Transportes prolongará a venda de billetes de Renfe ata outubro, aumentará a oferta de AVE e mellorará os tempos de viaxe a Madrid a partir do 9 de xuño

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Imagen del tren Avlo en Santiago
Imaxe do tren Avlo en Santiago PACO RODRÍGUEZ

O ministerio exponse como obxectivo «a ampliación da venda e facilitar aos viaxeiros a planificación dos seus desprazamentos de cara ao período estival». As prazas poderanse reservar durante todo o verán, ata outubro

12 may 2025 . Actualizado á 18:52 h.

O Ministerio de Transportes culminará a partir do 9 de xuño a oferta de alta velocidade no  corredor ferroviario Galicia-Madrid con mellores tempos de viaxe e máis prazas, pois se completará a substitución dos trens Alvia polos da serie 106 (Talgo Avril), fóra dos que seguirán conectando as cidades de Lugo e Ferrol. Segundo o ministerio, na nova oferta inclúense melloras nos tempos de viaxe, achegándose aos rexistros comprometidos cando se anunciou a chegada dos novos trens de moi alta velocidade. Ata o de agora o aforro máximo era de vinte minutos, aínda lonxe da media hora de media que se calculou inicialmente.

Os billetes, aseguran fontes do ministerio, poderán ser adquiridos pronto. «O obxectivo é a ampliación da venda e facilitar aos viaxeiros a planificación dos seus desprazamentos de cara ao período estival», afirman respecto aos problemas dos clientes de Renfe para comprar os seus billetes con antelación, un modelo que foi denunciado por La Voz nas últimas semanas. Confirman que, unha vez póñanse en marcha os cambios, os potenciais clientes terán todo o verán de prazo para adquirilos. «Está previsto que os billetes para viaxar a partir do 9 de xuño e ata outubro desde as cidades galegas a Madrid, con paso por Castela e León, salgan á venda proximamente. Isto permitirá aos viaxeiros adquirir billetes para todo o verán no corredor Galicia-Madrid», aseguran as mesmas fontes.

Desde a posta en servizo dos novos trens S-106 en Galicia en maio de 2024, o ministerio defende que as conexións con Madrid melloraron con traxectos cun menor tempo de viaxe, con máis prazas ofertadas (os S-106 ofrecen máis de 500 asentos, case máis do dobre que os Alvia), mellores prestacións e frecuencias, a estrea do AVE máis aló de Ourense (Santiago, A Coruña, Vilagarcía, Pontevedra e Vigo), e prezos máis axustados nalgunhas frecuencias grazas á posta en servizo dos Avlo. No entanto, os primeiros meses de funcionamento os percorridos co novo material rodante estiveron infestados de incidencias.

Únete á nosa canle de WhatsApp

En canto ao total de prazas no corredor Galicia-Madrid, a partir do 9 de xuño Renfe pasará a ofertar un 90% máis de media con respecto a abril de 2024 (antes de porse en servizo os S-106). A oferta global Galicia-Madrid desde ese día será de 11 frecuencias diarias en ambos os sentidos. O material rodante quedará repartido do seguinte xeito. Seis servizos diarios cubriranse cos AVE da serie 106 (507 prazas), tres cos Avlo (581 prazas) e a frecuencia que falta realizarase cun Alvia que conectará con Lugo e Ferrol. É probable que ata a chegada dos novos trens da serie 107 a capital lucense non conte con convois de alta velocidade estrita. O Ferrol non poderán chegar ata que se electrifique a liña.

A Xunta cre que o Goberno intenta tapar o «caos» ferroviario con «anuncios insuficientes» para Galicia

A Xunta considera que o Goberno central trata de «tapar o caos e as incidencias ferroviarias» con «anuncios insuficientes» para as necesidades de Galicia. O conselleiro de Presidencia, Xustiza e Deportes, Diego Calvo, referiuse así ao anuncio do Ministerio de Transportes respecto á venda de billetes de Renfe e os cambios na operativa ferroviaria no corredor Galicia-Madrid. «Estamos acostumados a anuncios que despois non se cumpren ou non se axustan á realidade, así como á falla de revisores, a continuos incumprimentos nos horarios e a problemas coa venda de billetes que impiden aos usuarios planificar as súas viaxes», asegurou Diego Calvo, que tamén ostenta as competencias en Mobilidade.

No que respecta á venda de billetes, o Goberno galego ve «incomprensible» que haxa conexións nas que se poden reservar prazas ata decembro (entre Madrid e Barcelona, por exemplo), «e en Galicia temos que agardar ao 9 de xuño para ter dispoñibles os billetes ata outubro». «A isto súmase que, a menos dun mes para o 9 de xuño, non se indica a data na que se habilitará a venda, limitándose tan so a dicir que será proximamente. ¿E que nin o propio Goberno central confía no seu sistema e por iso non abre un prazo máis amplo na venda de billetes», preguntouse Diego Calvo.

A Xunta cre que o Goberno utiliza nos asuntos ferroviarios «a política da improvisación e titulares, ao non existir unha interlocución directa entre Renfe e o Executivo autonómico para abordar as cuestións que afectan ás conexións e servizos ferroviarios en Galicia».