Alcol, móbil e auriculares, infraccións máis denunciadas a patinetes eléctricos en Galicia

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Un conductor de patinete eléctrico circulando por la calzada y con casco en A Coruña.
Un condutor de patinete eléctrico circulando pola calzada e con casco na Coruña. CÉSAR QUIÁN

As policías locais das cidades galegas tramitaron 140 sancións en dous anos

28 oct 2021 . Actualizado á 10:20 h.

Un estudo sobre micromovilidad realizado con usuarios de patinetes eléctricos en Barcelona revelou que o 40% descoñecen a normativa de circulación. O RACC preguntou a condutores deses vehículos de mobilidade persoal (VMP) como circulan. E o 45% recoñeceron que o fan pola beirarrúa, algo prohibido expresamente para estes dispositivos. Un informe de Liña Directa sobre o respecto ás normas por parte dos usuarios de patinetes eléctricos indica que o 45% dos españois cren que eses vehículos «circulan por onde queren», e que o 51% opinan que «non teñen en conta aos outros usuarios da vía». Ambos os traballos deixan ver dous dos problemas que preocupan aos responsables da Dirección Xeral de Tráfico. Por unha banda, o gran descoñecemento da normativa por parte de moitos usuarios de patinetes, en ocasións demasiado mozos para pasar por unha autoescola. E por outro, a escasa presión dalgúns concellos para facer cumprir as normas aos condutores destes vehículos.

Eses son dous dos motivos que levaron á DXT para pór en marcha unha intensa campaña informativa para que todos os cidadáns coñezan as normas básicas de circulación do patinete eléctrico: prohibido ir polas beirarrúas, vetados os auriculares e o teléfono móbil e, como o resto dos condutores, obrigación de someterse ás probas de alcol ou drogas. A campaña tamén inclúe un aumento da vixilancia sobre estes vehículos, para o que o propio director xeral de Tráfico, Pere Navarro, pediu un esforzo aos policías locais das cidades para que fagan valer os dereitos do peón na beirarrúa.

Patinete desplazándose por la acera en Santiago.
Patinete desprazándose pola beirarrúa en Santiago. PACO RODRÍGUEZ

Galicia non ten ata o momento os problemas doutras cidades de España nas que os patinetes o invaden todo e os peóns corren verdadeiros riscos. Con todo, as distintas policías locais galegas foron contundentes no control destes vehículos, con 140 denuncias tramitadas durante os últimos dous anos. Pero pese ao elevado uso das beirarrúas por estes vehículos, as denuncias máis frecuentes son por usar auriculares ou o móbil durante a marcha e pola condución baixo a influencia do alcol ou con presenza de drogas no organismo.

Na cidade de Lugo, os axentes da Policía Local impuxeron nese período de tempo un total de 80 denuncias a condutores de patinetes eléctricos, a maioría (60) no que vai deste ano. Na Coruña foron 20 as infraccións sancionadas, 8 delas neste 2021.

En Ferrol houbo 12 denuncias, dúas por circular por zonas peonís e dez por alcol ou drogas. En Ourense impuxéronse 20 sancións. Seis por conducir por beirarrúas ou áreas peonís, dúas por ir dúas persoas no patinete, unha por usar auriculares, unha por saltarse un semáforo en vermello e catro por positivos en drogas. Na capital ourensá houbo seis accidentes con patinetes nos últimos dous anos.

Pontevedra rexistrou só tres casos, un por invadir zonas peonís e dúas por alcoholemia. En Vilagarcía, os policías locais denunciaron a 12 usuarios de patinetes eléctricos. De novo, o móbil, o alcol e ir pola beirarrúa foron as infraccións máis frecuentes na localidade arousá.

Patinete circulando por la calzada en un momento de tráfico intenso en Lugo.
Patinete circulando pola calzada nun momento de tráfico intenso en Lugo. ÓSCAR CELA

Tráfico quere unha idade mínima para manexar un VMP e que sexa obrigatorio ter un seguro

Coa prohibición de circular polas beirarrúas e a consideración como vehículos dos patinetes, a DXT deu un paso adiante na regularización destas novas formas de mobilidade urbana. Pero a actual normativa non parece suficiente á vista do auxe de todo tipo de patinetes eléctricos que se moven polas cidades nos últimos tempos.

O propio ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, anunciou a pasada semana no Encontro de Cidades de Zaragoza que Tráfico pretende establecer unha idade mínima como requisito para poder conducir estes vehículos de mobilidade persoal. E parece que non será esa a única novidade na futura normativa, xa que tamén está previsto que se implante o uso do casco para manexar estes vehículos e tamén que pase a ser obrigatoria a contratación dun seguro de responsabilidade civil para poder circular cun patinete eléctrico.

Con informacións de Lorena García Calvo, Carmela López, Miguel Ascón, David García Chacón Serxio Barral e Serxio González.

.