
Un pontevedrés narra como 500 viaxeiros quedaron atrapados nas vías en pleno campo e durmiron nun recinto feiral. Galicia foi unha das últimas comunidades en recuperar o servizo de ferrocarril
30 abr 2025 . Actualizado á 01:12 h.Os enchufes do asento do tren Madrid-Pontevedra-Vigo xa non funcionaban media hora antes da súa saída e cando aínda faltaban noventa minutos para que España quedase sen tensión. Ningún dos 500 pasaxeiros podía anticipar que non poder cargar o móbil ía ser o menor dos seus problemas. «O tren saíu en hora, pero ao pouco tempo debeu de ter algún problema porque reduciu a súa marcha. Un instante despois, cando levabamos media hora de atraso, o maquinista informou que ía tratar de chegar, aínda que fose amodo, ata a estación de Toro, onde non tiñamos parada prevista, pero para quedarnos preto dunha estrada. Pero xa non foi posible. O tren parou». Ao pontevedrés Manuel Fernández Valdés e ao resto dos pasaxeiros, o condutor do AVE tratoulles de tranquilizar e borrarlles a sombra de medo a ser acadados por outro ferrocarril sinalándolles que se perdeu a electricidade en toda a rede e ningún tren podía moverse.
Quedaron a un cuarto de hora de Toro, en metade da nada. «Abriron as portas para que correse o aire, pero pedíronnos que non saísemos ata que chegasen a asistirnos con escaleiras, pois quedamos no alto dunha trincheira e podía lesionarse alguén ao saltar», explica Manuel Fernández.
O seu tren foi un dos 116 que o luns quedaron atrapados en toda España, sen subministración para avanzar. «Había moita tranquilidade no tren. Quizais algo máis nerviosos estaban os pais dun bebé de dous meses, e tamén unha señora que se mareou. Pero aos mozos dixéronlles que lles viña a buscar a Garda Civil, e así foi», lembra. Ata sete coches dos axentes conseguiron chegar ata o convoi, e detrás cinco furgonetas da Cruz Vermella. «Déronnos auga, comida e tranquilidade. Ata nos fixeron entrar e pasar alén das vías para pornos á sombra cando o sol cambiou de posición, e facilitáronnos un xerador con cargadores para os móbiles, porque se che separabas algo do tren había ás veces algo de cobertura», narra o viaxeiro pontevedrés.
A pesar de a proximidade da estación de Toro, ninguén se foi andando pola vía como se chegou a expor como posibilidade. Chegaron a buscalos autobuses, incluído o do Zamora Club de Fútbol, o que provocou algunha broma sobre o seu anterior presidente, Víctor de Aldama, unha das pezas craves do caso Koldo: «Este home sempre está ao quite!, pensei. Aí tivemos que decidir se tomar os buses que ían ata Medina del Campo, pero nos que en principio non deixaban levar a equipaxe, ou a Zamora e facer noite alí». Fernández Valdés decidiu ir a dita capital, ao pensar que sería máis doado poder pagar con cartón nalgún sitio, pois non levaba efectivo. Viaxar a Zamora implicaba durmir nun espazo habilitado no seu recinto feiral. «Pero chegamos á cidade e había luz, podíase pagar sen problemas e optei por coller un hotelito e pedirlle á miña familia que me viñese a buscar ao día seguinte e volverme a Madrid», conta chegando de volta á capital 26 horas despois.
Galicia, unha das últimas comunidades en recuperar o servizo de ferrocarril
Galicia recuperou onte pola tarde o tren. Foi unha das últimas comunidades en facelo, ao ser tamén un dos territorios que máis tarde viu restablecido completamente o seu servizo eléctrico. Un tren rexional diésel, que chegou a Vigo con só cinco pasaxeiros, serviu para dar por renovado á primeira hora da tarde un servizo que inmediatamente despois incorporou ao tendido viario outra unidade de media distancia en sentido contrario. Foi nese momento, e tras realizarse as últimas comprobacións a cargo do ADIF, cando ás 16.16 horas o Ministerio de Transportes comunicou de xeito oficial que se daban por «reactivados todos os servizos en Galicia», aludindo expresamente a proximidades (FEVE) e media e longa distancia, incluído a AVE.

Con todo, o primeiro tren saíu algo máis tarde do seu horario fixado para as 15.11 horas e a medio trazado chegou a acumular un atraso de 66 minutos, rebaixándoo ao final a 58. Pero a situación xeral do ferrocarril antollábase moito peor instantes antes, xa que cara ás tres dos tarde Transportes facíase eco dun aviso de Renfe no que indicaba que en Galicia o servizo de trens de media distancia continuaba «suspendido e sen previsión». É máis, Renfe rogaba na súa páxina web que os potenciais viaxeiros non acudisen ás estacións en toda Galicia, o que parecía adiantar que o ferrocarril galego pasaría unha segunda xornada en branco.
A normalidade acadouse antes nos aeroportos da comunidade, se ben aínda vivíronse á primeira hora as consecuencias dalgunha das suspensións do día anterior: en Lavacolla non operou o voo inicial con Bilbao, e en Alvedro ocorreu o mesmo coa chegada prevista de Iberia de Madrid ás 8.40 horas e a súa saída das 9.20.
Aena subliñou no seu balance que todos os aeroportos da súa rede estiveron operativos o luns e o martes grazas aos sistemas de continxencia activados en canto se perdeu a conexión coa rede eléctrica. Enaire, xestor do control aéreo en España, limitou o número de voos, en todo caso, para evitar posibles colapsos nas esperas sobre os aeroportos de destino. En total, operaron o 93 % dos servizos en todo o Estado e en Galicia a dobre xornada de incidencias saldouse con 19 voos programados que non chegaron a operar en Santiago, cinco na Coruña e igual cantidade en Vigo.
As incidencias no transporte ferroviario envorcaron parte da demanda no avión, chegando a venderse onte a 367 euros o billete para voar de Madrid a Vigo e a 240 á Coruña, mentres que todas as prazas dispoñibles a Santiago estaban vendidas. O venres é festivo na capital de España, polo que xa previamente había unha alta demanda en todos os transportes con Galicia ao sumarse a ponte do Primeiro de Mayo.
As empresas de alugueiro de coches tamén notificaron unha inusual demanda de vehículos, especialmente en Ourense, enclave no que usuarios do sur de Galicia adoitan tomar a AVE.