O Goberno recrimina ao PP que paralizase a variante de alta velocidade en Ourense e anuncia «próximas» licitacións

p. g. REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Obras de los dos primeros tramos de la variante exterior de alta velocidad de Ourense
Obras dos dous primeiros tramos da variante exterior de alta velocidade de Ourense Santi M. Amil

O subdelegado en Ourense non concreta data para as contratacións e recrimina á Xunta que faga propaganda» tras coñecerse que nos planos da estación de Ourense non figura o último tramo do baipás ferroviario

01 novs 2023 . Actualizado ás 14:33 h.

A ausencia da entrada da variante exterior de Ourense nos planos da futura estación da cidade —que estará a pleno rendemento a partir do 2030— suscitou preocupación sobre os plans do Goberno respecto ao último tramo da liña de alta velocidade Madrid-Galicia entre Seixalbo e Ourense, aínda pendente de licitar mentres xa está en obras o inmediatamente anterior entre Taboadela e Seixalbo.

O ADIF ocupouse hai uns días de dar unha explicación técnica á ausencia este tramo no proxecto de praia de vías da estación ourensá. Fuentes do administrador ferroviario aseguraron que os proxectos da variante desde Seixalbo a Ourense non definían o entroncamento co esquema de vías da estación e que, en calquera caso, cambiar esta configuración non suporía un problema, xa que podería executarse con certa flexibilidade.

No ámbito político, o primeiro en saír ao paso destas dúbidas foi onte o subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González. Nun audio remitido aos medios, o representante do Executivo na provincia de Ourense asegurou que a variante «é unha infraestrutura crave que evitará que a cidade de Ourense quede partida en dúas polo ferrocarril», recoñecendo xa que logo a relevancia urbanística do proxecto, que podería desafectar as vías que atravesan a cidade pola estación de San Francisco.

«Paralizada polo PP»

O subdelegado do Goberno lembrou que esta variante que evitaría o paso polo sinuoso trazado orixinal adaptado á alta velocidade foi aprobado no seu momento polo Executivo de José Luis Rodríguez Zapatero , «rexeitada sine die polo de Mariano Rajoy e recuperada polo Goberno de Pedro Sánchez». «Esta obra só avanzou co PSOE —engadiu—, mentres que o PP de Rajoy e Feijoo rexeitou a variante para meter o AVE polo centro da cidade». O subdelegado do Goberno referiuse ás obras da variante como «o maior investimento ferroviario na historia da cidade» e constatou que o compromiso do Goberno central con este proxecto «está en marcha e achégase aos 500 millóns de euros». Despois destacou que xa están a ser executados dous subtramos entre Taboadela e Seixalbo con 110 millóns de investimento, e sobre os tramos pendentes de licitar limitouse a comentar que están «en tramitación», aínda que adiantou «próximas licitacións por valor de 350 millóns de euros», sen concretar cando se produciría a contratación dos tramos que non figuran nos planos de vías da estación ourensá.

 Emilio González referiuse ás declaracións da conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez que, tras coñecer a ausencia desta conexión nos planos da estación, acusou o Executivo de Pedro Sánchez de «falta de transparencia» e de . «eliminar e facer recortes nas inversións de Galicia pola porta de atrás»«A mellor transparencia e claridade —respondeu o subdelegado— son as obras que xa se están executando e as licitacións no BOE, pero no fondo estas declaracións da conselleira son froito da propaganda electoral do PP, á que xa estamos acostumados», concluíu.