar sobre estudos radiolóxicos simples SERGAS

O Sergas avanza nos servizos dixitais para mellorar a relación cos cidadáns; os pais poderán facer visitas virtuais nas ucis de neonatos para ver os seus fillos

03 jun 2025 . Actualizado á 14:35 h.

O Sergas segue avanzando nos servizos dixitais que ofrece aos pacientes. Actualmente máis de 1,3 millóns de galegos están dados de alta en e-saúde, a plataforma coa que se poden solicitar citas de atención primaria, consultar os expedientes ou monitorar a pacientes crónicos mediante as novas tecnoloxías. No 2024, por exemplo, realizáronse 1.707 videollamadas, enviáronse máis de quince millóns de mensaxes personalizadas e 834.512 galegos usaron o cartón sanitario dixital.

Pero a Consellería de Sanidade quere ir máis aló aproveitando a intelixencia artificial, e a secretaria xeral técnica, Natalia Lobato, explicou algunhas destas novidades e o seu obxectivo. Un destes servizos será un sistema de chat en tempo real entre médico e paciente se ambos están dispoñibles simultaneamente, ou en diferido se non é necesaria unha resposta inmediata. Iso si, o facultativo terá a potestade para habilitar ou deshabilitar esta función cos pacientes que considere, «cun claro control por parte do profesional», explicou Benigno Rosón, subdirector de Sistemas e Tecnoloxías dá Información. Nesta comunicación entre paciente e médico poderán incluírse documentos ou imaxes, «estamos seguros de que é algo demandado por ambos perfís», engadiu o subdirector xeral. 

Outra novidade aplicarase a aqueles episodios nos que o paciente está en urxencias, hospitalización ou hospital de día. Neste caso, enfermo e familiar poderán coñecer como está a ser a atención, con comunicacións de en que box de urxencias está, se lle realizaron unha proba ou o resultado da analítica nun hospital de día, por exemplo. 

Avanzar nas visitas virtuais é outro dos camiños. «Queremos facer un esforzo e vémolo clarísimo nas unidades de coidados intensivos de neonatos, para que o pai ou a nai poidan estar vendo ao neno cun streaming de vídeo en directo», explicou Rosón. Aínda que en principio desenvolverase nesta contorna, a Xunta prevé amplialo a máis zonas se funciona ben.

Axilizar os trámites 

Co fin de simplificar e axilizar trámites, á hora de realizar unha intervención ou unha proba que necesite preparación, os consentimentos informados poderán asinarse desde o móbil, unha opción que xa está implantada nalgúns centros pero nun comprimido dentro do propio hospital. Ademais de enviar recordatorios das datas, tamén se remitirán vídeos explicativos de como facer a proba ou a preparación, pasos previos, «como se o doente ten que chegar en xaxún», e tamén sobre os coidados posteriores, «trátase de ter un asistente integral sobre estas intervencións».

Finalmente darase un empuxón aos trámites administrativos, por exemplo permitindo anular ou modificar unha consulta hospitalaria a través do móbil, algo que agora mesmo non pode facerse e que evitará ademais que queden ocos nas axendas dos profesionais, xa que agora é necesario contactar por teléfono e en ocasións os usuarios desisten. Finalmente, unificaranse e simplificarán trámites administrativos e desenvolverase un asistente virtual intelixente, Avatar IA, para guiar ao paciente polas distintas aplicacións mediante texto ou voz, permitindo resolver dúbidas.

No 2027

Estes novos servizos non estarán operativos en breve. A Xunta publicará nos próximos días a contratación dos mesmos, que estarán desenvolvidas antes do 30 de xuño do 2026, e a partir de aí avaliarase o seu funcionamento para a súa implantación progresiva ata finais do 2027. Benigno Rosón insistiu na seguridade que deben garantir e garanten estas aplicacións, que probablemente se vaian aplicando se xorden propostas interesantes durante o desenvolvemento da contratación.