As probas diagnósticas en 4.º de primaria e 2.º de ESO serán os días 10 e 11 de abril

Sara Carreira Piñeiro
Sara Carreira REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Imagen de archivo de alumnos de primaria en un colegio de Cambados durante la realización de las pruebas diagnósticas que incluía la Lomce
Imaxe de arquivo de alumnos de primaria nun colexio de Cambados durante a realización das probas diagnósticas que incluía a Lomce MARTINA MISER

Son obrigatorias en todos os centros pero non terán datos persoais nin poderán ser publicadas por centros

23 feb 2024 . Actualizado ás 13:29 h.

A Lomloe despediu as polémicas reválidas da Lomce, cuxo valor académico inicial provocou enormes protestas na comunidade educativa, e ha reinstaurado unha proba que xa existía coa LOE e que pasaba inadvertida: as avaliacións diagnósticas de 4.º de primaria e 2.º de ESO.

Neste caso, e para analizar a fondo a situación escolar española, as probas teñen carácter censal, é dicir, téñenas que facer todos os centros que ofrecen estes ensinos en todas as clases. Este venres o DOG publica a orde que determina os exames en Galicia, como trasposición da normativa estatal.

Os exames realizaranse á volta das vacacións de Semana Santa, os días 10 e 11 de abril. Haberá exames de competencias matemática e comunicación lingüística, que inclúe Lingua Galega e Literatura, Lingua Castelá e Literatura y Lingua Estranxeira (en primaria será en francés ou inglés, e en secundaria o centro debe elixir entre alemán, francés, inglés ou portugués). Preguntarase polo currículo aprobado en Galicia en cada unha das materias.

A proba débena facer todos os alumnos, incluídos aqueles que teñan necesidades específicas de apoio educativo, aínda que se teñan que adaptar as condicións (por exemplo, dispor de máis tempo) para garantir a realización máis adecuada. Poden ter tamén os cadernos en dixital se así é mellor para eles. Para o alumnado doutra comunidade autónoma ou país que leve menos dun ano no sistema galego hai que habilitar un asesoramento lingüístico necesario, en castelán ou galego, e os seus resultados non se computarán no cálculo dos datos globais. Tamén ocorrerá algo semellante cos alumnos con adaptación curricular: debe respectarse esta e as notas non contarán para as medias do centro.

Como adoita ser habitual, na proba inclúese un cuestionario de contexto para as familias e a dirección do centro, que permitirá obter información sobre as condicións socioeconómicas e culturais dos centros para a contextualización dos resultados obtidos. Realizaranse preferentemente en formato dixital, aínda que as familias poderán facelo en papel se o prefiren.

A proba en si é un caderno de actividades igual para todos os alumnos de Galicia implicados, exames que se realizarán en clase vixiados por profesores do centro (preferentemente, que non sexan os docentes implicados pero si das mesmas áreas), que tamén se encargarán de corrixir os traballos. Os profesores que participen activamente no programa terán recoñecidas 20 horas de formación.

A corrección e gravación de datos ten que estar lista o 22 de abril.

Análise dos datos de todo o alumnado, non de forma persoal

Os resultados «terán un carácter informativo, formativo e orientador para os centros, que recibirán un informe de resultados sobre o conxunto do seu alumnado por nivel e por competencia avaliada». É dicir, «a información obtida ten unha finalidade estritamente diagnóstica» e servirán para que centros e Administración deseñen accións específicas de mellora.

Cada un das sete sedes territoriais da Inspección Educativa terá dúas comisións de coordinación, a primeira para primaria e a segunda, para a ESO. Encargaranse de todo o proceso e mesmo da corrección de contraste. Todos os centros participantes terán que enviar unha cantidade reducida de cadernos de todos os grupos e competencias avaliadas, e nas subcomisións realizarase unha segunda corrección das probas comparándoas coas primeiras; se hai diferenzas entre ambas, requirirase o resto dos cadernos do centro.

Finalmente, cada centro poderá acceder ao seu informe de resultados no que se fará constar, polo menos, a puntuación acadada polo centro en cada unha das competencias avaliadas, expresados en seis niveles de desenvolvemento competencial, nomeados do nivel 1 ao 6, ao estilo Informe PISA. Os centros informarán as familias do alumnado avaliado a través dos seus titores, pero só darán «resultados globais» e «ningún caso existirá información desagregada por alumnado individualmente». Queda prohibida calquera difusión pública dos resultados, pero os centros si terán que analizar os datos, e tomar medidas tanto para o alumnado que participou na proba (e que quedarán polo menos dous anos na etapa) como para o que a afrontará ao ano seguinte.

«Os centros no percentil máis baixo de desempeño nas distintas competencias —di a norma publicada no DOG— deberán seguir obrigatoriamente os criterios que estableza a Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa para a elaboración dos seus plans de mellora, baixo a supervisión da Inspección Educativa, encamiñados a acadar a medio prazo percentiles de mellor desempeño, dentro dunha estratexia de mellora dos resultados académicos nas competencias fundamentais».