Galicia e Canarias, as morosas en responder o Defensor do Pobo

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Informe del Defensor del Pueblo que fue presentado esta semana en Madrid.
Informe do Defensor do Pobo que foi presentado esta semana en Madrid. Eduardo Parra | EUROPAPRESS

No caso galego fixéronse ata tres requirimentos de información á Consellería de Política Social sobre casos relacionados coa  dependencia

24 mar 2024 . Actualizado á 20:44 h.

As comunidades autónomas de Galicia e Canarias foron no 2023 as Administracións rexionais máis reticentes en contestar o Defensor do Pobo. Así o indica no seu informe anual a entidade que dirixe Anxo Gabilondo. Da parte galega, o problema céntrase nun caso concreto: a Consellería de Política Social deixou pasar ata tres requirimentos de información por parte da oficina estatal, e fíxoo ante a demanda de información en relación coa valoración de persoas con dependencia.

En Canarias, pola súa banda, dúas consellerías fixeron caso omiso ás peticións de datos por parte do Defensor: o departamento de Benestar Social, sobre cartóns de aparcamento para persoas con mobilidade reducida e pola demora na valoración dun grao de discapacidade; e a de Saúde, para que facilitase información sobre unhas facturas emitidas por un hospital por un atropelo con fuga.

Incluídos no informe

O Defensor do Pobo inclúe no seu informe anual un anexo coas Administracións públicas ás que se lles requiriu información ata tres veces e non contestaron. A lei obriga ás entidades para responder ao Defensor para que poida rematar as súas actuacións. Pero moitas veces a contestación ofrecida «non é sempre inmediata e nalgúns casos, mesmo, aínda que non sexa o máis frecuente, non chega a producirse tras ser reclamada en varias ocasións». Neses casos, a lei faculta ao Defensor do Pobo para declarar á entidade morosa como «hostil ou entorpecedora das súas funcións», ademais da poñelo en coñecemento das Cortes Xerais por medio da súa inclusión no informe anual ou, no seu caso, nun informe especial. Nesta categoría de pouca/poua colaboración inclúense desde concellos a ministerios.

De feito, son tres os departamentos ministeriais que fixeron caso omiso ao Defensor do Pobo, que lles afea a súa actitude. É o caso do Ministerio de Exteriores, que aínda non contestou sobre a situación do Consulado de España en Londres con motivo do Brexit; do Ministerio de Cultura, que evitou facilitar información sobre a conservación e mantemento de bienes de interese cultural de Murcia, e do Ministerio do Interior por partida dobre, xa que a dirección Xeral de Política Interior non contestou sobre os procedementos en postos fronteirizos, e a Subsecretaría de Interior non respondeu sobre a denegación dun estatuto de apátrida.

Concellos

Pero a Administración máis importante en número en canto a falta de información é a municipal, aínda que só sexa polo volume de entidades que implica. No 2023 aparecen como morosos 127 concellos de 36 provincias. A de Madrid é a que encabeza a lista, con 17 municipios que non informan. Séguelle a de Guadalaxara, con nove, e as de Murcia e Toledo, con oito concellos cada unha. Pero se hai unha corporación municipal á que o Defensor lle pediu reiteradamente información esa é Librilla, en Murcia. Tivo que insistir tres veces, e ao peche do informe aínda seguía sen resposta.

Na listaxe hai un organismo que non é unha Administración pública. Trátase do Colexio de Avogados de Santa Cruz de Tenerife, que non contestou sobre a devolución dun presunto menor estranxeiro.