O Goberno recrimina ao PP que paralizase a variante de alta velocidade en Ourense e anuncia «próximas» licitacións
GALICIA
O subdelegado en Ourense non concreta data para as contratacións e recrimina á Xunta que faga propaganda» tras coñecerse que nos planos da estación de Ourense non figura o último tramo do baipás ferroviario
01 novs 2023 . Actualizado ás 14:33 h.A ausencia da entrada da variante exterior de Ourense nos planos da futura estación da cidade —que estará a pleno rendemento a partir do 2030— suscitou preocupación sobre os plans do Goberno respecto ao último tramo da liña de alta velocidade Madrid-Galicia entre Seixalbo e Ourense, aínda pendente de licitar mentres xa está en obras o inmediatamente anterior entre Taboadela e Seixalbo.
O ADIF ocupouse hai uns días de dar unha explicación técnica á ausencia este tramo no proxecto de praia de vías da estación ourensá. Fuentes do administrador ferroviario aseguraron que os proxectos da variante desde Seixalbo a Ourense non definían o entroncamento co esquema de vías da estación e que, en calquera caso, cambiar esta configuración non suporía un problema, xa que podería executarse con certa flexibilidade.
No ámbito político, o primeiro en saír ao paso destas dúbidas foi onte o subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González. Nun audio remitido aos medios, o representante do Executivo na provincia de Ourense asegurou que a variante «é unha infraestrutura crave que evitará que a cidade de Ourense quede partida en dúas polo ferrocarril», recoñecendo xa que logo a relevancia urbanística do proxecto, que podería desafectar as vías que atravesan a cidade pola estación de San Francisco.
«Paralizada polo PP»
O subdelegado do Goberno lembrou que esta variante que evitaría o paso polo sinuoso trazado orixinal adaptado á alta velocidade foi aprobado no seu momento polo Executivo de José Luis Rodríguez Zapatero , «rexeitada sine die polo de Mariano Rajoy e recuperada polo Goberno de Pedro Sánchez». «Esta obra só avanzou co PSOE —engadiu—, mentres que o PP de Rajoy e Feijoo rexeitou a variante para meter o AVE polo centro da cidade». O subdelegado do Goberno referiuse ás obras da variante como «o maior investimento ferroviario na historia da cidade» e constatou que o compromiso do Goberno central con este proxecto «está en marcha e achégase aos 500 millóns de euros». Despois destacou que xa están a ser executados dous subtramos entre Taboadela e Seixalbo con 110 millóns de investimento, e sobre os tramos pendentes de licitar limitouse a comentar que están «en tramitación», aínda que adiantou «próximas licitacións por valor de 350 millóns de euros», sen concretar cando se produciría a contratación dos tramos que non figuran nos planos de vías da estación ourensá.
Emilio González referiuse ás declaracións da conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez que, tras coñecer a ausencia desta conexión nos planos da estación, acusou o Executivo de Pedro Sánchez de «falta de transparencia» e de . «eliminar e facer recortes nas inversións de Galicia pola porta de atrás»«A mellor transparencia e claridade —respondeu o subdelegado— son as obras que xa se están executando e as licitacións no BOE, pero no fondo estas declaracións da conselleira son froito da propaganda electoral do PP, á que xa estamos acostumados», concluíu.