Tres terminal están xa adaptadas á alta velocidade: Vigo, Pontevedra e A Gudiña. As de Ourense, Santiago, A Coruña e Lugo executaranse cando a liña estea en pleno funcionamento
19 jun 2021 . Actualizado á 20:31 h.Cando a finais de ano remátese a liña de alta velocidade a Galicia, tan só haberá tres estacións totalmente adaptadas á nova era ferroviaria. Unha é a máis grande de Galicia, a de Vigo, cun gran centro comercial que coroa as vías subterráneas no emprazamento da antiga estación de Urzaiz. A terminal viguesa será inaugurada en setembro. Outra é a de Pontevedra, remodelada e adaptada aos servizos de alta velocidade coa entrada en servizo de todo o eixo atlántico no 2015. Tamén está case lista Porta de Galicia, na Gudiña, concibida para dar servizo a unha ampla zona rural e a única construída desde cero nas marxes da liña de alta velocidade. As obras serán recibidas nuns días, explica o ADIF, e a terminal atópase en probas para a súa conexión coa rede.
Os trens poderán chegar de igual xeito ás estacións sen necesidade de remodelalas demasiado. O prioritario nestes dez últimos anos era rematar o novo acceso ferroviario central. O esforzo orzamentario foi ímprobo e deixouse para máis adiante a modernización das estacións das principais cidades, que contarán con terminal de autobuses encostadas -que constrúe a Xunta- para convertelas en nodos intermodais e achegar así a máis xente -sobre todo das áreas rurais- aos novos servizos ferroviarios rápidos. Así, os edificios de viaxeiros de Ourense, Santiago A Coruña e Lugo comezarán a modernizarse cando a liña de alta velocidade estea en pleno funcionamento, aínda que o atraso no novo material rodante fará que os tempos máis competitivos consíganse nunha segunda fase. Esta é a situación actual dos proxectos para estas terminal.
Ourense
Unha estación máis modesta para un centro neurálxico. Unha vez descartado o proxecto do arquitecto británico Norman Foster polo seu alto custo (preto de 70 millóns de euros), en febreiro aprobouse o estudo informativo da intermodal ourensá, cuxa terminal de autobuses empezou a funcionar provisionalmente en febreiro. Non haberá grandes actuacións no edificio de viaxeiros, pero si se reformará a praia de vías e as plataformas para facilitar a repartición de viaxeiros ao resto das cidades galegas, pois Ourense será nunha primeira fase a única á que poderán chegar os xenuínos trens AVE. Este proxecto inclúe unha actuación urbanística similar á lograda en Santiago coa pasarela que conecta o barrio de Pontepedriña co resto da cidade. Así, trátase de mellorar a permeabilidade peonil entre os dous barrios ourensáns separados polas vías e, ademais da pasarela, cubrirase parte da praia de vías. O novo aparcadoiro subterráneo rematarase en breve.
Santiago
Un proxecto ambicioso para a capital. A presidenta do ADIF, Isabel Pardo de Beira, presentou onte en Santiago o proxecto para a nova terminal ferroviaria, despois de que hai uns días puxésese en servizo a moderna estación de autobuses que se sitúa alén das vías e que se conecta por medio dunha gran pasarela. O proxecto do edificio de viaxeiros adxudicarase en breve (foi licitado por 33,5 millóns). A futura estación intermodal de Santiago terá 3,5 millóns de viaxeiros no 2025, dos cales 2,6 moveranse polo eixo atlántico e 0,9 millóns cara á nova liña de alta velocidade, na que xa están interesados operadores privados, confirmou Pardo de Beira. O novo edificio de viaxeiros construirase elevado sobre as vías, ao lado da estación actual, integrándose coa pasarela recentemente inaugurada e salvando o desnivel actual cunha ampla antesala.
A Coruña
Avances nunha das que arrastra máis atraso. A finais de maio, o Concello, a Xunta e o ADIF asinaban o convenio que poderá dar o impulso á reforma da terminal ferroviaria e a construción da nova estación de autobuses que formarán o futuro complexo intermodal. Loxicamente respectarase a nobreza e beleza do edificio orixinal neorrománico de Antonio Gascué Echeverría, unha obra única no panorama ferroviario español. Construirase unha nova marquesiña para as plataformas e unha pasarela peonil que favorecerá o intercambio coa terminal de autobuses. Este complexo intermodal recibirá 2,8 millóns de viaxeiros no 2025, un millón máis que agora.
Lugo
Pendente dun acordo próximo. Esta estación está en fase de redacción de proxecto, despois de que se desbloqueasen as negociacións entre administracións, que asinarán un acordo en breve. Terá un novo aparcadoiro, sobre cuxa cuberta se construirá a nova terminal de autobuses. Ambas as poderían edificarse paralelamente. O proxecto inclúe un paso peonil baixo a estación para facer permeables as vías.