O «pato», primeiro AVE comercial que circula en probas polas vías galegas

Pablo González
Pablo González REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

BRAIS LOUREDA

Renfe reformará o interior dos Alvia e dotaraos de wifi, un dos servizos máis demandados polos viaxeiros

04 ago 2021 . Actualizado ás 18:33 h.

Un tren da serie 112, coñecido popularmente como pato, é o primeiro tren comercial AVE que circula por Galicia, aínda que non é o primeiro de alta velocidade que pode acadar os 300 por hora que transita por territorio galego. Cando en abril se iniciaron as probas do último tramo que queda por pór en servizo, entre Pedralba (Zamora) e Ourense, xa circulou pola provincia ourensá o Séneca, o tren laboratorio de alta velocidade do ADIF. Hai que lembrar que no resto da rede galega de alta velocidade (Santiago-Ourense e eixo atlántico) só circulan trens Alvia e Avant (serie 730 e 121), que poden percorrer estes tramos en ancho ibérico cun límite de velocidade de 250 por hora.

O AVE estivo estacionado desde onte pola noite na terminal de Ourense, e hoxe volveu realizar as probas no percorrido de 113 quilómetros que se prevé que se poña en servizo este outono. No entanto, este tipo de trens non poderán circular en ningún caso máis aló da capital ourensá, ao carecer de eixos de ancho variable que poidan adaptarse aos tramos en ancho ibérico da rede interior galega. Para que un tren de alta velocidade estrita poida circular por toda a liña en territorio galego haberá que agardar aos da serie 106 (os Avril de ancho variable de Talgo que aínda deben homologarse) ou aos da serie 107 (con composicións procedentes de trens hotel e cuxas cabezas tractoras aínda estarán en fase de fabricación nos próximos meses). É dicir, o problema do cambio de ancho en Galicia limitará a operación ferroviaria mesmo cando se poña en servizo o tramo pendente de 113 quilómetros, condicionando os tempos porque haberá que realizar transbordos ou utilizar trens con prestacións de velocidade máis modestas. Esta é tamén a razón pola que estes convois non puideron percorrer as vías galegas ata agora.

En calquera caso, non hai dúbida de que a chegada do AVE S-112 é un fito histórico máis na longa marcha do novo acceso ferroviario de alta velocidade a Galicia, que leva máis de 20 anos en obras e proxectos. Estes trens comezaron a circular no 2010 e utilízanse na liña Madrid-Valencia, nas conexións andaluzas de alta velocidade e, ocasionalmente, entre Madrid e Barcelona.

Tamén é unha boa noticia porque a presenza deste tren indica que as probas no tramo Pedralba-Ourense están xa na súa fase final, cos percorridos de fiabilidade de trens comerciais e, tamén, as circulacións de adestramento para os maquinistas que estarán destinados a esta liña, co obxectivo de que se familiaricen coas súas particularidades. Unha vez rematados estes percorridos, o expediente completo da liña, co resultado das probas, remitirase á Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria (AESF), que será o organismo encargado de supervisar todos os aspectos de seguridade da liña e dar o permiso definitivo para a súa posta en servizo. Hai uns días, a galega Isabel Pardo de Vera , recentemente nomeada secretaria de Estado de Transportes tras presidir o ADIF, asegurou que as probas marchan a bo ritmo e non haberá problemas para pór en servizo a liña ao completo antes de que remate este ano. As datas que se manexan son finais de novembro ou principios de decembro, aínda que hai que ser prudente neste asunto. A AESF pode detectar algún problema de seguridade grave e habería que liquidalo antes da posta en servizo.

Wifi nos Alvia

Tamén hai boas noticias nos trens de longa distancia que unen Galicia co resto do país. Unha das queixas máis comúns dos usuarios dos Alvia era a ausencia de wifi. Renfe está disposta a equiparar todos os servizos de alta velocidade e instalará redes inalámbricas para os viaxeiros en toda a flota S-730, os Alvia que, por exemplo, conectan as principais cidades galegas con Madrid. A operadora pública investirá 35 millóns de euros en renovar o interior dos S-130 e S-730, así como mellorar o seu conectividad con wifi e a plataforma de contidos Play Renfe. Tamén se modernizarán os asentos, o chan, os aseos e os teleindicadores.

As primeiras unidades transformadas entrarán en servizo a finais deste ano, aínda que todo o plan de renovación -que debe ser progresivo para non interferir nos servizos- durará 36 meses. Todas estas unidades estarán destinadas ás novas liñas de alta velocidade que se porán en servizo proximamente.