Tráfico presiona ás cidades para erradicar os patinetes das beirarrúas

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Patinete eléctrico circulando este martes por una acera de Santiago.
Patinete eléctrico circulando este martes por unha beirarrúa de Santiago. PACO RODRÍGUEZ

Pide un esforzo ás policías locais ante unha infracción que pode ser sancionada con 200 euros

27 oct 2021 . Actualizado á 08:29 h.

Unha campaña informativa intensiva co lema Non pasan e unha petición de esforzo ás policías locais. Esa é a forma que elixiu a Dirección Xeral de Tráfico para lembrarlles aos alcaldes das cidades que os patinetes eléctricos e as bicicletas non poden circular polas beirarrúas, unha infracción sancionable con 200 euros. Un recordatorio para os responsables municipais e para os cidadáns en xeral, sexan usuarios ou non destes vehículos de mobilidade persoal (VMP). O director xeral de Tráfico, Pere Navarro, deixouno claro no último Encontro de Cidades celebrado en Zaragoza. «Queremos crear presión social», explicou. Con publicidade en medios de comunicación, en autobuses, en valos e nas redes sociais. Trátase de que todo o mundo teña claro que eses vehículos de mobilidade persoal non poden ir pola beirarrúa e que o seu único sitio para desprazarse é a calzada. O obxectivo é que o saiban todos, tanto os usuarios de patinetes eléctricos como os peóns, aos que a DXT concede a exclusividade da beirarrúa.

É a presión social á que se refire o director de Tráfico, «porque isto non funciona pondo un policía detrás de cada patinete». De todos os xeitos, Navarro si pide «un esforzo» aos policías locais, os máis próximos ao cidadán e os principais protagonistas da vixilancia do uso dos vehículos de mobilidade persoal nas cidades. A DXT aprobou un marco básico para a circulación dos patinetes coa modificación do Regulamento Xeral de Circulación, na que se establece que os patinetes eléctricos teñen a consideración de vehículos, polo que os seus usuarios deben cumprir as normas de circulación como os condutores de coches ou de motos. É dicir, que ademais de non poder desprazarse polas beirarrúas, están obrigados a someterse ás probas de alcoholemia e de drogas e non poden levar auriculares nin utilizar o teléfono móbil mentres conducen.

Pero na DXT saben que a realidade é outra. «Non todos os usuarios respectan esas normas, ningúns por mero descoñecemento», aseguran fontes de Tráfico. E recoñecen que «é habitual ver patinetes circulando polas beirarrúas, un comportamento que non só xera queixas dos cidadáns, senón que ademais é perigoso para os peóns e xa provocou accidentes». 

Dos patinetes, este martes circulando por una calle peatonal en A Coruña.
Dous patinetes, este martes circulando por unha rúa peonil na Coruña. CESAR QUIAN

Nin na estrada nin en travesías

Non só as policías locais terán que facer un esforzo. A Garda Civil de Tráfico tamén vixía o uso dos patinetes eléctricos, que teñen prohibidas as vías interurbanas e travesías. É dicir, que non poden ir por unha estrada fóra do centro urbano. Tampouco por autoestradas nin autovías nin túneles urbanos. En Galicia, con moita travesía e zonas afastadas de núcleos urbanos, os patinetes teñen poucos lugares polos que desprazarse fóra das calzadas das cidades.

non poden ir pola beirarrúa

Nin patinetes nin bicicletas. Son vehículos e só poden circular pola calzada nas cidades.

nin móbil nin alcol

Tampouco auriculares. Deben cumprir as mesmas normas que o resto dos condutores.

o futuro

Idade mínima e seguro. Tráfico quere fixar unha idade mínima para conducir patinetes eléctricos.